Öğretmenlerin masal ve masal anlatıcılığı hakkında görüşlerine dayalı olarak yürütülen
araştırmada çalışma grubu olarak Muş ili Bulanık ilçesinde görev yapan 20 sınıf öğretmeni
belirlenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden olan görüşme tekniği kullanılarak yürütülen
araştırmada elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışmada bağımsız
kodlama yoluyla öğretmenlerin verdikleri cevaplar iki uzman tarafından analiz edilmiştir.
Yapılan analizlerde doğrudan aktarmalarda K1, K2, K3<şeklinde kodlama yapılmıştır.
Fazla tekrarlanan veya önemli görülen görüşler doğrudan aktarılarak çalışmanın
güvenirliği sağlanmaya çalışılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara bakıldığında
öğretmenlerin masal ve masal anlatıcılığı hakkında genel anlamda bilgi sahibi oldukları
görülmüştür. Ayrıca öğretmenler bu bilgilerini zaman zaman sınıfta öğretim ile birlikte işe
koştukları şeklinde görüş belirtmişlerdir. Çalışmada dikkat çeken önemli sonuçlardan biri
öğretmenlerin hepsi sınıflarında az ya da çok masal anlattıklarını belirtmelerdir. Buna
karşılık aynı öğretmenler kendilerini masal anlatıcısı olarak görmemekteler. Yine
öğretmenlerin tamamı masalların önemine vurguda bulunarak öğretim programlarında
masallardan daha çok yararlanılması gerektiği yönünde görüş belirtmiştir. Öğretmenlerin
görüşlerinden hareketle masalların etkili bir öğretim aracı olmasına rağmen okullarda
yeterince masallardan yararlanılmadığı söylenebilir. Bu durum aslında masallarla ilgili
farkındalık çalışmaların yapılması gerektiği düşüncesini desteklemektedir. Nitekim
öğretmenlerin tamamı masal ve masal anlatıcılığı hakkında fikir beyan ederken bunlardan
bazılarının masallardan yeterli derecede yaralanmadıkları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |