Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Politik Becerileri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 15, 01.07.2020
https://doi.org/10.46762/mamulebd.731052

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin politik becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili devlet okullarında görev yapan 440 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma modeli olarak ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler Özdemir ve Gören (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘‘Politik Beceri Envanteri’’ ve Çekici (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘‘Sosyal Problem Çözme Envanteri’’ yardımıyla toplanmıştır. Veriler bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelâsyon ve regresyon analizleri ile çözümlenmiştir. Bulgulara göre öğretmenlerin politik becerilerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık bulunurken, problem çözme becerilerinde cinsiyete göre anlamlı farklılık bulunamamıştır. Aynı zamanda öğretmenlerin politik becerilerinin ve problem çözme becerilerin eğitim düzeyi, kıdem ve okul kademesi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin politik becerileri ile problem çözme becerileri arasında düşük düzeyde ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca politik becerilerin problem çözme becerilerini anlamlı şekilde yordadığı tespit edilmiştir.

References

  • Atay, S. (2010). Geliştirilebilir yönetim becerisi: Teorik ve ampirik yönleriyle “Politik Yeti”. Amme İdaresi Dergisi, 43 (2), 65-80.
  • Bağçeci, B. & Kinay, İ. (2013). Öğretmenlerin problem çözme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (44), 335-347.
  • Bal, M. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin problem çözme becerileri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Bing, M. N., Davison, H. K., Minor, I., Novicevic, M. M. & Frink, D. D. (2011). The prediction of task and contextual performance by political skill: A meta-analysis and moderator test. Journal of Vocational Behavior, 79 (2), 563-577.
  • Bingham, A. (1971). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (F. Oğuzkan, Çev.). İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Blass, F. R. & Ferris, G. R. (2007). Leader reputation: the role of mentoring, political skill, contextual learning and adaptation. Human Resource Management, 46 (1), 5–19.
  • Bostancı, A. B., Tosun, A., Gidiş, Y. & Karaca, O. (2016). Öğretmenlerin politik yetileri ile akademik iyimserlikleri ve işe karşı olumlu duygu durumları arasındaki ilişki. 3nd Eurasian Educational Research Congress. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Bozkurt, B. N. (2019). Okul mutluluğunu etkileyen bir faktör: Öğretmenlerin politik becerileri. Yüksek Lisans Tezi. Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı. İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (17. Bs.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Cingöz, A. (2013). Politik yetenekler ve öz-yönlendirmenin (kendini kurgulamanın) algılanan kariyer başarısı üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 13 (26), 153-179.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. İstanbul: Edam.
  • Çekici, F. (2009). Problem çözme terapisine dayalı beceri geliştirme grubunun üniversite öğrencilerinin sosyal problem çözme becerileri, öfkeyle ilişkili davranış ve düşünceler ile sürekli kaygı düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çevik, D. B. & Özmaden, M. (2013). Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri. Journal of Research in Education and Teaching, 2(3), 270-275.
  • Çınar, O., Hatunoğlu, A. & Hatunoğlu, Y. (2009). Öğretmenlerin problem çözme becerileri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2).
  • Çıtak, M. (2011). Politik yeti ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: Yöneticiler üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • D’Zurilla, T., & Goldfried, M. R. (1971). Problem solving and behavior modification. Journal of Abnormal Psychology, 78 (1), 107-126.
  • D’Zurilla, T. & Maydeu-Olivares, A. (1995). Conceptual and methodological issues in social problem-solving assessment. Behavior Therapy, (26), 409-432.
  • D’Zurilla, T. & Nezu, A. M. (2010). Problem solving therapy. In K. S. Dobson (Ed.), Handbook of cognitive behavioral therapies. New York: Guilford Press.
  • Demirtaş, H. & Dönmez, B. (2002). Ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin problem çözme becerilerine ilişkin algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1) 6, 177-198.
  • Ferris, G. R., Davidson, S. L., Perrewe´, P. L. & Atay, S. (2010). İş yaşamında politik yeti (2. Bs.). İstanbul: Namar Yayınları.
  • Ferris, G. R., Perrewé, P. L., Anthony, W. P. & Gilmore, D. C. (2000). Political skill at work. Organizational Dynamics, 28 (4), 25-37.
  • Ferris, G. R., Russ, G. S. & Fandt, P. M. (1989). Politics in organizations. In: Giacalone RA, (Rosenfeld P, Ed.). Impresion Management in The Organization, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum, 143-70.
  • Ferris, G. R., Treadway, D. C., Kolodinsky, R. W., Hochwarter, W. A., Kacmar, C. J. & Douglas, C. (2005). Development and validation of the political skill ınventory. Journal of Management, 31 (1), 126-152.
  • Ferris, G. R., Treadway, D. C., Perrewé, P. L., Brouer, R. L., Douglas, C. & Lux, S. (2007). Political skill in organizations. Journal of Management, 33 (3), 290–320.
  • Hoy, K. W. & Miskel, C. G. (2012). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Kalaycı, N. (2001). Sosyal bilimlerde problem çözme ve uygulamalar. Ankara: Gazi.
  • Karaca, N. H., Aral, N. & Karaca, L. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin problem çözme becerisi ve benlik saygısının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (3).
  • Karakuş, M. (2001). Eğitim ve yaratıcılık. Eğitim ve Bilim, 26 (119), 3-7.
  • Kılıç, M. A. (2013). Bir eğitim yöneticisinin günlüğü. Marmara Üniversitesi 8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi Bildiri Özetleri, Marmara Üniversitesi Yayınları, 27-28.
  • Kurt, Ş. (2018). Öğretmenlerin politik yetileri ile akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Liu, Y., Ferris, G. R., Treadway, D. C., Prati, M. L., Perrewé, P. L. & Hochwarter, W. A. (2006). The emotion of politics and the politics of emotions: Affective and cognitive reactions to politics as a stressor. Vigoda-Gadot, E. & A. Drory (Ed.). Handbook of Organizational Politics. MPG Books Ltd.. Great Britain. 161-186.
  • Nair, A. (2018). Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile politik becerileri arasındaki ilişki (Tekirdağ Örneği). Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öğülmüş, S. (2001). Kişilerarası sorun çözme becerileri ve eğitim. Ankara: Nobel.
  • Özdemir, M. & Gören, S. Ç. (2015). Politik beceri envanterinin eğitim örgütlerinde geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21 (4), 521-536.
  • Özdemir, M. & Gören, S. Ç. (2016). Politik beceri ve psikolojik sermaye arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2), 333-345.
  • Özgenel, M. (2017). Okul yöneticilerinin yaratıcı ve eleştirel düşünme eğilimleri ile karar verme stilleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler örüntüsü. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Sabahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ortak Doktora Programı. İstanbul.
  • Özğül, E. (2009). Okul öncesi öğretmenlerinin problem çözme becerileri ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Uşak ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Paul, R., & Elder, L. (2013). Eleştirel düşünme (A. E. Aslan ve G. Sart, Çev. Ed.). Ankara: Nobel.
  • Pehlivan, Z. & Konukman F. (2004). Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin problem çözme becerisi açısından karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2 (2), 55-60.
  • Perrewe, P. L. & Nelson, D. L. (2004). Gender and career success: The facilitative role of political skill. Organizational Dynamics, 33 (4), 366–378.
  • Seçkin, Ş. N. (2015). Tepe yöneticilerin kişilik özellikleri, güç temelleri ve politik davranışlarının örgütsel politika algısına etkisi. Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Organizasyon Bilim Dalı, Malatya.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Ertem.
  • Serin, O. (2006). Sınıf öğretmenlerinin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 31 (142), 80-88.
  • Sesli, S. & Bozgeyikli, H. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin problem çözme becerileri ile disiplin anlayışlarının incelenmesi. Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 5 (8).
  • Sevgi, M. (2004). İlköğretim ve lise yöneticilerinin sorun çözmeye ilişkin tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Smith, E. E., & Kosslyn, S. M. (2014). Bilişsel psikoloji: Zihin ve beyin (M. Şahin, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Tavlı, O. (2009). Lise öğretmenlerinin problem çözme becerileri ile tükenmişlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Taymaz, H. (2003). Okul yönetimi. Ankara: Pegem A.
  • Temel, V. & Ayan, V. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin problem çözme becerileri. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17 (29), 70-76.
  • Uğurlu, E. & Bostancı, A. B. (2017). Öğretmenlerin politik yetileri ile örgütsel muhalefet düzeyleri arasındaki ilişki. Journal of Sciences, 14 (4), 4050-4064.
  • Yıldıztaşı, M. B. (2017). Politik beceri ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Yalova ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı, Ankara.
  • Zembat, R., Tunçeli, H. İ. & Yavuz, E. A. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (3).

