LEKESIZ, M. Hulûsi (1989), Osmanli Ilmî Zihniyetinde Degisme (Tesekkül- Gelisme-Ç özülme:XV-XVII. Yüzyillar) H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü (basilmamis Yüksek Lisans tezi), Ankara.
MECDÎ Mehmed Efendi (1989), Hadâ’iku’s-Sakâ’ik (Sakâ’ik-i Nu’mâniye ve Zeyilleri, 1), nesr. A. Özcan, Istanbul.
NASR, Seyyid Hüseyin (1989), Islâm ve Ilim (trc. I. Kutluer), Istanbul.
ATÂYÎ, Nev’î-zâde (1989, I-II), Hadâ’iku’l-Hakâ’ik fî Tekmileti’s-Saka’ik (Zeyl-i Sakâ’ik; Sakâ’ik-i Nu’mâniye ve Zeyilleri, 2) nesr. A. Özcan, Istanbul.
SEYHÎ Mehmed Efendi (1989, I-II), Vekâyi’u’l-Fuzalâ (Sakâ’ik-i Numaniye ve Zeyilleri, 3) nesr. A. Özcan, Istanbul.
TASKÖPRÜLÜ -ZÂDE Ahmed Isamüddin (1313), Mevzû’atü’l-Ulûm, I-II, Istanbul.
____________ (1328, I-III), Miftâhu’s-Sa’âde, Haydarâbâd (eserin tercümesi için bkz. Mevzû’atü’l-Ulûm, I -II, Istanbul 1313).
UNAN, Fahri (1990), “Dinde Tasfiye Yâhut Osmanli Sünnîligine Sünnî Muhâlefet: Birgivî Mehmed Efendi”, Türk Yurdu, X/36, Agustos.
____________ (1993), Kurulusundan Günümüze Fâtih Külliyesi (basilmamis doktora tezi, H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü; tashihleri ve indeksi tamamlanip sayfaya baglanmis bulunan eser, muhtemelen 2002 yili sonuna kadar TTK tarafindan yayimlanmis olacaktir ), Ankara.
____________ (1997), “Tasköprülü -zâde’nin Kaleminden XVI. Yüzyilin Ilim ve Âlim Anlayisi”, Osmanli Arastirmalari, XVII, Istanbul.
UZUNÇARSILI, Ismail Hakki (1988), Osmanli Devletinin Ilmiye Teskilâti, Ankara (1965).
ÜNVER, Süheyl (1946), Fatih, Külliyesi ve Zamani Ilim Hayati, Istanbul.
OSMANLI MEDRESE ULEMÂSI: ILIM ANLAYISI ve ILMÎ VERIM
Year 2003,
Volume: 3 Issue: 5, 14 - 34, 01.02.2003
LEKESIZ, M. Hulûsi (1989), Osmanli Ilmî Zihniyetinde Degisme (Tesekkül- Gelisme-Ç özülme:XV-XVII. Yüzyillar) H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü (basilmamis Yüksek Lisans tezi), Ankara.
MECDÎ Mehmed Efendi (1989), Hadâ’iku’s-Sakâ’ik (Sakâ’ik-i Nu’mâniye ve Zeyilleri, 1), nesr. A. Özcan, Istanbul.
NASR, Seyyid Hüseyin (1989), Islâm ve Ilim (trc. I. Kutluer), Istanbul.
ATÂYÎ, Nev’î-zâde (1989, I-II), Hadâ’iku’l-Hakâ’ik fî Tekmileti’s-Saka’ik (Zeyl-i Sakâ’ik; Sakâ’ik-i Nu’mâniye ve Zeyilleri, 2) nesr. A. Özcan, Istanbul.
SEYHÎ Mehmed Efendi (1989, I-II), Vekâyi’u’l-Fuzalâ (Sakâ’ik-i Numaniye ve Zeyilleri, 3) nesr. A. Özcan, Istanbul.
TASKÖPRÜLÜ -ZÂDE Ahmed Isamüddin (1313), Mevzû’atü’l-Ulûm, I-II, Istanbul.
____________ (1328, I-III), Miftâhu’s-Sa’âde, Haydarâbâd (eserin tercümesi için bkz. Mevzû’atü’l-Ulûm, I -II, Istanbul 1313).
UNAN, Fahri (1990), “Dinde Tasfiye Yâhut Osmanli Sünnîligine Sünnî Muhâlefet: Birgivî Mehmed Efendi”, Türk Yurdu, X/36, Agustos.
____________ (1993), Kurulusundan Günümüze Fâtih Külliyesi (basilmamis doktora tezi, H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü; tashihleri ve indeksi tamamlanip sayfaya baglanmis bulunan eser, muhtemelen 2002 yili sonuna kadar TTK tarafindan yayimlanmis olacaktir ), Ankara.
____________ (1997), “Tasköprülü -zâde’nin Kaleminden XVI. Yüzyilin Ilim ve Âlim Anlayisi”, Osmanli Arastirmalari, XVII, Istanbul.
UZUNÇARSILI, Ismail Hakki (1988), Osmanli Devletinin Ilmiye Teskilâti, Ankara (1965).
ÜNVER, Süheyl (1946), Fatih, Külliyesi ve Zamani Ilim Hayati, Istanbul.