Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Volume: 9 Issue: 1, 141 - 156, 30.06.2022

Abstract

References

  • Ali, Lawand, “Usüsü Tedrisi’n-Nahv Li’n-natikîne Bigayri’l-Arabiye (Es-senetü’t-tahdiriye Bicamiati Mardin Artuklu Enmuzecen),” Talimu’l-Arabiye Linnatıkîne Bigayriha -Tecaribun Fi Camiati Mardin Artuklu-, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Ankara 2020.
  • Bekir Mehmet Ali, Anadili Arapça Olmayanlara Konuşma Becerisinin Öğretmesine Dair Bir Bakış Açısı, Rimar Academy, İstanbul, 2020.
  • El-Advani, Halid, Menheciyyetü Talimi’l-lügati’l-Arabiyeti Litullabi’l Merhaleti’t-Tahdiriye (Fi Külliyeti-L Ulumi-L İslamiye Bi'cami'ati Mardin Artuklu, Kıra'etün Fi Mukarrarati-L Ami-D Dirasi 2016-2017), Kısmü Min Kitabi: Talimi-L Arabiye Linnatıkıyne Bigayriha Tecaribün Fi Camiati Mrdin Artuklu, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Matbaatü Uzun Dijital, Nisan, 2020, Ankara.
  • Kaddad, Mustafa, Elfuruku-L Menheciye Beyne Silsileti Ebced Ve Minhacü İstanbul Ettürki, Risaletü Macisteyr, Nukıyşet Fi Camiati Mardin 2020,
  • Nettuf Ahmed Ve Zümela'ühü, Silsiletü Ebced Li Talimi-N Natıkıyne Bigatyriha, Matbaatü Protek, Malatya, Türkiye, 2017, Nettuf, Ahmed, Vesikatü Lecnetü-t Telifi Litalimi-L Arabiye Lınnatıkıyne Bigayriha Fi Camiati İnönü – Türkiye, Menşurun Fi Kitabi Mu'temeri İstanbul.
  • Yusuf, Hüseyin, Yahya b. Hamza'nın, Zecacî’nin el-Cumel İsımli Kıtabına Karşı İtirazlarının Toplaması ve Çalışması, Iğdır Üni. İfder., Sayı No: 13, Nisan 2019.

Teaching Arabic Grammar to Non-Native Speaker, between Curriculum and Acting on it (Silsiletu Abjad Series)

Year 2022, Volume: 9 Issue: 1, 141 - 156, 30.06.2022

Abstract

References

  • Ali, Lawand, “Usüsü Tedrisi’n-Nahv Li’n-natikîne Bigayri’l-Arabiye (Es-senetü’t-tahdiriye Bicamiati Mardin Artuklu Enmuzecen),” Talimu’l-Arabiye Linnatıkîne Bigayriha -Tecaribun Fi Camiati Mardin Artuklu-, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Ankara 2020.
  • Bekir Mehmet Ali, Anadili Arapça Olmayanlara Konuşma Becerisinin Öğretmesine Dair Bir Bakış Açısı, Rimar Academy, İstanbul, 2020.
  • El-Advani, Halid, Menheciyyetü Talimi’l-lügati’l-Arabiyeti Litullabi’l Merhaleti’t-Tahdiriye (Fi Külliyeti-L Ulumi-L İslamiye Bi'cami'ati Mardin Artuklu, Kıra'etün Fi Mukarrarati-L Ami-D Dirasi 2016-2017), Kısmü Min Kitabi: Talimi-L Arabiye Linnatıkıyne Bigayriha Tecaribün Fi Camiati Mrdin Artuklu, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Matbaatü Uzun Dijital, Nisan, 2020, Ankara.
  • Kaddad, Mustafa, Elfuruku-L Menheciye Beyne Silsileti Ebced Ve Minhacü İstanbul Ettürki, Risaletü Macisteyr, Nukıyşet Fi Camiati Mardin 2020,
  • Nettuf Ahmed Ve Zümela'ühü, Silsiletü Ebced Li Talimi-N Natıkıyne Bigatyriha, Matbaatü Protek, Malatya, Türkiye, 2017, Nettuf, Ahmed, Vesikatü Lecnetü-t Telifi Litalimi-L Arabiye Lınnatıkıyne Bigayriha Fi Camiati İnönü – Türkiye, Menşurun Fi Kitabi Mu'temeri İstanbul.
  • Yusuf, Hüseyin, Yahya b. Hamza'nın, Zecacî’nin el-Cumel İsımli Kıtabına Karşı İtirazlarının Toplaması ve Çalışması, Iğdır Üni. İfder., Sayı No: 13, Nisan 2019.

