Research Article
BibTex RIS Cite

AMERİKAN BAĞIMSIZ SİNEMASINDA YENİ BİR SOLUK: MUMBLECORE ALT TÜRÜNÜ FİLMLERLE ANLAMAK

Year 2025, Volume: 3 Issue: 1, 30 - 51, 25.02.2025

Abstract

Sinema birçok farklı kültürün sinema anlayışından ilham alan, bunu kendi bünyesinde eriten, dönüştüren, bu yönüyle de sürekli yenilenen, güncellenen ve kendini değiştiren bir sanat dalıdır. Bu bakımdan sinema alışılmış anlatıları bükebilen, yeni sinema anlatılarına kapı aralayabilen ve insanı ve ona dair olan hemen herşeyi kendi perspektifinden sunmayı başarabilen bir tarza sahiptir. Bu noktada bağımsız film anlayışı, sinemanın sanatsal gücünü öne çıkaran en önemli kollardan biri olarak ifade edilebilir. Kitle sinemasından, Hollywood’un ticari anlayışından ve standart anlatılardan ayrışan, alışılmış sinema kodlarından farklı bu sistem, kendi içerisinde de yeni alt türler üretmekte ve yeni anlatılara zemin hazırlamaktadır. Bu türler içerisinde en bilinenlerden biri Amerikan Bağımsız Sineması bünyesinde kendine yer edinmiş olan Mumblecore alt türüdür. Bu çalışmanın amacı bu yenilikçi alt türün genel özelliklerini ve sinematik prensiplerini filmler üzerinden ortaya koymak ve Mumblecore’un genel yapısını ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda amaçlı örneklem yoluyla belirlenmiş olan Funny Ha Ha (2002), Hannah Takes the Stairs (2007) ve Nights and Weekends (2008) isimli filmler Mumblecore’a ait özellikler çerçevesinde belirli kategoriler dâhilinde betimsel analiz yoluyla incelenmiştir. Sonuç olarak ismi geçen filmler özelinde Mumblecore yapımların kendilerine has özellikleri olduğu, bu özellikleri ile Hollywood’dan ayrıştığı ve avant-garde sinema zemininde kendine yer edindiği ancak yine de Amerikan kültürünün belirgin kodlarından beslendiği görülmüştür.