The Relationship Between Teachers' Political Skills and Problem Solving Skills

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 15, 01.07.2020
https://doi.org/10.46762/mamulebd.731052

Abstract

The aim of this study is to determine the relationship between teachers' political skills and problem-solving skills. The sample of the research consists of 440 teachers working in public schools in Istanbul in the 2018-2019 academic year. The correlational survey model was used as a research model. The data were collected with the help of the "Political Skill Inventory" adapted to Turkish by Özdemir and Gören (2015) and the "Social Problem Solving Inventory" adapted to Turkish by Çekici (2009). The data were analyzed by independent groups t-test, one-way variance analysis (ANOVA), correlation, and regression analysis. Teachers' political skills and problem-solving skills were examined according to gender, education level, seniority, and school-level variables. According to the findings, teachers 'political skills differ significantly according to their gender, while teachers' problem-solving skills do not differ significantly according to their gender. At the same time, it was found that teachers' political skills and problem-solving skills did not differ significantly according to their educational level, seniority, and school-level variables. According to the results of the research, it was found that there was a low-level relationship between teachers' political skills and problem-solving skills. In addition, it was found that political skills significantly predicted problem-solving skills.

References

  • Atay, S. (2010). Geliştirilebilir yönetim becerisi: Teorik ve ampirik yönleriyle “Politik Yeti”. Amme İdaresi Dergisi, 43 (2), 65-80.
  • Bağçeci, B. & Kinay, İ. (2013). Öğretmenlerin problem çözme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (44), 335-347.
  • Bal, M. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin problem çözme becerileri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Bing, M. N., Davison, H. K., Minor, I., Novicevic, M. M. & Frink, D. D. (2011). The prediction of task and contextual performance by political skill: A meta-analysis and moderator test. Journal of Vocational Behavior, 79 (2), 563-577.
  • Bingham, A. (1971). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (F. Oğuzkan, Çev.). İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Blass, F. R. & Ferris, G. R. (2007). Leader reputation: the role of mentoring, political skill, contextual learning and adaptation. Human Resource Management, 46 (1), 5–19.
  • Bostancı, A. B., Tosun, A., Gidiş, Y. & Karaca, O. (2016). Öğretmenlerin politik yetileri ile akademik iyimserlikleri ve işe karşı olumlu duygu durumları arasındaki ilişki. 3nd Eurasian Educational Research Congress. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Bozkurt, B. N. (2019). Okul mutluluğunu etkileyen bir faktör: Öğretmenlerin politik becerileri. Yüksek Lisans Tezi. Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı. İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (17. Bs.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Cingöz, A. (2013). Politik yetenekler ve öz-yönlendirmenin (kendini kurgulamanın) algılanan kariyer başarısı üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 13 (26), 153-179.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. İstanbul: Edam.
  • Çekici, F. (2009). Problem çözme terapisine dayalı beceri geliştirme grubunun üniversite öğrencilerinin sosyal problem çözme becerileri, öfkeyle ilişkili davranış ve düşünceler ile sürekli kaygı düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çevik, D. B. & Özmaden, M. (2013). Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri. Journal of Research in Education and Teaching, 2(3), 270-275.
  • Çınar, O., Hatunoğlu, A. & Hatunoğlu, Y. (2009). Öğretmenlerin problem çözme becerileri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2).
  • Çıtak, M. (2011). Politik yeti ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: Yöneticiler üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • D’Zurilla, T., & Goldfried, M. R. (1971). Problem solving and behavior modification. Journal of Abnormal Psychology, 78 (1), 107-126.
  • D’Zurilla, T. & Maydeu-Olivares, A. (1995). Conceptual and methodological issues in social problem-solving assessment. Behavior Therapy, (26), 409-432.
  • D’Zurilla, T. & Nezu, A. M. (2010). Problem solving therapy. In K. S. Dobson (Ed.), Handbook of cognitive behavioral therapies. New York: Guilford Press.
  • Demirtaş, H. & Dönmez, B. (2002). Ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin problem çözme becerilerine ilişkin algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1) 6, 177-198.
  • Ferris, G. R., Davidson, S. L., Perrewe´, P. L. & Atay, S. (2010). İş yaşamında politik yeti (2. Bs.). İstanbul: Namar Yayınları.
  • Ferris, G. R., Perrewé, P. L., Anthony, W. P. & Gilmore, D. C. (2000). Political skill at work. Organizational Dynamics, 28 (4), 25-37.
  • Ferris, G. R., Russ, G. S. & Fandt, P. M. (1989). Politics in organizations. In: Giacalone RA, (Rosenfeld P, Ed.). Impresion Management in The Organization, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum, 143-70.
