BibTex RIS Cite

Türk Taksim Formunda Duraklama'nın -Sözel Bir Anlatım OlarakKullanımı, Fonksiy~rhu ve Anlamı

Year 2010, Issue: 39, 117 - 132, 05.03.2014

Abstract

ÖZET

References

  • Aksoy, Bülent (1998) "Necdet Yasar Cd’si Tanıtım Metni” Necdet Yaşar, İstanbul: Kalan Müzik CD 102. 22-5.
  • Cemil Bey, Tanbü'rî Rehber—i Musikî (Çev. M. Hakan Cevher), lzmir(1993 [1900]), Ege Universitesi Basımevi.
  • Clayton, Martin R. i.. (1996) “Free Rhythm: Ethnomusicology and the Study of Music without Metre", School of Oriental and African Studies, University of London 59/2, 323 332.
  • Drake, Carolyn and Richard Parncutt (2001), “Psychology of Music, II, 2: Perception and Cognition Of Rhythm", Grove Music Online, (Haz. Laura Macy), htrpz//www.grovemusic.com.
  • Feldman, Walter, Music of the Ottoman Court: Makam, COmposition and the Early Ottoman Instrumental Repertoire, Berlin (1996).
  • Frigyesi, ]udit (1993) “Preliminary Thoughts toward the Study of Music without Clear Beat: The Example of ‘Flowing Rhythm’ in Jewish “Nusah”, Asian Music 24/2. (Spring - Summer, 1993), 59—88. İ
  • Netti, Bruno (2001) “Improvisation: l. Concepts and Practices",_Gm=ue Music Online, (ed. Laura Macy) , http:/lwww.grovemusic.com
  • Nerd, Bruno (1998) “In the Course of Performance: Studies in the World of Musical Improvisation", Haz. Bruno Nettl and Melinda Russell, Chicago: University of Chicago Press.
  • Nettl, Bruno and Ronald Riddle (1973) 'Taqsim Nahawand: A Study of Sixteen Performances by Jihad Racy’, in: Yearbook of the International Folk Music Co— uncii 5, 11-.50
  • Öztuna, Yılmaz (1990) “Taksim " ,Büyük Türk Musikîsi Ansiklopedisi C.II, Ankara: Kültür Bakanlığı, 370.
  • ” Aksoy 1998, s. 25.
  • Pressing, Jeff. (2000 [1987]) ‘Improvisation: Methods and Models', in: Generative Processes in Music: The Psychology of Peıformance, Improvisation, and Composi— tion, Haz. John A. Sloboda Oxford Clarendon Press,
  • Pressing, Jeff (1998) “Psychological Constraints on Improvisational Expertise and
  • Communication”, In the Course of Perfo'mrıance: Studies in the World of Musical Impro- visation, Bruno tarafından düzenlenmiş Netti and Melinda Russell, Chicago: University of Chicago Press. ,;
  • Signell, Karl L (1977) “Makam: Modal Practice :11 Turkish Art Music”, Seattle: Asian Music Publ lications School of Music, University of Washington.
  • Signell, Karl L. (2007) "Organizing Time in the Turkish Taksim", http://www. research. umbc. edu/eol Azime
  • Tanrıkorur, Cinuçen (2005 (2003)) “Osmanlı Donemi Türk Müsilcîsı " ,Istanbul: Dergah Yayınları.
  • Torun, Mutlu (1996) Ud Metodu, “Gelenekle Geleceğe". Istanbul: Cağlar Yayınları.
  • Yahya, Gülçin (2002) “Ünlü Virtüöz Yorgo Bacanos’un Ud Taksimleri" (Taksim
  • Notalari, Analiz ve Yorumlar) , Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Yılmaz, Zeki (1999) Tamburi Cemil Bey, Istanbul: Bilinmiyor. Albümler
  • Necdet Yaşar (1998), İstanbul: Kalan Müzik Yapım, CD 102. 1 CD notlarla birlikte (32 5.). .
  • Necdet Yaşar 2 (2002 [?]), İstanbul: Kalan Müzik Yapım, CD 273. 1 CD notlarla birlikte (32 s).
  • Tamburi Cemil Bey Vol. H‘é'a” III (1995) New York: Traditional Crossroads, CD 4274. 2 CD notlarla birlikte
  • (İşitsel örneklere http://www.ahmethakkiturabi.com.tr/ adresinden ulaşılabilir) ‘5
  • İşitsel örnek 1. Necdet Yaşar 2, parça 1, 00:00 — 00: 10 ,.
  • İşitsel örnek 2. Necdet Y aşar, parça 6, 03:32 — 0 3:49
  • İşitsel örnek 3. Necdet Yaşar 2, parça 1,01 :03 —- 01:15
  • İşitsel Örnek 4. Tamburi Cemil Bey Vol. H, parça 16, 01:55 ,... 02:01
  • İşitsel örnek 5. Tamburi Cemil Bey Vol. H, parça 9, 00:40 _ 00:45
  • İşitsel örnek 6. Tamburi Cemil Bey Vol. 11, parça 16, 00: 12 .... 00:17
  • İşitsel örnek 7. Necdet Yaşar, parça 12, Hüseyni, 0:00 — 0:30
  • İşitsel örnek 8. Necdet Yaşar, parça 12, Hüseyni, 01:39— 01:50
  • lşitsel örnek 9. Necdet Yaşar 2, parça 13, Hicazkar, 00:26 —— 00:37
  • Yaptıkları çalışmalarla Türk Müsik’ı'si'ne hizmet eden ve yukarıda adıgeçen çalışmayı
  • ”ilgilenenlere ulaştırma amacıylaw yayınlamamıza izin veren Kalan Müzik’e teşekkür ederiz (çev.).
  • + Yoram Amon (Çev. Ahmet Hakkı Turabi, Hikmet Toker)
  • İşitsel örnek 10. Necdet Yaş ar 2, parça 12,Nihavend 11, 00:00 .. 00:11
  • İşitsel örnek 11. Necdet Yaşar, parça 6, Nihavend I, 00:00 — 00: 14
  • İşitsel örnek 12. Necdet Yaşar, parça I, Uşşak, 00:49 —- 01:09
  • İşitsel örnek 13. Necdet Yaşar'Z, parça 11, irak, 00:48 —— 01:01
  • İşitsel örnek 14. Necdet Yaşar 2, parça 12, Nihavend 11, 00:24 —— 00:50
  • İşitsel örnek 15. Necdet Yaşar, parça 1, Uşşak, 03:30 _ 03:50
  • İşitsel örnek 16. Necdet Yaşar 2, parça 1, Mahur, 02:17 — 02:31
  • İşitsel örnek 17. Necdet Yaşar 2, parça 1, Mahur, 00:02 —— 00:11
  • İşitsel örnek 18. Necdet Yaşar 2, parça 1, Mahur, 01:13 — 01:22
Year 2010, Issue: 39, 117 - 132, 05.03.2014

