Araştırmalar, öğrencilerin bir ders yılı süresince öğrendikleri bilgilerin bir kısmını yeni döneme başladıklarında unuttuklarını ortaya koymuştur. Bu araştırma, öğrencilerin bir ders yılında öğrendiği matematik dersi bilgilerinin, konulara göre hatırlanma/unutulma oranlarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Ölçme aracı olarak 25 sorudan oluşan matematik başarı testi hazırlanarak, 13 ilköğretim okulundaki 528 dördüncü sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin ön testte doğru yanıt verdiği sorulara, tekrar son testte de doğru yanıt verip vermediğine bakılarak bunun frekans ve yüzdeleri hesaplanmıştır. Araştırmada, konuların aynı oranda hatırlanmadıkları görülmüştür
Studies revealed that students begin a new semester having forgotten a certain amount of the data that they acquired during the previous terms. This research aims at determining the rates of recalling and forgetting the mathematical relations in accordance with the units discussed during the lessons. A mathematic test which included 25 questions was prepared as an evaluative criterion and this test was applied to 528 students studying in 4th classes of 13 different primary schools. The frequency and percentages were calculated by checking the last test whether the students again answered the questions correctly that were asked in the first test. The results of the study indicated that subjects of the lessons could not be recalled at the same rate
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 16 |