Eğitimin bir ülkenin gelişmesindeki en önemli araçlarından bir olduğu düşünüldüğünde, öğretmenlerin bu süreçteki en önemli öğelerden biri olduğu söylenebilir. Öğretmenlik mesleği genel kültür, özel alan ve pedagojik formasyon bilgisi gerektiren bir uzmanlık alanıdır. Bir milletin geleceğini hazırlama sorumluluğu taşıyan öğretmenler genç kuşakların yetiştirilmesinde ve eğitilmesinde önemli bir role sahiptir. Bu nedenle öğretmenlerin görevlerini en iyi şekilde yapabilmeleri için öncelikle mesleğe başlamadan önce iyi bir süreçten geçmeleri, daha sonra ise mesleklerinin icra ederken en iyi verimin alınabilmesi için uygun koşulların sağlanması gerekmektedir. Günümüzde eğitim alanında meydana gelen olaylara tepki aracı olarak sosyal medyanın (twitter, facebook, instagram) kullanımı önemli hale gelmiştir. Dünya’da ve Türkiye’de sosyal medyanın kullanımı artışı göz önünde bulundurulduğunda eğitim alanında meydana gelen olaylarla ilgili yansımaların twitter gibi platformlarda gündeme gelmesinin kaçınılmaz olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin karşılaştıkları ekonomik sorunları ve maaş artışı talepleriyle görüşlerini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde sosyal medya platformu twitter kullanarak paylaştıkları 5925 tivit incelenmiştir. Araştırma verileri 23 Haziran 2021- 26 Haziran arasında açılan “#öğretmenmaasıyetmiyor” hastagi üzerinden Maxqda programının twitter bağlantısı üzerinden elde edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yapılmış olup elde edilen veriler üzerinden sosyal ağ analizi gerçekleştirilmiştir. Maxqda programına ait görsel seçenekler kullanılarak araştırmaya ait bulgular sunulmuştur. Ayrıca raporlaştırılan kodların ve temaların desteklenmesi için gerçekleştirilen twitter etkinliğinde paylaşılan resimler de kullanılmıştır. Katılımcıların tivitleri incelenip temalaştırıldığında etkinliğe olumlu anlamda destek olduğu görülmektedir. Bu tvitler analiz edildiğinde olumlu mesajların öğretmenler ve diğer meslek gurupları tarafından yazıldığı söylenebilir.
When considered that education is one of the most important tools in the development of a country, it can be said that teachers are one of the most important elements in this process. Teaching profession is an area of specialization that requires knowledge of general culture, special field, and pedagogical formation. Teachers, who are responsible for preparing the future of a nation, have an important role in raising and educating the younger generations. For this reason, for teachers to perform their duties in the best way, they must first go through a good process before starting their profession, and then provide appropriate conditions for the best efficiency while performing their profession. Today, the use of social media (Twitter, Facebook, Instagram) as a means of reaction to events in the field of education has become important. Considering the increase in the use of social media in the world and in Turkey, it can be said that it is inevitable that the reflections about the events taking place in the field of education come to the fore on platforms such as twitter. The purpose of this study is to determine the economic problems faced by teachers and their views on salary increase demands. For this purpose, 5925 tweets shared by teachers using the social media platform Twitter were analyzed. The research data were obtained, via the twitter link of Maxqda program through the hashtag"#teacher’ssalaryisnotenough” opened between June 23 and June 26-2021. In the study, document analysis which is one of the qualitative research methods, was done and social network analysis was carried out on the data obtained. Findings of the research are presented by using the visual options of the Maxqda program. Moreover, pictures shared in the twitter event held to support the reported codes and themes were used too. When the tweets of the participants are examined and themed, it is seen that they support the event positively. When these tweets are analyzed, it can be said that positive messages were written by teachers and other professional groups.
Teachers’ salary Economical problems Salary Increase Twitter Analysis Teachers’ salary, Economical problems, Salary Increase, Twitter Analysis
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2021 |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |