With the rapid development of technology, the use of technology in every
area has become widespread and the learning-teaching process has taken its
share in these developments. The use of technology support is increasing day by day in order to transfer
knowledge more effectively to the students. Thanks to technology, students can
be appealing to different senses, supporting active learning, unlike the
traditional classroom applications can be made.
In this study, computer support applications developed in the conduct of
electricity on the course and academic studies using these applications were
examined. The sample group used in the studies conducted, the findings of the
variables and studies measured in the studies are reported.
It is planned that this research will lead to academic research
contribution that can be done in the future.
Teknolojinin hızla
gelişmesi ile her alanda teknoloji kullanımı yaygınlaşmış olup, öğrenme-öğretme
süreci de bu gelişmelerden payına düşeni almıştır. Öğrencilere bilgiyi daha etkili bir
şekilde aktarabilmek için teknoloji desteğinin kullanımı da her geçen gün hızla
artmaktadır. Teknoloji sayesinde öğrencilerin farklı duyularına hitap
edilebilmekte, klasik sınıf düzeninin aksine etkin öğrenmeyi destekleyici
uygulamalar yapılabilmektedir.
Bu çalışmada elektrik konulu derslerin yürütülmesinde
bilgisayar desteğinden faydalanarak geliştirilen uygulamalar ve bu uygulamalar
kullanılarak yapılan akademik çalışmalar incelenmiştir. Yapılan çalışmalarda
kullanılan örneklem grubu, çalışmalarda ölçülen değişken ve çalışmalara ilişkin
bulgular rapor edilmiştir.
Yapılan çalışmanın gelecekte yapılabilecek olan
akademik çalışmalara yol göstermesi planlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |