BibTex RIS Cite

NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE

Year 2002, Volume: 15 Issue: 1, 56 - 62, 03.12.2016

Abstract

World Health Assembly, the principal governing body of the World Health Organization, encourages all countries to undertake activities to reform medical education and to organize appropriate programs of basic and continuing education (1) in order to attain the goal known as ‘health for all’. The aim of medical education is emphasized as “to educate and to train skilled and competent medical doctors”. Optimal educational approaches should be used to train the future graduates as “care provider, decision maker, communicator, community leader and manager” physicians. Based mainly on a report prepared by the Turkish Medical Doctors’ Association (2), the aim of undergraduate medical education at Marmara University School of Medicine was defined as “to educate qualified medical doctors equipped with the knowledge, skills and attitudes to provide a qualified health care for the individual and the community, in order to attain the goal of “health for all" in March 1999.

References

  • Doctors for Health (A WHO global strategy for changing medical education and medical practice for health for all), World Health Organization, 1996.
  • Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu, Dr. İskender Sayek ve Dr. Bülent lılıç (Editörler), Ankara, 1997.
  • Haklar O, Oktay Ş, Emerk R. Öğrenci Gözüyle Marmara Üniversitesi Tıp Eakültesinde Eğitim,
  • Yüzyılda Tıp Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, 30 Eylül-1 Ekim 1993.
  • Bilsel S, Arbak S, Onat F, Oktay Ş, Akdaş A. Marmara Üniversitesi Tıp Eakültesi'nde mezuniyet öncesi temel tıp eğitiminin öğrenci
  • gözüyle değerlendirilmesi, Türk Tabipleri Birliği, Türkiye'de Tıpta Temel Bilimlerde Eğitim Sempozyumu, Ankara, 15-17 Hisarı 1994, (Toplum ve Hekim, 1994; 59; özel ek; 15).
  • Ralaça S, Ran B, Güney İ, Çakın A, Tözün H. Students' perception about medical education at Marmara University School of Medicine. Marmara Med. 2000;13:131-136.
  • Oktay Ş, Ralaça S, Rotiloğlu E. Tıp Eğitiminde Değişim: Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği, II. Ulusal Tıp Eğitimi kongresi, İzmir, 24-28 Hisan 2001.
  • Raravuş M, Ralaça S, Sarıkaya Özmen Ö, Oktay Ş. Tıp Fakültesi Dönem IV öğrencilerinin aldıkları ve almakta oldukları tıp eğitimine bakış açılarının değerlendirilmesi. II. Ulusal Tıp Eğitimi kongresi, İzmir, 24-28 Hisan 2001.
  • Marston RQ, Jones RM. Medical Education in
  • transition. Princeton, HJ: RW Johnson
  • Foundation, 1992.
  • Guilbert JJ. Educational Handbook for Health Personnel. WHO Offset Publication Ho. 35, Geneve, 1992.
  • Alican İ, Arzık A, Çalı Ş. Marmara Üniversitesi Tıp Eakültesinde Eğiticilerin Eğitimi Programı, II Ulusal Tıp Eğitimi kongresi, İzmir, 24-28 Hisan 2001.
Year 2002, Volume: 15 Issue: 1, 56 - 62, 03.12.2016

Abstract

References

  • Doctors for Health (A WHO global strategy for changing medical education and medical practice for health for all), World Health Organization, 1996.
  • Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu, Dr. İskender Sayek ve Dr. Bülent lılıç (Editörler), Ankara, 1997.
  • Haklar O, Oktay Ş, Emerk R. Öğrenci Gözüyle Marmara Üniversitesi Tıp Eakültesinde Eğitim,
  • Yüzyılda Tıp Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, 30 Eylül-1 Ekim 1993.
  • Bilsel S, Arbak S, Onat F, Oktay Ş, Akdaş A. Marmara Üniversitesi Tıp Eakültesi'nde mezuniyet öncesi temel tıp eğitiminin öğrenci
  • gözüyle değerlendirilmesi, Türk Tabipleri Birliği, Türkiye'de Tıpta Temel Bilimlerde Eğitim Sempozyumu, Ankara, 15-17 Hisarı 1994, (Toplum ve Hekim, 1994; 59; özel ek; 15).
  • Ralaça S, Ran B, Güney İ, Çakın A, Tözün H. Students' perception about medical education at Marmara University School of Medicine. Marmara Med. 2000;13:131-136.
  • Oktay Ş, Ralaça S, Rotiloğlu E. Tıp Eğitiminde Değişim: Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği, II. Ulusal Tıp Eğitimi kongresi, İzmir, 24-28 Hisan 2001.
  • Raravuş M, Ralaça S, Sarıkaya Özmen Ö, Oktay Ş. Tıp Fakültesi Dönem IV öğrencilerinin aldıkları ve almakta oldukları tıp eğitimine bakış açılarının değerlendirilmesi. II. Ulusal Tıp Eğitimi kongresi, İzmir, 24-28 Hisan 2001.
  • Marston RQ, Jones RM. Medical Education in
  • transition. Princeton, HJ: RW Johnson
  • Foundation, 1992.
  • Guilbert JJ. Educational Handbook for Health Personnel. WHO Offset Publication Ho. 35, Geneve, 1992.
  • Alican İ, Arzık A, Çalı Ş. Marmara Üniversitesi Tıp Eakültesinde Eğiticilerin Eğitimi Programı, II Ulusal Tıp Eğitimi kongresi, İzmir, 24-28 Hisan 2001.
There are 14 citations in total.

Details

Journal Section Medical Education
Authors

Özlem Sarıkaya This is me

Berrak Yeğen This is me

Şule Oktay This is me

Publication Date December 3, 2016
Published in Issue Year 2002 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Sarıkaya, Ö., Yeğen, B., & Oktay, Ş. (2016). NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE. Marmara Medical Journal, 15(1), 56-62.
AMA Sarıkaya Ö, Yeğen B, Oktay Ş. NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE. Marmara Med J. March 2016;15(1):56-62.
Chicago Sarıkaya, Özlem, Berrak Yeğen, and Şule Oktay. “NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE”. Marmara Medical Journal 15, no. 1 (March 2016): 56-62.
EndNote Sarıkaya Ö, Yeğen B, Oktay Ş (March 1, 2016) NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE. Marmara Medical Journal 15 1 56–62.
IEEE Ö. Sarıkaya, B. Yeğen, and Ş. Oktay, “NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE”, Marmara Med J, vol. 15, no. 1, pp. 56–62, 2016.
ISNAD Sarıkaya, Özlem et al. “NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE”. Marmara Medical Journal 15/1 (March 2016), 56-62.
JAMA Sarıkaya Ö, Yeğen B, Oktay Ş. NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE. Marmara Med J. 2016;15:56–62.
MLA Sarıkaya, Özlem et al. “NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE”. Marmara Medical Journal, vol. 15, no. 1, 2016, pp. 56-62.
Vancouver Sarıkaya Ö, Yeğen B, Oktay Ş. NEW CURRICULUM DESIGN AT MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE. Marmara Med J. 2016;15(1):56-62.