  • Ferris, G. R., Treadway, D. C., Kolodinsky, R. W., Hochwarter, W. A., Kacmar, C. J. & Douglas, C. (2005). Development and validation of the political skill ınventory. Journal of Management, 31 (1), 126-152.
  • Ferris, G. R., Treadway, D. C., Perrewé, P. L., Brouer, R. L., Douglas, C. & Lux, S. (2007). Political skill in organizations. Journal of Management, 33 (3), 290–320.
  • Hoy, K. W. & Miskel, C. G. (2012). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Kalaycı, N. (2001). Sosyal bilimlerde problem çözme ve uygulamalar. Ankara: Gazi.
  • Karaca, N. H., Aral, N. & Karaca, L. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin problem çözme becerisi ve benlik saygısının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (3).
  • Karakuş, M. (2001). Eğitim ve yaratıcılık. Eğitim ve Bilim, 26 (119), 3-7.
  • Kılıç, M. A. (2013). Bir eğitim yöneticisinin günlüğü. Marmara Üniversitesi 8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi Bildiri Özetleri, Marmara Üniversitesi Yayınları, 27-28.
  • Kurt, Ş. (2018). Öğretmenlerin politik yetileri ile akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Liu, Y., Ferris, G. R., Treadway, D. C., Prati, M. L., Perrewé, P. L. & Hochwarter, W. A. (2006). The emotion of politics and the politics of emotions: Affective and cognitive reactions to politics as a stressor. Vigoda-Gadot, E. & A. Drory (Ed.). Handbook of Organizational Politics. MPG Books Ltd.. Great Britain. 161-186.
  • Nair, A. (2018). Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile politik becerileri arasındaki ilişki (Tekirdağ Örneği). Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öğülmüş, S. (2001). Kişilerarası sorun çözme becerileri ve eğitim. Ankara: Nobel.
  • Özdemir, M. & Gören, S. Ç. (2015). Politik beceri envanterinin eğitim örgütlerinde geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21 (4), 521-536.
  • Özdemir, M. & Gören, S. Ç. (2016). Politik beceri ve psikolojik sermaye arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2), 333-345.
  • Özgenel, M. (2017). Okul yöneticilerinin yaratıcı ve eleştirel düşünme eğilimleri ile karar verme stilleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler örüntüsü. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Sabahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ortak Doktora Programı. İstanbul.
  • Özğül, E. (2009). Okul öncesi öğretmenlerinin problem çözme becerileri ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Uşak ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Paul, R., & Elder, L. (2013). Eleştirel düşünme (A. E. Aslan ve G. Sart, Çev. Ed.). Ankara: Nobel.
  • Pehlivan, Z. & Konukman F. (2004). Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin problem çözme becerisi açısından karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2 (2), 55-60.
  • Perrewe, P. L. & Nelson, D. L. (2004). Gender and career success: The facilitative role of political skill. Organizational Dynamics, 33 (4), 366–378.
  • Seçkin, Ş. N. (2015). Tepe yöneticilerin kişilik özellikleri, güç temelleri ve politik davranışlarının örgütsel politika algısına etkisi. Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Organizasyon Bilim Dalı, Malatya.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Ertem.
  • Serin, O. (2006). Sınıf öğretmenlerinin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 31 (142), 80-88.
  • Sesli, S. & Bozgeyikli, H. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin problem çözme becerileri ile disiplin anlayışlarının incelenmesi. Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 5 (8).
  • Sevgi, M. (2004). İlköğretim ve lise yöneticilerinin sorun çözmeye ilişkin tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Smith, E. E., & Kosslyn, S. M. (2014). Bilişsel psikoloji: Zihin ve beyin (M. Şahin, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Tavlı, O. (2009). Lise öğretmenlerinin problem çözme becerileri ile tükenmişlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Taymaz, H. (2003). Okul yönetimi. Ankara: Pegem A.
  • Temel, V. & Ayan, V. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin problem çözme becerileri. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17 (29), 70-76.
  • Uğurlu, E. & Bostancı, A. B. (2017). Öğretmenlerin politik yetileri ile örgütsel muhalefet düzeyleri arasındaki ilişki. Journal of Sciences, 14 (4), 4050-4064.
  • Yıldıztaşı, M. B. (2017). Politik beceri ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Yalova ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı, Ankara.
  • Zembat, R., Tunçeli, H. İ. & Yavuz, E. A. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (3).
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Büşra Nur Bozkurt 0000-0003-1645-0041

Mustafa Özgenel 0000-0002-7276-4865

Publication Date July 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Bozkurt, B. N., & Özgenel, M. (2020). Öğretmenlerin Politik Becerileri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-15. https://doi.org/10.46762/mamulebd.731052

14232 14231   27193   15145    27194 2720928620