Dünyanın en iyi doğal limanları bile, hinterland’ı ulaşım zorluklarına sahipse büyük bir değer taşımazlar. Bugün Almanya için çok kıymetli olan Kiel limanının 100 yıl kadar evvelki durumu da böyleydi. 1832 yılında Hamburg karayolu ve hemen ardından 1844 de de demiryolu bağlantısı kurulunca Kiel, çevresindeki yerleşme merkezleri arasında birden bire sivrilip önem kazandı. Ulaşımın büyük ölçüde kolaylanması sayesinde, politik ve stratejik açıdan birçok kanal açılması ise, Kiel’i hızlı gelişen bir şehir haline getirdi. Nitekim Kiel, 1864 de Prusya donanmasının ana limanı ve 1871 de Alman împaratorluğu’nun savaş limanı oldu. Bütün bunların yanında coğrafî konumu bakımından Kiel’in bir başka değeri daha vardı. 1887-1895 yılları arasında açılan Kaiser-Wilhelm Kanalı (bugünkü adı ile Kiel Kanalı veya Nord-Ostsee Kanalı), Jutland Yarımadası’nı Kiel'- den Elbe’nin ağzına kadar kesmekte ve Baltık’ı Kuzey Denizi’ne bağlamaktadır Uzunluğu 99 km. genişliği 103 m. ve derinliği de 11 m. olan kanal, başlangıçta sadece stratejik bakımdan önemliydi. Bugün ise dünya deniz transitinin önemli bir kanalı olarak hizmete açıktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | City in Human Geography |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2024 |
Published in Issue | Year 1986 Issue: 15 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.