-
Amaç: Ülkemizde tıp eğitimi ve tıbbi araştırmaların büyük
bölümü tıp fakültelerince yürütülmektedir. 2010 yılı itibarı
ile Türkiye’de tıp eğitimi veren 75 tıp fakültesi
bulunmaktadır. Türkiye’nin yirminci tıp fakültesi olarak
kurulan Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi (MÜTF),
İngilizce eğitim yapan ilk fakültelerinden biri olması
nedeni ile klasik tıp fakültelerinden farklı bir modeli temsil
etmektedir. Bu çalışmanın amacı fakültenin kuruluşundan
günümüze kadar olan 27 yıllık sürede tıp eğitimi, tıpta
uzmanlık eğitimi ve bilimsel araştırma ile ilgili verilerini
değerlendirerek adı geçen tıp fakültesinin ülkemiz tıp
eğitimi ve bilimine katkısını ortaya koyarak tıp eğitiminin
geleceğine ışık tutmaktır.
Yöntem: Bu çalışmada mezuniyet öncesi ve sonrası
eğitim verileri, öğretim üyeleri ve bilimsel yayın ile ilgili
veriler fakülte arşivi, ulusal yayın dizinleri, uluslararası
yayın dizinleri, atıf dizinleri ve Yüksek Öğretim Kurumu
(YÖK) tez arşivi taranarak elde edilmiş ülkemiz
genelindeki veriler ile kıyaslanmıştır.
Sonuçlar: MÜTF’ de 2010 yılı itibarı ile öğretim üyesi
başına düşen öğrenci sayısı “3.5” yayın sayısı ise “0.85“
olarak hesaplanmıştır. MÜTF kaynaklı yayınlar Marmara
Üniversitesi toplam yayınlarının %64.7sini, uzmanlık
tezleri ise MUTF kaynaklı yayınların % 10,7’sini
oluşturmaktadır. Yayınların % 51’ i etki değeri
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp eğitimi Mezuniyet öncesi eğitim Mezuniyet sonrası eğitim Tıbbi araştırma
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 24 Issue: 1 |