The current study examines the effect of mobile technology use in mathematics teaching on academic achievement. Accordingly, the meta-analysis method was employed. The data for this study was obtained from 17 reports that were found by searching for the determined keywords in the determined databases and met the inclusion criteria. In these studies, 22 different effect sizes were determined. Only studies carried out in Turkey were included in the study. The data were analyzed using Comprehensive Meta-Analysis software (CMA) software. The effect sizes were calculated as Hedges' g. The results obtained showed that the effect size of mobile technology use in mathematics teaching on academic achievement is 2.063. This finding indicates that mobile technology use in mathematics teaching has a significant impact on academic achievement. Based on the findings of the present study, mobile technology use can be recommended to increase academic achievement in mathematics.
Bu araştırmada, matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımının akademik başarı üzerindeki etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri belirlenen veri tabanlarında ve belirlenen anahtar kelimelerle yapılan aramalar sonucunda dahil edilme ölçütlerini karşılayan 17 çalışma üzerinden elde edilmiştir. Bu çalışmalardan ise 22 etki büyüklüğü elde edilmiştir. Araştırmaya sadece Türkiye’de yapılmış olan çalışmalar dahil edilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizlerinde Comprehensive Meta-Analysis software (CMA) programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler Hedges g katsayısı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımının akademik başarı üzerindeki etki büyüklüğü 2.063’tür . Bu bulgu matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımının akademik başarı üzerindeki etkisinin muazzam düzeyde olduğunu düşündürmektedir. Elde edilen bulgular doğrultusunda matematik öğretiminde akademik başarının artırılması için mobil teknolojinin kullanılması önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 1 |