Kur’ân-ı Kerîm, hem Allah’ın vahyi olmasından hem de okunması ibadet kabul edildiğinden, İslâm’ın doğuşundan itibaren Müslümanlar tarafından öğretimine büyük önem verilmiştir. Bu araştırmanın temel konusu, bir Kur’ân-ı Kerîm öğretim faaliyeti olarak “3 Günde Kur’ân Öğreten Program”ıdır. Araştırma bu program hakkındaki anket verilerine ve gözlem sonuçlarına dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda program başlangıcından bitimine kadar gözlemlenmiş ve katılımcılara 27 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırmada, “3 Günde Kur’ân Öğreten Program” katılımcıların yaş, cinsiyet, öğretim seviyesi, sosyo-ekonomik durum, Kur’ân-ı Kerîm okuma seviyesi ve program hakkındaki düşünceleri bakımından incelenmiştir. Program sürecinde yapılan gözlemlere ve SPSS programında değerlendirilen anket sonuçlarına ve program sürecinde yapılan gözlemlere göre, “3 Günde Kur’ân Öğreten Program”ın Kur’ân-ı Kerîm öğretimi konusunda başarılı bir örnek olduğu söylenebilir.
Kur’ân Öğretimi Kur’ân-ı Kerîm Öğretimde Yöntem ve Teknikler 3 Günde Kur’ân Öğreten Program Yetişkinler İçin Kur’ân-ı Kerîm Öğretimi
The reading of the Holy Qur’ān has been accepted as a worship. For this reason Muslims have given great importance to teaching the Qur’ān since the birth of Islam. This study have performed on the basis of observation and surveys about “Qur’ānTeaching Programme in 3 Days” as a Qur’ān teaching activity. In this direction, a survey consisting of 27 questions have applied to volunteer participants. In the study, “Qur’ānTeaching Programme in 3 Days” was examined in terms of such variables as age, gender, educational status, socio-economic status, participants’ thoughts about the program. According to the survey results and observations made during the program process, it can be said that “Qur’ānTeaching Programme in 3 Days” is a successful example of teaching Qur’ān.
Teaching Qur’ān Methods and Techniques in Teaching Qur’ān Qur’ānTeaching Programme in 3 Days
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 53 Issue: 53 |
International Journal of Theological and Islamic Studies
International Journal of Theological and Islamic Studies is an open access journal
Click for Open Access Policy