References

  • Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (2002). Dialectic of enlightenment. Stanford University Press.
  • Avcı, İ. B. (2022). Sinemanın tehlikeli bir sokağı olarak Neo-noir: Blood Simple ve Fargo. İNİF E- Dergi, 7(1), 242-259.
  • Benjamin, W. (1968). The work of art in the age of mechanical reproduction. Schocken Books.
  • Biskind, P. (1998). Easy Riders, Raging Bulls. Simon & Schuster.
  • Booth, G. D. (1995). Traditional content and narrative structure in the Hindi commercial cinema. Asian Folklore Studies, 54(2), 169–190. https://doi.org/10.2307/1178940
  • Cantek, L. (2000). Bağımsız Hollywood sineması. Kültür ve İletişim, 3(2), 55-73.
  • Clarke, J. (2012). Sinema akımları: Sinema dünyasını değiştiren filmler. Kalkedon Yayıncılık.
  • Crane, D. (2015). Avant-Garde art and artists. International Encyclopedia of the Social &Amp; Behavioral Sciences, 320-325. https://doi.org/10.1016/b978-0-08-097086-8.10402-7
  • Crowdus, G. (1992). Bir yeni Amerikan sineması mı?. Marmara İletişim Dergisi, 1, 212-220.
  • Cook, P. (2004). Auteur cinema and the film generation in 1950s France. French Cultural Studies, 15(3), 297–305.
  • Dović, M. (2021). From svetokret to tank: Zenitism and the Slovenian interwar avant-garde (1921-1927). Zbornik Akademije Umetnosti, (9), 91-110. https://doi.org/10.5937/zbaku2109091d
  • Hesmondhalgh, D. (2013). The cultural ındustries. Sage Publications.
  • Hıdıroğlu, İ. (2019). Türkiye’de sinema politikaları. Atatük Üniversitesi Yayınları.
  • Holm, K. D. (2011). Bağımsız sinema. Kalkedon Yayıncılık.
  • Johnston, N. (2014). Theorizing “bad” sound: what puts the “mumble” into Mumblecore? The Velvet Light Trap, 74 (1), 67 - 79. University of Texas Press.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sosyal Hizmet E-Dergi, 1(1), 62-80.
  • Kırel, S. (2010). Sinemada tür kavramı ve popüler türleri anlamak üzerine bir yol haritası denemesi. M. İri (Dü.) içinde, Sinema araştırmaları: kuramlar, kavramlar, yaklaşımlar (s. 247-290). Derin Yayınları.
  • Kırel, S. (2012). Kültürel çalışmalar ve sinema. Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • Miyamoto, K. (2024). What are Mumblecore Movies.10 Films That Define the Movement? https://thescriptlab.com/blogs/41271-what-are-mumblecore-movies-10-films-that-define-the-movement/
  • Mohan, J. (2023). Hans Namuth’s photographs and film studies of Jackson Pollock: transforming American postwar avant-garde labor into popular consumer spectacle. Arts, 13(1), 5. https://doi.org/10.3390/arts13010005
  • Nichols, B. (2001). Documentary film and the modernist avant-garde. Critical Inquiry, 27(4), 580-610. https://doi.org/10.1086/449023
  • Onat, E. (2022). Bir iktidar ve özgürlük aldatmacası. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları, 1(2), 1-18. https://doi.org/10.32955/neuissar202212565
  • Önbayrak, N. (2014). Sanatta gerçeklik içerisinde İtalyan yeni gerçekliği. Marmara İletişim Dergisi, 13(13), 187-203.
  • Öztürk, S. (2018). Sinema felsefesine giriş: Film-yapımı felsefe. Ütopya.
  • Öztürk, A. (2019). Sinemada klasik kara filmden (film noir) yeni kara filme (neo noir) geçiş: Dönüşü olmayan yol (point blank).The Journal Of Academic Social Science, 7(94), 215-231.
  • Öztürk, A. (2020). Sinemada Dogma 95 akımının “Budalalar” (Idiots) filmi üzerinden okunması. Turkish Academic Research Review, 5(1), 31-50. https://doi.org/10.30622/tarr.691953
  • Popescu, S. O. (2013). Hyper-Real narratives: The emergence of contemporary film subgenres. Journal of Literature and Art Studies, 3(9), 568-575.
  • Riccioni, I. and Halley, J. A. (2021). Performance as social resistance: pussy riot as a feminist avant-garde. Theory, Culture &Amp; Society, 38(7-8), 211-231. https://doi.org/10.1177/02632764211032726
  • Schatz, T. (1988). The genius of the system: Hollywood filmmaking in the studio era. Pantheon Books.
  • Sürücü, E. (2021). Amerikan bağımsız sineması. Medya ve Sanat Çalışmaları Dergisi, 1, 7-23.
  • Şahin, A. (2021). Kültür endüstrisi bağlamında sinema ve Amerikan sineması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 11(2), 349-364. https://doi.org/10.48146/odusobiad.867808
  • Subotić, I. (2019). Research on the avant-garde(s): case study: zenitism and the central european contacts. Zbornik Akademije Umetnosti, (7), 18-31. https://doi.org/10.5937/zbakum1907018s
  • Tosun, A. F. (2023). Amerikan sinemasında farklı yönelimler: Yeni Hollywood sineması ve Easy Rider film örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 187-210. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1165331
  • Tzioumakis, Y. (2017). American independent cinema: Second Edition. Edinburgh University Press.
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle iletişim kuramları. Dipnot Yayınları.
  • Yılmaz, S. (2011). 20. yüzyıl avangard akımların gelişim sürecinde sinema. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 371-382.
  • Walldén, R. (2017). Beware! construction! a semiotic methodology for approaching avant-garde cinema. Punctum. International Journal of Semiotics, 3(2), 111-136. https://doi.org/10.18680/hss.2017.001