Anadili Arapça Olmayanlara Sistematik Arap Dili Grameri Öğretimi (Uygulamalı Silsiletu Ebced Örneği)

Year 2022, Volume: 9 Issue: 1, 141 - 156, 30.06.2022

Abstract

Eğitim-öğretim süreci; öğrenci, öğretmen, müfredat ve sınıftan oluşan, çeşitli aşamaları ve belirli yaş guruplara yönelik faaliyetleri olan bir süreçtir. Türkiye’de anadili Arapça olmayanlara yönelik Arapça öğretiminde de farklı aşamalar söz konusudur. İmam-Hatip okulları ile başlayıp üniversite öğrenimini de içine alan dil öğrenim aşaması bunlardan sadece biridir. Silsiletu Ebced adlı eseri model alan bu araştırma, ilgili silsilede takip edilen nahiv yöntemini inceleyecek ve dil öğretimindeki yerini ortaya koymaya çalışacaktır. Araştırmada Mardin Artuklu Üniversitesi, Arap Dili Bölümü, Hazırlık Sınıfı‘nda, edindiğimiz tecrübe hareket noktamız olacaktır. Araştırma iki bölüme ayrılmaktadır. Birinci bölümde Silsiletu Ebced’in tanımı, özellikleri, metodu, nahiv ile ilgili konuları ve üç alt başlık altında yapısal yönleri incelenecektir. Söz konusu alt başlıklar; “konuların dağılım seviyesi”, “bilimsellik seviyesi” ve “uyum ve uygunluk seviyesi” şeklindedir. İkinci bölümde ise, nahiv konularının pratikteki uygulamalarına yer verilecektir. Konu işlenirken ilgili alanların uygulama araçları ve türleri incelenmiş. Ardından yöntemi geliştirecek öneriler sunulmuş. Son olarak araştırmada ulaşılabilen sonuçlar belirtilmiştir.

References

  • Ali, Lawand, “Usüsü Tedrisi’n-Nahv Li’n-natikîne Bigayri’l-Arabiye (Es-senetü’t-tahdiriye Bicamiati Mardin Artuklu Enmuzecen),” Talimu’l-Arabiye Linnatıkîne Bigayriha -Tecaribun Fi Camiati Mardin Artuklu-, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Ankara 2020.
  • Bekir Mehmet Ali, Anadili Arapça Olmayanlara Konuşma Becerisinin Öğretmesine Dair Bir Bakış Açısı, Rimar Academy, İstanbul, 2020.
  • El-Advani, Halid, Menheciyyetü Talimi’l-lügati’l-Arabiyeti Litullabi’l Merhaleti’t-Tahdiriye (Fi Külliyeti-L Ulumi-L İslamiye Bi'cami'ati Mardin Artuklu, Kıra'etün Fi Mukarrarati-L Ami-D Dirasi 2016-2017), Kısmü Min Kitabi: Talimi-L Arabiye Linnatıkıyne Bigayriha Tecaribün Fi Camiati Mrdin Artuklu, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Matbaatü Uzun Dijital, Nisan, 2020, Ankara.
  • Kaddad, Mustafa, Elfuruku-L Menheciye Beyne Silsileti Ebced Ve Minhacü İstanbul Ettürki, Risaletü Macisteyr, Nukıyşet Fi Camiati Mardin 2020,
  • Nettuf Ahmed Ve Zümela'ühü, Silsiletü Ebced Li Talimi-N Natıkıyne Bigatyriha, Matbaatü Protek, Malatya, Türkiye, 2017, Nettuf, Ahmed, Vesikatü Lecnetü-t Telifi Litalimi-L Arabiye Lınnatıkıyne Bigayriha Fi Camiati İnönü – Türkiye, Menşurun Fi Kitabi Mu'temeri İstanbul.
  • Yusuf, Hüseyin, Yahya b. Hamza'nın, Zecacî’nin el-Cumel İsımli Kıtabına Karşı İtirazlarının Toplaması ve Çalışması, Iğdır Üni. İfder., Sayı No: 13, Nisan 2019.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Arabic
Subjects Religious Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Aslam Jankır 0000-0002-2228-4687

Publication Date June 30, 2022
Submission Date July 8, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 9 Issue: 1

Cite

ISNAD Jankır, Aslam. “Anadili Arapça Olmayanlara Sistematik Arap Dili Grameri Öğretimi (Uygulamalı Silsiletu Ebced Örneği)”. Marifetname 9/1 (June 2022), 141-156. https://doi.org/10.47425/marifetname.v9i70363.967902.

Marifetname is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).