Abstract

References

  • Aksoy, Bülent (1998) "Necdet Yasar Cd’si Tanıtım Metni” Necdet Yaşar, İstanbul: Kalan Müzik CD 102. 22-5.
  • Cemil Bey, Tanbü'rî Rehber—i Musikî (Çev. M. Hakan Cevher), lzmir(1993 [1900]), Ege Universitesi Basımevi.
  • Clayton, Martin R. i.. (1996) “Free Rhythm: Ethnomusicology and the Study of Music without Metre", School of Oriental and African Studies, University of London 59/2, 323 332.
  • Drake, Carolyn and Richard Parncutt (2001), “Psychology of Music, II, 2: Perception and Cognition Of Rhythm", Grove Music Online, (Haz. Laura Macy), htrpz//www.grovemusic.com.
  • Feldman, Walter, Music of the Ottoman Court: Makam, COmposition and the Early Ottoman Instrumental Repertoire, Berlin (1996).
  • Frigyesi, ]udit (1993) “Preliminary Thoughts toward the Study of Music without Clear Beat: The Example of ‘Flowing Rhythm’ in Jewish “Nusah”, Asian Music 24/2. (Spring - Summer, 1993), 59—88. İ
  • Netti, Bruno (2001) “Improvisation: l. Concepts and Practices",_Gm=ue Music Online, (ed. Laura Macy) , http:/lwww.grovemusic.com
  • Nerd, Bruno (1998) “In the Course of Performance: Studies in the World of Musical Improvisation", Haz. Bruno Nettl and Melinda Russell, Chicago: University of Chicago Press.
  • Nettl, Bruno and Ronald Riddle (1973) 'Taqsim Nahawand: A Study of Sixteen Performances by Jihad Racy’, in: Yearbook of the International Folk Music Co— uncii 5, 11-.50
  • Öztuna, Yılmaz (1990) “Taksim " ,Büyük Türk Musikîsi Ansiklopedisi C.II, Ankara: Kültür Bakanlığı, 370.
  • ” Aksoy 1998, s. 25.
  • Pressing, Jeff. (2000 [1987]) ‘Improvisation: Methods and Models', in: Generative Processes in Music: The Psychology of Peıformance, Improvisation, and Composi— tion, Haz. John A. Sloboda Oxford Clarendon Press,
  • Pressing, Jeff (1998) “Psychological Constraints on Improvisational Expertise and
  • Communication”, In the Course of Perfo'mrıance: Studies in the World of Musical Impro- visation, Bruno tarafından düzenlenmiş Netti and Melinda Russell, Chicago: University of Chicago Press. ,;
  • Signell, Karl L (1977) “Makam: Modal Practice :11 Turkish Art Music”, Seattle: Asian Music Publ lications School of Music, University of Washington.
  • Signell, Karl L. (2007) "Organizing Time in the Turkish Taksim", http://www. research. umbc. edu/eol Azime
  • Tanrıkorur, Cinuçen (2005 (2003)) “Osmanlı Donemi Türk Müsilcîsı " ,Istanbul: Dergah Yayınları.
  • Torun, Mutlu (1996) Ud Metodu, “Gelenekle Geleceğe". Istanbul: Cağlar Yayınları.
  • Yahya, Gülçin (2002) “Ünlü Virtüöz Yorgo Bacanos’un Ud Taksimleri" (Taksim
