Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin algıladıkları stres ve stresle baş etme davranışlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı nitelikteki çalışmanın evrenini, 15 Aralık 2018-15 Ocak 2019 tarihleri arasında bir vakıf üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünün 2. 3. ve 4. sınıfına devam eden hemşirelik öğrencileri oluşturmuş; örneklem seçilmeden evrenin tamamına ulaşmak istenmiş, ancak izinli/raporlu ve çalışmaya katılmak istemeyen öğrenciler olması nedeniyle 141 (%79,7) öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Araştırmada veriler, Tanımlayıcı Veri Toplama Formu, Hemşirelik Öğrencileri İçin Algılanan Stres Ölçeği (HÖASÖ) ve Hemşirelik Öğrencileri için Stresle Baş etme Davranışları Ölçeği (HÖSBDÖ) ile elde edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, sayı- yüzdelik hesaplamaları, Kruskal-Wallis, Mann-Whitney U test, t testi ve Anova testleri kullanılmıştır. Öğrencilerin %73,8’inin kendisini genel olarak sakin/rahat olarak tanımladığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin klinik uygulamalarda %66’sının kendisini kısmen yeterli bulduğu ve %89,4’ünün mesleğini sevdiği saptanmıştır. Öğrencilerin, HÖASÖ puan ortalaması 63,51±20,81 olarak ve HÖSBDÖ puan ortalaması 39,68±7,89 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin, HÖASÖ ile HÖSBDÖ puan ortalaması arasında ilişki saptanmamıştır (p>0,05). Öğrencilere verilen oryantasyon eğitimleri ve bilinçlendirme faaliyetlerinin, stresle başa çıkma becerilerini güçlendirmede ve öğrencilerin klinik eğitimlerinden algıladıkları stres ve stresle baş etme davranışlarının azalmasında önemli bir faktör olacağı düşünülmektedir.
Yok
yok
This study was carried out to determine the perceived stress and stress coping behaviors of nursing students. The population of the descriptive study consisted of nursing students attending 2nd, 3rd and 4th year education between 15 December 2018- 15 January 2019 in a fondition university Faculty of Health Sciences Nursing Department; The study was completed with 141 (79,7%) students because the students were asked to reach the whole universe without being selected, but with permission / report and students who do not want to participate in the study. Research data, Descriptive Data Collection Form, Perceived Stress Scale for Nursing Students (PSSNS) and the Scale of Coping Behaviours Nursing Students (SCBSNS) were obtained with. In the evaluation of the data, number-percentage calculations, Kruskal-Wallis, Mann-Whitney U test, t test and Anova tests were used. 73.8% of the students identified themselves as calm / relaxed in general. 66% of students in clinical practice has found itself partially sufficientand 89.4% love the profession. The students, perceived stress scale for nursing students mean score of was 63.51±20.81 and stress coping behaviors scale for nursing students mean score was 39.68±7.89. There was no relationship between the mean score of the perceived stress scale for nursing students with stress coping behaviors scale for nursing students (p>0,05). Orientation trainings and awareness raising activities are thought to be an important factor in strengthening coping skills and decreasing students' perceived stress and coping behaviors from their clinical trainings.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Early Pub Date | April 27, 2023 |
Publication Date | April 28, 2023 |
Submission Date | August 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 1 |