Objective: The aim of this study is to determine the prevalence of potential eating disorders among the students of Maltepe University Medical Faculty. Method: Though it was planned to include all the students at Maltepe University Faculty of Medicine 224 in this cross-sectional study, for several reasons 136 60.71% students were reached. A questionnaire covering sociodemographic characteristics, dietary habits and EAT-40 Eating Attitudes Test has been applied to the students. The data were analyzed by Statistical Package for the Social Sciences SPSS for Windows 16.0 software. Results were expressed as percentage and chi-square test was performed. Results: 58.5% of the study group were female and 41.5% were male. 55.9% of the female students were found to have eating disorder. Eating disorder was diagnosed significantly higher in female students p
Amaç: Bu çalışmanın amacı Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri arasında yeme bozukluğu sıklığının saptanmasıdır. Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipte yapılan bu araştırmaya Maltepe Üniversitesi Tıp fakültesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin tümü 224 dâhil edilmiş olup çeşitli nedenlerden dolayı 136 %60.71 öğrenciye ulaşılmıştır. Öğrencilere, sosyodemografik özellikleri, beslenme tarzları ve alışkanlıklarının yanında YTT-40 Yeme Tutum Testi 'ni de içeren bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak, Statistical Package for the Social Sciences SPSS for Windows 16.0 yazılımı aracılığı ile analiz edilmiştir. Sonuçlar yüzde olarak belirtilmiş, istatistiksel analiz yöntemi olarak ki-kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %55.9'unda yeme bozukluğu saptanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %58.5'i kız, %41.5'i erkektir. Kız öğrencilerde yeme bozukluğu erkeklere göre daha fazladır p
Yeme tutum testi YTT-40 yeme bozukluğu tıp fakültesi öğrencileri sağlıklı yaşam biçimi davranışları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 2 Issue: 2 |