BibTex RIS Cite

İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş

Year 2009, Volume: 14 Issue: 14, 193 - 215, 07.04.2014

Abstract

İnsan büyük bir ileti ağıyla kuşatılmış dünyada yaşamaktadır. Bu iletiler, kullanılan simgelerle, iletişim faaliyetlerinin etkin ve etkili bileşeni olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu çalışmada; iletişim sürecinde alıcının, mesajı alma ve kabulünde, mesaja bakış açılarındaki kaçınılmaz farklılıkların kuramsal çerçevede vurgulanması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede iletişim sürecinde kaynağın alıcıya olan yaklaşımı ve alıcı anlamlandırmaları sorgulanmaktadır. Örnek olarak ise, alışverişin yeni yüzü online mağazalar seçilmiştir. Alıcının bakış açısı, ufku ile kaynağın, göndericinin ufkunun kaynaşması sonucunda ortaya çıkan anlamlandırma süreci makalenin konularını oluşturmaktadır.Çalışmanın sonucunda, iletişim sürecinde hedefl enen etki işlevinin en üst düzeyde yerine getirildiğini ve toplumsal bellekte ne denli etkili olduğunu söylemek olanaklıdır. Ancak alıcının da etkiyi kabullenme konusunda seçici olduğu görülmektedir

References

  • Uluğaycı C., (2007), “Simge Kavramı ve Bir Filmin Çözümlenmesi: Karşılaşma” Selçuk İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt:5 Sayı:1, Konya
  • Türkoğlu N., (2003), Kitle İletişimi ve Kültür, İstanbul, Naos Yayınları
Year 2009, Volume: 14 Issue: 14, 193 - 215, 07.04.2014

Abstract

References

  • Uluğaycı C., (2007), “Simge Kavramı ve Bir Filmin Çözümlenmesi: Karşılaşma” Selçuk İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt:5 Sayı:1, Konya
  • Türkoğlu N., (2003), Kitle İletişimi ve Kültür, İstanbul, Naos Yayınları
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Günşad Özger This is me

Publication Date April 7, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 14 Issue: 14

Cite

APA Özger, G. (2014). İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. Marmara İletişim Dergisi, 14(14), 193-215.
AMA Özger G. İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. MİD. April 2014;14(14):193-215.
Chicago Özger, Günşad. “İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş”. Marmara İletişim Dergisi 14, no. 14 (April 2014): 193-215.
EndNote Özger G (April 1, 2014) İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. Marmara İletişim Dergisi 14 14 193–215.
IEEE G. Özger, “İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş”, MİD, vol. 14, no. 14, pp. 193–215, 2014.
ISNAD Özger, Günşad. “İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş”. Marmara İletişim Dergisi 14/14 (April 2014), 193-215.
JAMA Özger G. İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. MİD. 2014;14:193–215.
MLA Özger, Günşad. “İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş”. Marmara İletişim Dergisi, vol. 14, no. 14, 2014, pp. 193-15.
Vancouver Özger G. İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. MİD. 2014;14(14):193-215.