Bu araştırmanın amacı; mitoz-mayoz öğretiminde farklı öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmış, araştırma gruplarından birisinde kavramsal değişim metinleri, diğerinde geleneksel öğretim yapılmıştır. Araştırmaya Erzurum il merkezinde bulunan 9. sınıf öğrencilerinden oluşan 2 sınıf katılmıştır. Elde edilen bulgulara göre denenen öğretim yöntemleri birbirleri ile karşılaştırıldıklarında ise son test puanlar bakımından anlamlı bir farklılık bulunmuştur
Kavramsal değişim metinleri geleneksel öğretim Mitoz ve mayoz bölünme Kavram yanılgısı akademik başarı
The purpose of this research is to study effect of conceptual change text and traditional teaching methods on students’ achievement in teaching of mitosis and meiosis. Pretest-posttest experimental design with control group was utilized. The experimental group was taught by conceptual change text and the control group was taught by traditional method. Ninth graders going to secondary school in Erzurum. According to findings, conceptual change text and traditional method groups’ achievementt differ significantly
conceptual change text traditional learning mitoz and meiosis misconception academic achievement
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 10 Issue: 20 |