BibTex RIS Cite

2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış "Örneklem Film: Die Another Day"

Year 2009, Volume: 14 Issue: 14, 143 - 162, 07.04.2014

Abstract

Günümüzde üretim gücü ne olursa olsun hızla
değişen rekabet ortamında ürün ve tüketiciyi
bir arada buluşturmak isteyen işletmeler, giderek
daha da artan miktar, çeşit ve yöntemle tüketiciye “hey sen” diye seslenmektedir. Ancak,
reklamlardan usanan tüketiciye ulaşma noktasında
geleneksel iletişim araçlarının ve yöntemlerinin
etkinliğinin azaldığı bilinmektedir. Çünkü
günde 1500 ticari mesaja maruz kalan tüketiciler;
bu bombardımana karşı bir savunma mekanizması
olarak doğrudan ilgililik derecelerinin
en yüksek olduğu ve dikkatlerini çeken mesajlar
dışındaki her şeye sinikleşmişlerdir. Buna karşın reklâm verenler, pazarlamacılar ve/veya
reklâm ajansları bir adım öne geçmek ve tüketiciyi etkilemek için hedef kitlelerinin karşısına
çıkmanın değişik yöntemlerine her gün yenisini
eklemektedirler. Ürün yerleştirme de bunlardan
sadece biridir.
Bu çalışmada, pazarlama dünyasında
1930’lardan beri var olduğunu bildiğimiz; ancak
1990’lardan sonra amaçlı, planlı ve örtülü bir şekilde tüketiciye ulaşmanın yeni ve yaratıcı
yolu olarak karşımıza çıkan ürün yerleştirme
yöntemi ele alınmıştır. Bu bağlamda, 110
milyon dolar bütçeli Die Another Day adlı James
Bond filminde 20 değişik şirket markasına
yer verilmesi ve bu markalardan 120 milyon dolarlık
gelir elde etmesi nedeniyle bu film bu yönüyle dikkat çekmiş ve çalışmamızda örneklem
olarak irdelenmiştir. Yapılan çalışmada, ürün
yerleştirmenin uygulanma şekilleri ve etkileri ile
bu uygulamanın etkinliği, yöntemi ve sayılabilen
niceliksel bazı unsurları içerik analizi yönteminin
frekans analizi modeliyle irdelenmiştir.

References

  • Yüksel Ahmet (1994), İkna Edici İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Zaltman Gerald (2003), Tüketici Nasıl Düşünür? Çev: A. Semih Koç, Media Cat Yayınları, İstanbul.
Year 2009, Volume: 14 Issue: 14, 143 - 162, 07.04.2014

Abstract

References

  • Yüksel Ahmet (1994), İkna Edici İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Zaltman Gerald (2003), Tüketici Nasıl Düşünür? Çev: A. Semih Koç, Media Cat Yayınları, İstanbul.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Basri Barut This is me

İhsan Kurtbaş This is me

Publication Date April 7, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 14 Issue: 14

Cite

APA Barut, B., & Kurtbaş, İ. (2014). 2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış "Örneklem Film: Die Another Day". Marmara İletişim Dergisi, 14(14), 143-162.
AMA Barut B, Kurtbaş İ. 2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış "Örneklem Film: Die Another Day". MİD. April 2014;14(14):143-162.
Chicago Barut, Basri, and İhsan Kurtbaş. “2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış ‘Örneklem Film: Die Another Day’”. Marmara İletişim Dergisi 14, no. 14 (April 2014): 143-62.
EndNote Barut B, Kurtbaş İ (April 1, 2014) 2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış "Örneklem Film: Die Another Day". Marmara İletişim Dergisi 14 14 143–162.
IEEE B. Barut and İ. Kurtbaş, “2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış ‘Örneklem Film: Die Another Day’”, MİD, vol. 14, no. 14, pp. 143–162, 2014.
ISNAD Barut, Basri - Kurtbaş, İhsan. “2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış ‘Örneklem Film: Die Another Day’”. Marmara İletişim Dergisi 14/14 (April 2014), 143-162.
JAMA Barut B, Kurtbaş İ. 2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış "Örneklem Film: Die Another Day". MİD. 2014;14:143–162.
MLA Barut, Basri and İhsan Kurtbaş. “2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış ‘Örneklem Film: Die Another Day’”. Marmara İletişim Dergisi, vol. 14, no. 14, 2014, pp. 143-62.
Vancouver Barut B, Kurtbaş İ. 2000 Yılı Sonrası Bazı Hollywood Filmlerinde Kullanılan Ürün Yerleştirme Uygulamalarında "İçerik Analizi Yöntemiyle" Eleştirel Bir Bakış "Örneklem Film: Die Another Day". MİD. 2014;14(14):143-62.