A New Breath in American Independent Cinema: Understanding The Mumblecore Subgenre Through Movies

Year 2025, Volume: 3 Issue: 1, 30 - 51, 25.02.2025

Abstract

Cinema is an art form that draws inspiration from the cinematic understanding of many different cultures, melts and transforms it within its own body, and in this respect, it is constantly renewed, updated and changing itself. In this respect, cinema has a style that can bend conventional narratives, open the door to new cinematic narratives and succeed in presenting human beings and almost everything about them from its own perspective. At this point, the independent film concept can be expressed as one of the most important branches that emphasize the artistic power of cinema. This system, which differs from mass cinema, Hollywood's commercial understanding and standard narratives, and is different from the usual cinematic codes, produces new sub-genres within itself and prepares the ground for new narratives. One of the most well-known of these sub-genres is the Mumblecore sub-genre, which has found its place within American Independent Cinema. The aim of this study is to reveal the general characteristics and cinematic principles of this innovative subgenre through films and to reveal the general structure of Mumblecore. In this direction, the films Funny Ha Ha (2002), Hannah Takes the Stairs (2007) and Nights and Weekends (2008), which were determined through purposive sampling, have been analyzed through descriptive analysis within certain categories within the framework of the characteristics of Mumblecore. As a result, it has been observed that Mumblecore productions have their own characteristics, differentiate themselves from Hollywood with these characteristics and take their place on the ground of avant-garde cinema, but still feed on the distinctive codes of American Culture.

