Bu araştırmada ortaokul 8. sınıf Türkçe ders kitabındaki yazma etkinliklerinin yaratıcı
yazmaya uygunluğunun değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında 2019-
2020 eğitim - öğretim yılından itibaren okutulan ve MEB tarafından yayımlanan 8. sınıf
Türkçe ders kitabındaki yazma etkinlikleri incelenmiştir. Nitel araştırma yönteminin
kullanıldığı çalışmada veriler doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak alan yazın taraması ve uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı
tarafından geliştirilen “Yazma Etkinliklerinin Yaratıcı Yazmaya Uygunluğu Formu”
kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. 8 tema, 24
okuma metni ve toplam 192 etkinliğin incelendiği çalışmada toplam yazma etkinliği
sayısının 54 olduğu saptanmıştır. 54 yazma etkinliğinden 20’sinin (% 37,03) yaratıcı
yazmaya doğrudan uygun olduğu, 19’unun (% 35,18) kısmen uygun olduğu ve 15’inin (%
27,77) ise uygun olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada ulaşılan sonuçlar alan
yazında benzer konuda yapılmış diğer çalışmaların sonuçlarıyla tartışılmış ve öneriler
sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |