BibTex RIS Cite

OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876

Year 2005, Volume: 7 Issue: 14, 153 - 165, 01.10.2005

References

  • AKYÜZ, Y. (1999). Türk Eğitim Tarihi, Başlangıçtan 1998’e (Gözden geçirilmiş 3. baskı) İstanbul: Alfa yayınları.
  • ANTEL, S. (1940). Tanzimat Maarifi. İstanbul: Maarif matbaası.
  • BALCI, A. (2004). Türkiye’de Eğitim Yöneticii ve Eğitim Müfettişi Yetiştirme Uygulamaları: Sorunlar ve Öneriler. Çağdaş Eğitim, Mart 2004, Sayı: 307 (22-40).
  • BAŞGÖZ, İ. ve and WILSON, H. (1968). Educational Problems in Turkey 1920- 1940. Netherlands: Indiana University Press.
  • BERKES, N. (2002). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: YKY yayınları.
  • Birinci Tertip Dustur, C. II. Pp. 231-244 (14 Mayıs 1870).
  • CEMALOĞLU N. (1999). Egitimde Yeniliklerin Uygulanmasını Etkileyen Faktörlerin Analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • DAVISON, R. (1997). Reform in The Ottoman Empire I.Cilt. Istanbul: Papirus yayınları.
  • EREN, A.C. (1970) Tanzimat, ‘IA’., C.11. 710, Istanbul:Papirus yayınları.
  • ERYILMAZ B. (1993), Kamu Bürokrasisi, İzmir : Akademi Kitabevi.
  • FINDLEY, C.V (1996). Kalemiyeden Mülkiyeye: Osmanlı Memurlarının Toplumsal Tarihi. Istanbul: Numune matbaacılık.
  • GENCER, A. (1990). Tanzimat Fermanı’nın İlanı ve Tatbiki Meseleleri. 150. Yılında Tanzimat.Istanbul: Aydınlar Ocağı Yayını.
  • HEPER, M. (1974) Bürokratik Yönetim Geleneği. Ankara, ODTÜ İdari Bilimler Fak. Yay. No:23
  • İNALCIK, H. (1993), Osmanlı Devleti. Toplumu ve Ekonomisi. İstanbul:Eren yayınları, 1993)
  • KABAKLI, A.(1976). Bürokrasi ve Biz. Istanbul: Boğaziçi yayınlar.
  • KARPAT, K. (2001). The Politization of Islam. New York:Oxford University Press.
  • KAZAMIAS, A. (1966). Education and The Quest for Modernity in Turkey. London: George Allen&Unwin Ltd.
  • KOÇER, H.A. (1987). Turkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu. Ankara:Uzman yayınları.
  • LEWIS, B. (1996). Modern Türkiye’nin Doğuşu, (Genişletilmiş 6. baskı) (Çev: Metin Kiratli). Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • MARDIN, Ş. (2000). The Genesis of Young Ottoman Thought: A Study in the Moder– nization of Turkish Political Ideas. Syracuse: Syracuse University Press.
  • MA’OZ, M. (1968). Ottoman Reform in Syria and Palestine, 1840-1861. London: Oxford University Press.
  • TUNAYA, T.Z. (1999). Batılılaşma Hareketleri. Istanbul:Yeni Gün yayınları.
  • TURHAN, M. (1997). Kültür Değişmeleri. (Genişletilmiş 3.basım). İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi yayınları.
  • UNAT, F.R. (1964). Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • VELDET, H. (1989). Kamulaştırma Hareketleri ve Tanzimat Tanzimat I, Istanbul: Numune matbaacılık.
  • WILLIAMSON, B. (1987). Educational and Social Change in Egypt and Turkey, A Study in Historical Sociology. London: Macmillan Press.

OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876

Year 2005, Volume: 7 Issue: 14, 153 - 165, 01.10.2005

References

  • AKYÜZ, Y. (1999). Türk Eğitim Tarihi, Başlangıçtan 1998’e (Gözden geçirilmiş 3. baskı) İstanbul: Alfa yayınları.
  • ANTEL, S. (1940). Tanzimat Maarifi. İstanbul: Maarif matbaası.
  • BALCI, A. (2004). Türkiye’de Eğitim Yöneticii ve Eğitim Müfettişi Yetiştirme Uygulamaları: Sorunlar ve Öneriler. Çağdaş Eğitim, Mart 2004, Sayı: 307 (22-40).
  • BAŞGÖZ, İ. ve and WILSON, H. (1968). Educational Problems in Turkey 1920- 1940. Netherlands: Indiana University Press.
  • BERKES, N. (2002). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: YKY yayınları.
  • Birinci Tertip Dustur, C. II. Pp. 231-244 (14 Mayıs 1870).
  • CEMALOĞLU N. (1999). Egitimde Yeniliklerin Uygulanmasını Etkileyen Faktörlerin Analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • DAVISON, R. (1997). Reform in The Ottoman Empire I.Cilt. Istanbul: Papirus yayınları.
  • EREN, A.C. (1970) Tanzimat, ‘IA’., C.11. 710, Istanbul:Papirus yayınları.
  • ERYILMAZ B. (1993), Kamu Bürokrasisi, İzmir : Akademi Kitabevi.
  • FINDLEY, C.V (1996). Kalemiyeden Mülkiyeye: Osmanlı Memurlarının Toplumsal Tarihi. Istanbul: Numune matbaacılık.
  • GENCER, A. (1990). Tanzimat Fermanı’nın İlanı ve Tatbiki Meseleleri. 150. Yılında Tanzimat.Istanbul: Aydınlar Ocağı Yayını.
  • HEPER, M. (1974) Bürokratik Yönetim Geleneği. Ankara, ODTÜ İdari Bilimler Fak. Yay. No:23
  • İNALCIK, H. (1993), Osmanlı Devleti. Toplumu ve Ekonomisi. İstanbul:Eren yayınları, 1993)
  • KABAKLI, A.(1976). Bürokrasi ve Biz. Istanbul: Boğaziçi yayınlar.
  • KARPAT, K. (2001). The Politization of Islam. New York:Oxford University Press.
  • KAZAMIAS, A. (1966). Education and The Quest for Modernity in Turkey. London: George Allen&Unwin Ltd.
  • KOÇER, H.A. (1987). Turkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu. Ankara:Uzman yayınları.
  • LEWIS, B. (1996). Modern Türkiye’nin Doğuşu, (Genişletilmiş 6. baskı) (Çev: Metin Kiratli). Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • MARDIN, Ş. (2000). The Genesis of Young Ottoman Thought: A Study in the Moder– nization of Turkish Political Ideas. Syracuse: Syracuse University Press.
  • MA’OZ, M. (1968). Ottoman Reform in Syria and Palestine, 1840-1861. London: Oxford University Press.
  • TUNAYA, T.Z. (1999). Batılılaşma Hareketleri. Istanbul:Yeni Gün yayınları.
  • TURHAN, M. (1997). Kültür Değişmeleri. (Genişletilmiş 3.basım). İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi yayınları.
  • UNAT, F.R. (1964). Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • VELDET, H. (1989). Kamulaştırma Hareketleri ve Tanzimat Tanzimat I, Istanbul: Numune matbaacılık.
  • WILLIAMSON, B. (1987). Educational and Social Change in Egypt and Turkey, A Study in Historical Sociology. London: Macmillan Press.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Necati Cemaloğlu This is me

Publication Date October 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 7 Issue: 14

Cite

APA Cemaloğlu, N. (2005). OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 153-165.
AMA Cemaloğlu N. OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. October 2005;7(14):153-165.
Chicago Cemaloğlu, Necati. “OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, no. 14 (October 2005): 153-65.
EndNote Cemaloğlu N (October 1, 2005) OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 14 153–165.
IEEE N. Cemaloğlu, “OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 14, pp. 153–165, 2005.
ISNAD Cemaloğlu, Necati. “OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/14 (October 2005), 153-165.
JAMA Cemaloğlu N. OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;7:153–165.
MLA Cemaloğlu, Necati. “OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 14, 2005, pp. 153-65.
Vancouver Cemaloğlu N. OSMANLI DEVLETİ’NDE YAPILAN TANZİMAT REFORMLARININ EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ, UYGULAMALARI VE SONUÇLARI 1839-1876. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;7(14):153-65.