Bu çalışmanın amacı, eş zamanlı olarak rekabet ve işbirliğine odaklanarak, rakip firmalarla oluşturulan işbirliği
ağının, firmaların rekabetçi davranışlarına etkisini sınamaktır. Literatürde işbirliği ağlarına yönelik çalışmalar
olmasına rağmen rekabetçi işbirliğini konu olan çalışmaların oldukça az olması ve firmaların bu tür
işbirliklerinin gün geçtikçe artması konunun irdelenmesi açısından önem taşımaktadır. Çalışmada ilk olarak
firmaların rekabetçi davranışlarını açıklayabilmek için rekabetçi işbirlikleri yoğunluklarına göre rekabet yoğun
ve işbirliği yoğun olarak sınıflandırılmıştır. Bu ilişki yoğunluklarının temelinde rekabetçi işbirliği ağının yapısal
özellikleri ve firmaların rekabetçi davranışları tartışmaya açılmaktadır. Sonuç olarak ise firmalar rakipleriyle
işbirliği yönelmiş olsa da aralarındaki rekabetçi işbirliği ilişkisinde rekabet yoğunluğunun daha yüksek olduğu
söylenilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Small Business Organisation and Management |
Journal Section | Published articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 10 |