In this work, Manuel Castells examines the two-way
relationship of communication with power and the giant piece of three volumes
called 'Information Age: Economy, Society and Culture' which examines the
formation of a new social structure that emerges in particular in relation to
the diversity of cultures and institutions in the world, an evaluation is made
on the role of the network society and the power of communication in creating
power through the works of 'Communication Power', which is trying to reveal the
roles of communication both in creating power and in shaping the communication
of power.
Rapid changes and developments in information and
communication technologies have also led to the emergence of new social
structures by transforming the societies in which changes have taken place.
This development is reflected in the power of communication and the power of
communication to change the structure of society. It is seen that political
authorities are organized around these new networks in order to come to power
or to remain in power. When these social activations take place, the powers
also use mass media.
Network Society New Media Political Power Mass Communication Social Movement
Bu çalışmada Manuel
Castells’in özellikle yeryüzündeki kültürlerin ve kurumların çeşitliliğine
bağlı olarak ortaya çıkan ve çok farklı biçimlerde tezahür eden yeni toplumsal
yapının oluşumunu inceleyen ‘Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür’ adlı
üç ciltlik eseri ile iktidar ile iletişimin çift yönlü ilişkisini inceleyerek
hem iletişimin iktidar yaratmadaki hem de iktidarların iletişimi
biçimlendirmedeki rollerini ortaya çıkarmaya çalışan ‘İletişimin Gücü’ adlı eserlerinden hareketle iktidar
oluşturmada ağ toplumunun rolü ve iletişimin gücü üzerinde bir değerlendirme
yapılmıştır.
Bilişim ve iletişim
teknolojilerinde meydana gelen hızlı değişim ve gelişimler, değişimlerin
meydana geldiği toplumları da dönüştürerek, yeni toplumsal yapıların ortaya
çıkmasına yol açmaktadır. Bu gelişim toplumların yapısını değiştirmekle
birlikte iletişim şeklimizi ve iletişimin iktidar oluşturmadaki gücüne de
yansımıştır.
Günümüzde iktidarlara
gelebilmek ya da iktidar da kalabilmek için siyasi otoritelerin bu yeni ağlar
etrafından örgütlendiği görülmektedir. Bu toplumsal hareketlenmeler
gerçekleşirken iktidarlar da kitle iletişim araçlarını kullanmaktadır. Bu
kapsamda çalışmada iktidar oluşturma mekanizmaları üzerinde durulurken
toplumsal ağları yönetmede etkili olan kitle iletişim araçlarının rolü tespit
edilmeye çalışılmıştır.
Ağ Toplumu Yeni Medya Siyasal İktidar Kitle İletişimi Toplumsal Hareket
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 4 |
İletişim / Correspondence
Telefon/Phone: +90 216 280 34 81
Faks/Fax: : +90 216 280 34 95
Adres/Address: Medeniyet Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Güney Yerleşkesi B-Blok
Dumlupınar Mah. D-100 Yan Yol Kadıköy, İstanbul, Türkiye