Verimsiz enerji kullanımı, kaynakların hızla
tükenmesinin ve aynı zamanda tam yanmanın gerçekleşmediğine işaret edebilecek, yüksek
orandaki emisyonlara bağlı küresel ısınmanın ana nedenlerinden biridir. Genel
olarak, toplu sistemler ya da büyük ölçekli sistemler yukarda belirtilen
problemlerin en büyük pay sahibidirler.
Endüstriyel yakıcılar metal şekillendirme sanayisinde
ve büyük ölçekli elektrik üretim süreçlerinde yaygın bir şekilde
kullanılmaktadır. Bu alanlarda, hem karbon hem de azot bazlı emisyonlar için
katı kurallar vardır. Buradan yola çıkarak, bu çalışma, çevresel kirleticilerin
minimize edilmesi için oksi-yakıt yanması, yanmış gazların iç devridaimi ya da
ön karışımlama gibi konsept ve tasarımları içeren farklı teknikler kullanarak,
yanma verimi ve emisyon düşüşü açısından iyileştirme sağlamayı amaçlamaktadır.
Bütün sonuçlar birbiriyle karşılaştırılmış ve birçok parametreyi içeren
tablolar ile sıcaklık konturları şeklinde verilmiştir. Bazı konseptlerin
diğerlerinden performans ve emisyonlar açısından daha etkin olduğu
gösterilmiştir.
Inefficient energy usage is one of the main reasons of
depletion of resources at a faster rate and global warming due to the
higher-level emissions, which may be also an indicator of incomplete
combustion. Bulk systems or large-scale systems generally are the biggest
contributors to the problems stated above.
Industrial burners
are widely used in metal forming industry and the process of large-scale
production of electricity. There are strict rules for both carbon and nitrogen
based emissions in these sectors. Therefore, this study aims to provide an
enhancement in combustion efficiency and reduction in emissions using different
techniques for minimization of environmentally hazardous pollutants, which
includes concepts and designs such as oxy-fuel combustion, internal flue gas recirculation
(IFGR) or premixing. All the results has been compared with each other and they
have given in the form of tables of various outputs and temperature contours.
It has been shown that some of the concepts have greater effect than the other
ones in terms of performance and emissions.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Acceptance Date | September 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 30 Issue: 3 |
Marmara Fen Bilimleri Dergisi
e-ISSN : 2146-5150
MU Fen Bilimleri Enstitüsü
Göztepe Yerleşkesi, 34722 Kadıköy, İstanbul
E-posta: fbedergi@marmara.edu.tr