References

  • Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (2002). Dialectic of enlightenment. Stanford University Press.
  • Avcı, İ. B. (2022). Sinemanın tehlikeli bir sokağı olarak Neo-noir: Blood Simple ve Fargo. İNİF E- Dergi, 7(1), 242-259.
  • Benjamin, W. (1968). The work of art in the age of mechanical reproduction. Schocken Books.
  • Biskind, P. (1998). Easy Riders, Raging Bulls. Simon & Schuster.
  • Booth, G. D. (1995). Traditional content and narrative structure in the Hindi commercial cinema. Asian Folklore Studies, 54(2), 169–190. https://doi.org/10.2307/1178940
  • Cantek, L. (2000). Bağımsız Hollywood sineması. Kültür ve İletişim, 3(2), 55-73.
  • Clarke, J. (2012). Sinema akımları: Sinema dünyasını değiştiren filmler. Kalkedon Yayıncılık.
  • Crane, D. (2015). Avant-Garde art and artists. International Encyclopedia of the Social &Amp; Behavioral Sciences, 320-325. https://doi.org/10.1016/b978-0-08-097086-8.10402-7
  • Crowdus, G. (1992). Bir yeni Amerikan sineması mı?. Marmara İletişim Dergisi, 1, 212-220.
  • Cook, P. (2004). Auteur cinema and the film generation in 1950s France. French Cultural Studies, 15(3), 297–305.
  • Dović, M. (2021). From svetokret to tank: Zenitism and the Slovenian interwar avant-garde (1921-1927). Zbornik Akademije Umetnosti, (9), 91-110. https://doi.org/10.5937/zbaku2109091d
  • Hesmondhalgh, D. (2013). The cultural ındustries. Sage Publications.
  • Hıdıroğlu, İ. (2019). Türkiye’de sinema politikaları. Atatük Üniversitesi Yayınları.
  • Holm, K. D. (2011). Bağımsız sinema. Kalkedon Yayıncılık.
  • Johnston, N. (2014). Theorizing “bad” sound: what puts the “mumble” into Mumblecore? The Velvet Light Trap, 74 (1), 67 - 79. University of Texas Press.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sosyal Hizmet E-Dergi, 1(1), 62-80.
  • Kırel, S. (2010). Sinemada tür kavramı ve popüler türleri anlamak üzerine bir yol haritası denemesi. M. İri (Dü.) içinde, Sinema araştırmaları: kuramlar, kavramlar, yaklaşımlar (s. 247-290). Derin Yayınları.
  • Kırel, S. (2012). Kültürel çalışmalar ve sinema. Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • Miyamoto, K. (2024). What are Mumblecore Movies.10 Films That Define the Movement? https://thescriptlab.com/blogs/41271-what-are-mumblecore-movies-10-films-that-define-the-movement/
  • Mohan, J. (2023). Hans Namuth’s photographs and film studies of Jackson Pollock: transforming American postwar avant-garde labor into popular consumer spectacle. Arts, 13(1), 5. https://doi.org/10.3390/arts13010005
  • Nichols, B. (2001). Documentary film and the modernist avant-garde. Critical Inquiry, 27(4), 580-610. https://doi.org/10.1086/449023
  • Onat, E. (2022). Bir iktidar ve özgürlük aldatmacası. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları, 1(2), 1-18. https://doi.org/10.32955/neuissar202212565
  • Önbayrak, N. (2014). Sanatta gerçeklik içerisinde İtalyan yeni gerçekliği. Marmara İletişim Dergisi, 13(13), 187-203.
  • Öztürk, S. (2018). Sinema felsefesine giriş: Film-yapımı felsefe. Ütopya.
  • Öztürk, A. (2019). Sinemada klasik kara filmden (film noir) yeni kara filme (neo noir) geçiş: Dönüşü olmayan yol (point blank).The Journal Of Academic Social Science, 7(94), 215-231.
  • Öztürk, A. (2020). Sinemada Dogma 95 akımının “Budalalar” (Idiots) filmi üzerinden okunması. Turkish Academic Research Review, 5(1), 31-50. https://doi.org/10.30622/tarr.691953
  • Popescu, S. O. (2013). Hyper-Real narratives: The emergence of contemporary film subgenres. Journal of Literature and Art Studies, 3(9), 568-575.
  • Riccioni, I. and Halley, J. A. (2021). Performance as social resistance: pussy riot as a feminist avant-garde. Theory, Culture &Amp; Society, 38(7-8), 211-231. https://doi.org/10.1177/02632764211032726
  • Schatz, T. (1988). The genius of the system: Hollywood filmmaking in the studio era. Pantheon Books.
  • Sürücü, E. (2021). Amerikan bağımsız sineması. Medya ve Sanat Çalışmaları Dergisi, 1, 7-23.
  • Şahin, A. (2021). Kültür endüstrisi bağlamında sinema ve Amerikan sineması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 11(2), 349-364. https://doi.org/10.48146/odusobiad.867808
  • Subotić, I. (2019). Research on the avant-garde(s): case study: zenitism and the central european contacts. Zbornik Akademije Umetnosti, (7), 18-31. https://doi.org/10.5937/zbakum1907018s
  • Tosun, A. F. (2023). Amerikan sinemasında farklı yönelimler: Yeni Hollywood sineması ve Easy Rider film örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 187-210. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1165331
  • Tzioumakis, Y. (2017). American independent cinema: Second Edition. Edinburgh University Press.
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle iletişim kuramları. Dipnot Yayınları.
  • Yılmaz, S. (2011). 20. yüzyıl avangard akımların gelişim sürecinde sinema. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 371-382.
  • Walldén, R. (2017). Beware! construction! a semiotic methodology for approaching avant-garde cinema. Punctum. International Journal of Semiotics, 3(2), 111-136. https://doi.org/10.18680/hss.2017.001
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Cinema Studies (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Mustafa Özer Özkantar 0000-0001-9364-5606

Publication Date February 25, 2025
Submission Date December 9, 2024
Acceptance Date January 8, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Özkantar, M. Ö. (2025). AMERİKAN BAĞIMSIZ SİNEMASINDA YENİ BİR SOLUK: MUMBLECORE ALT TÜRÜNÜ FİLMLERLE ANLAMAK. LOKUM Sanat Ve Tasarım Dergisi, 3(1), 30-51.

12629082024145456.jpg
LOKUM Jounal of Art and Design - Karabuk University Safranbolu Fethi Toker Faculty of Fine Arts and Design
Phone: +90 370 418 96 68
E-mail: lokumstd@karabuk.edu.tr
Social media: 


88x31.png