Bu çalışma var olan durumu ortaya koymaya yönelik betimsel bir çalışmadır. EVREN VE ÖRNEKLEM Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokullarında 2002-2003 öğretim yılında çalışan ve random olarak seçilen 164 anaokulu öğretmeni oluşturmaktadır. VERİ TOPLAMA ARACI Verilerin elde edilmesinde, tanıtıcı bilgilerin yer aldığı ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve Aşkar ve Orçan 1987 tarafından geliştirilen ve bireylerin bilgisayara yönelik tutumlarını belirleyen “Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 156 Orta Doğu Teknik Üniversitesi öğrencisinden elde edilen verilere dayanmaktadır. Ölçme aracının amacı Aşkar ve Orçan 1987 tarafından “… Öğrenciler bilgisayardan korkuyorlar mı ya da bilgisayar kullanmaya isteklilikler mi? Bilgisayar hakkındaki duyguları nedir? Ve bilgisayarın önemini gerçekten takdir edip etmediklerini belirlemek” olarak ifade edilmiştir. Ölçek 15 olumlu ve 9 olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan 5’li Likert tipindedir 1= “kesinlikle katılmıyorum”, 2= “katılmıyorum”, 3= “kararsızım, nötr”, 4= “katılıyorum”, 5= “tamamen katılıyorum” . Olumlu maddeler “tamamen katılıyorum” seçeneğinden başlayarak 5, 4, 3, 2, 1 olarak puanlanmış, olumsuz maddelerde ise ters yönde bir işlem uygulanmıştır. Ölçeğin alfa güvenirlik katsayısı 0.89’dur. Ölçekten alınabilecek en yüksek puan 120, en düşük puan ise 24’tür. 72’nin üstündeki puanlar pozitif tutumları, 48’in altındaki puanlar da negatif tutumları göstermektedir. Veri toplama araçları öğretmenlere bir hizmet içi eğitim seminerinde araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı 10. versiyonu kullanılmıştır. BULGULAR VE YORUM Öğretmenlerin Kimlik Bilgileri:Araştırma kapsamındaki anaokulu öğretmenlerine ait Kişisel Bilgi Formunda yer alan tanıtıcı bilgiler incelendiğinde; öğretmenlerin yarısına yakın bir kısmının 18-25 yaşlar arasında %45.7 olduğu , %38.4’ünün eğitim fakültesi mezunu, %20’sinin ön lisans mezunu ve %36’sının kız meslek lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü mezunu olduğu, % 55.5’inin 2-5 yıllık , %15.9’unun 6-10 yıllık , % 10.4’ünün 11-15 yıllık ve % 18.3’ünün 16 yıldan daha fazla öğretmenlik deneyimine sahip olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin % 68.9’unun bilgisayar deneyimine sahip olduğu, ve öğretmenlerin % 50.6’sının ev bilgisayarına sahip olduğu görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 6 Issue: 12 |