Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaçağ Kahire’sinde Bilginin İntikali İslami Eğitimin Sosyal Tarihi

Year 2016, , 185 - 193, 15.06.2016
https://doi.org/10.15370/maruifd.238579

Abstract

İslami ilimlerin teşekkül dönemiyle birlikte bilginin sonraki nesillere iletilmesi genel olarak hoca-talebe ilişkilerine dayanan bazı nakil yöntemleriyle gerçekleşmiştir. Sema, kitabet, kıraat alâ şeyh vb. tahammül yolları bunların en önemlileri kabul edilmiştir. Medrese, hankah gibi kurumlar ise bilgi aktarımının gerçekleştiği müesseseler olmuştur. Ancak resmî eğitim kurumları dışında İslamî bilginin nakli sürecine toplumun değişik sınıflarının katılımı söz konusudur. Jonathan Berkey’in Ortaçağ Kahire’sindeki eğitim kurumları ve toplumun İslamî bilginin aktarımındaki faaliyetlerini ve etkilerini incelediği eseri giriş ve yedi bölümden oluşmaktadır

Year 2016, , 185 - 193, 15.06.2016
https://doi.org/10.15370/maruifd.238579

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Sezai Engin

Publication Date June 15, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

Chicago Engin, Sezai. “Ortaçağ Kahire’sinde Bilginin İntikali İslami Eğitimin Sosyal Tarihi”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 50, no. 50 (June 2016): 185-93. https://doi.org/10.15370/maruifd.238579.

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi açık erişimli bir dergidir

Açık Erişim Politikası için tıklayınız.

 Creative Commons License