Medyanın farklı araç ve kanallar aracılığıyla yaygınlaşması, bilgi akışının hızlanması, küresel bağlantıların artması ve toplumlar üzerindeki yoğun ve hızlı etkileri, bilinçli medya okuryazarı bireylerin yetiştirilmesini gerekli kılmaktadır. Makale, post-truth çağ olarak adlandırılan yeniçağda medya eğitimi alan kişilerin medyaya ilişkin görüşlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Üniversitelerde medya eğitimi alan öğrenciler bu çalışmanın odağını oluşturmaktadır Araştırma, iletişim fakültelerinde eğitim gören öğrenciler arasında yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yoluyla gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler rastgele seçilmiştir. Araştırma, çalışma grubunun medya tüketim alışkanlıklarını, dijital medyanın etkilerini ve medya okuryazarlığı eğitiminin etkilerini ele alarak medya eğitimi alan gençlerin medya okuryazarlığı farkındalıklarının önemini vurgulamaktadır. Sonuçlar, belirli manipülasyon örüntüleri hakkındaki teorik bilgilerinin ve farkındalıklarının yeterli olduğunu, ancak kendi içeriklerini üretirken daha fazla pratiğe ihtiyaç duyduklarını göstermektedir.
The widespread use of media through different tools and channels, the acceleration of information flow, the increase in global connections and their intense and rapid effects on societies require the training of conscious media literate individuals. The article aims to evaluate the views the people receiving media education in the new age, which is called as post-truth era. Students studying media at universities constitute the focus of this study The research was conducted among students studying at communication faculties through semi-structured in-depth interviews. Students were selected randomly. The research emphasizes the importance of media literacy awareness of young people receiving media education by discussing the media consumption habits of the study group, the effects of digital media and the effects of media literacy training. The results show that their theoretical knowledge and awareness about certain manipulation patterns are satisfactory, whereas they need more practices when producing their own contents.
ektedir
yok
yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Published articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | February 7, 2025 |
Acceptance Date | June 29, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 23 |