  • Notalari, Analiz ve Yorumlar) , Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Yılmaz, Zeki (1999) Tamburi Cemil Bey, Istanbul: Bilinmiyor. Albümler
  • Necdet Yaşar (1998), İstanbul: Kalan Müzik Yapım, CD 102. 1 CD notlarla birlikte (32 5.). .
  • Necdet Yaşar 2 (2002 [?]), İstanbul: Kalan Müzik Yapım, CD 273. 1 CD notlarla birlikte (32 s).
  • Tamburi Cemil Bey Vol. H‘é'a” III (1995) New York: Traditional Crossroads, CD 4274. 2 CD notlarla birlikte
  • (İşitsel örneklere http://www.ahmethakkiturabi.com.tr/ adresinden ulaşılabilir) ‘5
  • İşitsel örnek 1. Necdet Yaşar 2, parça 1, 00:00 — 00: 10 ,.
  • İşitsel örnek 2. Necdet Y aşar, parça 6, 03:32 — 0 3:49
  • İşitsel örnek 3. Necdet Yaşar 2, parça 1,01 :03 —- 01:15
  • İşitsel Örnek 4. Tamburi Cemil Bey Vol. H, parça 16, 01:55 ,... 02:01
  • İşitsel örnek 5. Tamburi Cemil Bey Vol. H, parça 9, 00:40 _ 00:45
  • İşitsel örnek 6. Tamburi Cemil Bey Vol. 11, parça 16, 00: 12 .... 00:17
  • İşitsel örnek 7. Necdet Yaşar, parça 12, Hüseyni, 0:00 — 0:30
  • İşitsel örnek 8. Necdet Yaşar, parça 12, Hüseyni, 01:39— 01:50
  • lşitsel örnek 9. Necdet Yaşar 2, parça 13, Hicazkar, 00:26 —— 00:37
  • Yaptıkları çalışmalarla Türk Müsik’ı'si'ne hizmet eden ve yukarıda adıgeçen çalışmayı
  • ”ilgilenenlere ulaştırma amacıylaw yayınlamamıza izin veren Kalan Müzik’e teşekkür ederiz (çev.).
  • + Yoram Amon (Çev. Ahmet Hakkı Turabi, Hikmet Toker)
  • İşitsel örnek 10. Necdet Yaş ar 2, parça 12,Nihavend 11, 00:00 .. 00:11
  • İşitsel örnek 11. Necdet Yaşar, parça 6, Nihavend I, 00:00 — 00: 14
  • İşitsel örnek 12. Necdet Yaşar, parça I, Uşşak, 00:49 —- 01:09
  • İşitsel örnek 13. Necdet Yaşar'Z, parça 11, irak, 00:48 —— 01:01
  • İşitsel örnek 14. Necdet Yaşar 2, parça 12, Nihavend 11, 00:24 —— 00:50
  • İşitsel örnek 15. Necdet Yaşar, parça 1, Uşşak, 03:30 _ 03:50
  • İşitsel örnek 16. Necdet Yaşar 2, parça 1, Mahur, 02:17 — 02:31
  • İşitsel örnek 17. Necdet Yaşar 2, parça 1, Mahur, 00:02 —— 00:11
  • İşitsel örnek 18. Necdet Yaşar 2, parça 1, Mahur, 01:13 — 01:22
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Yoram Arnon This is me

Ahmet Turabi

Hikmet Toker This is me

Publication Date March 5, 2014
Published in Issue Year 2010 Issue: 39

Cite

Chicago Arnon, Yoram, Ahmet Turabi, and Hikmet Toker. “Türk Taksim Formunda Duraklama’nın -Sözel Bir Anlatım OlarakKullanımı, Fonksiy~rhu Ve Anlamı”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 39 (March 2014): 117-32. https://doi.org/10.15370/muifd.83845.

International Journal of Theological and Islamic Studies

International Journal of Theological and Islamic Studies is an open access journal

Click for Open Access Policy

  Creative Commons License