İnternet üzerinden dünyanın çeşitli yerlerinden kişilerin karşılıklı oynadığı tarzdaki oyunlara kısaca MMORPG (massively multiplayer online role playing game) yani kitlesel katılımlı çevrimiçi rol yapma oyunu denmektedir. Yaygınlık ve çeşitlilik açısından farklı yaş gruplarına hitap eden oyunlar olsa da özellikle yetişme çağındaki 12-18 yaşları arasında ergen diye tabir edilen grubun bu tür oyunlardan nasıl etkilendiğini ortaya koymak gerekir. Yapılan araştırmalar medya içeriklerinin taşıdığı riskler nedeniyle toplum üzerinde çeşitli etkilere neden olduğunu ortaya koymaktadır. Yeni medya ortamlarından internet, taşıdığı yeni, hızlı ve cazip anlatım ve tasarım zenginlikleri yanında çevrimiçi riskler diye tanımlayabileceğimiz birtakım olumsuz etkilere de sahiptir. Bu etkilerin ortaya konması ve kitlesel katılımlı çevrimiçi oyunların ergenler üzerinde bağımlılık etkisinin incelenmesi çalışmamızın temelini oluşturmaktadır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 18 |