Battal-Nâme, VIII. yüzyılda
Emevî-Bizans savaşlarında meşhur olmuş Battal Gazi isimli bir kahramanın din
için yaptığı savaşları konu edinen destan veya destanî halk hikâyesidir (Demir
ve Erdem, 2006, s.5). Çalışmada Battal-Nâme “Değerler Eğitimi” açısından
incelenmiştir. İnsanlığın ortak değerleri olarak kabul gören evrensel değerler
olduğu gibi sahip olduğumuz milli değerler de bulunmaktadır. Milli
değerlerimizin evrensel değerleri de kapsadığı düşünülmektedir. Buradan
hareketle değer aktarımı yapılırken milli hazinemizin değerlendirilmesi, yerli
kahramanlarımızın işe koşulması gerekmektedir. Bu kahramanlardan biri “Battal
Gazi” olabilir mi?” sorusu araştırmamızın çıkış noktasını oluşturmuştur. Çalışmada
nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi modeli kullanılmıştır. Çalışma
neticesinde Battal-Nâme’de değerler eğitimine ve değer aktarımına uygun olan ve
olmayan bölümlerin olduğu tespit edilmiştir. Bu sebeple Battal-Nâme’nin
değerler eğitiminde kullanılırken incelenmesi ve sakıncalı görülen bölümlerin
çıkarılmak suretiyle Değerler Eğitiminde kullanılmasının uygun olduğu
düşünülmektedir.
Battal-Name
is a saga or an epic folk story about the wars for religion fought by a hero
named Battal Gazi who became famous in Umayyad – Byzantium Wars in VIII.
Century (Demir & Erdem, 2006, p.25). In this study, Battal-Name was
analyzed in terms of “Values Education”. There are universal values accepted as
the common values of the humanity. Besides that we also have our own national
values. It is considered that our national values involve the universal values,
too. From this point of view, as we transfer the values, it is essential that
we make use of our national treasures and heroes. The starting point of this
study is the question of “Could one of these heroes be Battal Gazi?” Document
Review Model, qualitative research method, was used in this study. In the
result of the study, it is found that there are both appropriate and inappropriate
parts for values education and transfer in Battal-Name. Thus, it is considered
that Battal-Name is suitable for being evaluated and used in Values Education
providing that inconvenient parts are excluded.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |