AKYÜZ, Y. (1999). Türk Eğitim Tarihi, Başlangıçtan 1998’e (Gözden geçirilmiş 3. baskı) İstanbul: Alfa yayınları.
ANTEL, S. (1940). Tanzimat Maarifi. İstanbul: Maarif matbaası.
BALCI, A. (2004). Türkiye’de Eğitim Yöneticii ve Eğitim Müfettişi Yetiştirme Uygulamaları: Sorunlar ve Öneriler. Çağdaş Eğitim, Mart 2004, Sayı: 307 (22-40).
BAŞGÖZ, İ. ve and WILSON, H. (1968). Educational Problems in Turkey 1920- 1940. Netherlands: Indiana University Press.
BERKES, N. (2002). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: YKY yayınları.
Birinci Tertip Dustur, C. II. Pp. 231-244 (14 Mayıs 1870).
CEMALOĞLU N. (1999). Egitimde Yeniliklerin Uygulanmasını Etkileyen Faktörlerin Analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
DAVISON, R. (1997). Reform in The Ottoman Empire I.Cilt. Istanbul: Papirus yayınları.
EREN, A.C. (1970) Tanzimat, ‘IA’., C.11. 710, Istanbul:Papirus yayınları.
ERYILMAZ B. (1993), Kamu Bürokrasisi, İzmir : Akademi Kitabevi.
FINDLEY, C.V (1996). Kalemiyeden Mülkiyeye: Osmanlı Memurlarının Toplumsal Tarihi. Istanbul: Numune matbaacılık.
GENCER, A. (1990). Tanzimat Fermanı’nın İlanı ve Tatbiki Meseleleri. 150. Yılında Tanzimat.Istanbul: Aydınlar Ocağı Yayını.
HEPER, M. (1974) Bürokratik Yönetim Geleneği. Ankara, ODTÜ İdari Bilimler Fak. Yay. No:23
İNALCIK, H. (1993), Osmanlı Devleti. Toplumu ve Ekonomisi. İstanbul:Eren yayınları, 1993)
KABAKLI, A.(1976). Bürokrasi ve Biz. Istanbul: Boğaziçi yayınlar.
KARPAT, K. (2001). The Politization of Islam. New York:Oxford University Press.
KAZAMIAS, A. (1966). Education and The Quest for Modernity in Turkey. London: George Allen&Unwin Ltd.
KOÇER, H.A. (1987). Turkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu. Ankara:Uzman yayınları.
LEWIS, B. (1996). Modern Türkiye’nin Doğuşu, (Genişletilmiş 6. baskı) (Çev: Metin Kiratli). Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
MARDIN, Ş. (2000). The Genesis of Young Ottoman Thought: A Study in the Moder– nization of Turkish Political Ideas. Syracuse: Syracuse University Press.
MA’OZ, M. (1968). Ottoman Reform in Syria and Palestine, 1840-1861. London: Oxford University Press.
TUNAYA, T.Z. (1999). Batılılaşma Hareketleri. Istanbul:Yeni Gün yayınları.
TURHAN, M. (1997). Kültür Değişmeleri. (Genişletilmiş 3.basım). İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi yayınları.
UNAT, F.R. (1964). Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
VELDET, H. (1989). Kamulaştırma Hareketleri ve Tanzimat Tanzimat I, Istanbul: Numune matbaacılık.
WILLIAMSON, B. (1987). Educational and Social Change in Egypt and Turkey, A Study in Historical Sociology. London: Macmillan Press.
AKYÜZ, Y. (1999). Türk Eğitim Tarihi, Başlangıçtan 1998’e (Gözden geçirilmiş 3. baskı) İstanbul: Alfa yayınları.
ANTEL, S. (1940). Tanzimat Maarifi. İstanbul: Maarif matbaası.
BALCI, A. (2004). Türkiye’de Eğitim Yöneticii ve Eğitim Müfettişi Yetiştirme Uygulamaları: Sorunlar ve Öneriler. Çağdaş Eğitim, Mart 2004, Sayı: 307 (22-40).
BAŞGÖZ, İ. ve and WILSON, H. (1968). Educational Problems in Turkey 1920- 1940. Netherlands: Indiana University Press.
BERKES, N. (2002). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: YKY yayınları.
Birinci Tertip Dustur, C. II. Pp. 231-244 (14 Mayıs 1870).
CEMALOĞLU N. (1999). Egitimde Yeniliklerin Uygulanmasını Etkileyen Faktörlerin Analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
DAVISON, R. (1997). Reform in The Ottoman Empire I.Cilt. Istanbul: Papirus yayınları.
EREN, A.C. (1970) Tanzimat, ‘IA’., C.11. 710, Istanbul:Papirus yayınları.
ERYILMAZ B. (1993), Kamu Bürokrasisi, İzmir : Akademi Kitabevi.
FINDLEY, C.V (1996). Kalemiyeden Mülkiyeye: Osmanlı Memurlarının Toplumsal Tarihi. Istanbul: Numune matbaacılık.
GENCER, A. (1990). Tanzimat Fermanı’nın İlanı ve Tatbiki Meseleleri. 150. Yılında Tanzimat.Istanbul: Aydınlar Ocağı Yayını.
HEPER, M. (1974) Bürokratik Yönetim Geleneği. Ankara, ODTÜ İdari Bilimler Fak. Yay. No:23
İNALCIK, H. (1993), Osmanlı Devleti. Toplumu ve Ekonomisi. İstanbul:Eren yayınları, 1993)
KABAKLI, A.(1976). Bürokrasi ve Biz. Istanbul: Boğaziçi yayınlar.
KARPAT, K. (2001). The Politization of Islam. New York:Oxford University Press.
KAZAMIAS, A. (1966). Education and The Quest for Modernity in Turkey. London: George Allen&Unwin Ltd.
KOÇER, H.A. (1987). Turkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu. Ankara:Uzman yayınları.
LEWIS, B. (1996). Modern Türkiye’nin Doğuşu, (Genişletilmiş 6. baskı) (Çev: Metin Kiratli). Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
MARDIN, Ş. (2000). The Genesis of Young Ottoman Thought: A Study in the Moder– nization of Turkish Political Ideas. Syracuse: Syracuse University Press.
MA’OZ, M. (1968). Ottoman Reform in Syria and Palestine, 1840-1861. London: Oxford University Press.
TUNAYA, T.Z. (1999). Batılılaşma Hareketleri. Istanbul:Yeni Gün yayınları.
TURHAN, M. (1997). Kültür Değişmeleri. (Genişletilmiş 3.basım). İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi yayınları.
UNAT, F.R. (1964). Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
VELDET, H. (1989). Kamulaştırma Hareketleri ve Tanzimat Tanzimat I, Istanbul: Numune matbaacılık.
WILLIAMSON, B. (1987). Educational and Social Change in Egypt and Turkey, A Study in Historical Sociology. London: Macmillan Press.
Cemaloğlu, N. (2005). OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 153-165.
AMA
Cemaloğlu N. OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. October 2005;7(14):153-165.
Chicago
Cemaloğlu, Necati. “OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, no. 14 (October 2005): 153-65.
EndNote
Cemaloğlu N (October 1, 2005) OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 14 153–165.
IEEE
N. Cemaloğlu, “OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 14, pp. 153–165, 2005.
ISNAD
Cemaloğlu, Necati. “OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/14 (October 2005), 153-165.
JAMA
Cemaloğlu N. OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;7:153–165.
MLA
Cemaloğlu, Necati. “OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 14, 2005, pp. 153-65.
Vancouver
Cemaloğlu N. OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;7(14):153-65.