İslami ilimlerin teşekkül dönemiyle birlikte bilginin sonraki nesillere iletilmesi genel olarak hoca-talebe ilişkilerine dayanan bazı nakil yöntemleriyle gerçekleşmiştir. Sema, kitabet, kıraat alâ şeyh vb. tahammül yolları bunların en önemlileri kabul edilmiştir. Medrese, hankah gibi kurumlar ise bilgi aktarımının gerçekleştiği müesseseler olmuştur. Ancak resmî eğitim kurumları dışında İslamî bilginin nakli sürecine toplumun değişik sınıflarının katılımı söz konusudur. Jonathan Berkey’in Ortaçağ Kahire’sindeki eğitim kurumları ve toplumun İslamî bilginin aktarımındaki faaliyetlerini ve etkilerini incelediği eseri giriş ve yedi bölümden oluşmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 50 Issue: 50 |
International Journal of Theological and Islamic Studies
International Journal of Theological and Islamic Studies is an open access journal
Click for Open Access Policy