Gelişen teknoloji ve iletişim araçları tüketicilerin satın alma davranışlarının değişmesine neden olmaktadır. Özellikle internetin yaygınlaşması tüketicilerin iletişim düzeylerini artırırken ihtiyaç duydukları bilgiye daha hızlı ve kolay ulaşabilme ortamları sunmaktadır. Teknolojinin sunduğu olanaklar, tüketicilerin bir ürün veya hizmet satın almadan önce sosyal medya platformlarını veya paylaşımlarını inceleyerek daha etkili araştırma yapabilmelerini sağlamaktadır. Tüketicilerin ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetle ilgili yapabildikleri araştırmalar da satın alma davranışlarının değişmesine neden olmaktadır. Tüketici satın alma davranışlarında oluşan değişiklikler, firmaları ürünlerini daha iyi tanıtmak ve bilgilendirici içerikler sunmak için yeni pazarlama yaklaşımları uygulamaya yöneltmektedir.
Tüketicilerin satın alma davranışlarındaki değişime paralel olarak firmaların ürün tanıtımlarında pazarlama anlayışları da değişmektedir. Firmaların klasik pazarlama yöntemlerine dayalı ürün tanıtımı anlayışlarının yerini tüketicileri bilgilendirerek tanıtmayı amaçlayan ve değer temelli bir yaklaşım olan İçerik Pazarlama yöntemi yaygınlaşmaktadır. İçerik Pazarlama yönteminde, tanıtılacak ürün veya hizmet için tüketiciyi rahatsız etmeyecek kullanışlı, değerli içerikler hazırlanarak tüketicilerin dikkatinin çekilmesi, bilgilendirilmesi, memnun edilmesi ve potansiyel tüketicilerin güvenlerinin kazanılarak satın almaya yöneltilmesi hedeflenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 (DÜZELTME) - 6. CİLT 1. SAYI TEKNİK BİR ARIZA NEDENİ İLE 5. CİLT 2. SAYI İLE AYNI İÇERİKTE YAYINLANDIĞINDAN, 6.CİLT 1. SAYI "6-1 DÜZELTME" OLARAK TEKRAR YAYINLANMIŞTIR. |