Abstract
Bu çalışmanın amacı davranışsal denetim çalışmalarının, denetim değerlendirmesi ve dokümantasyon, karar alma ve denetçinin değerlendirmesi, denetçinin karakteri ve performans ve denetçi-müşteri ilişkisi olmak üzere geniş kapsamda incelemesini sunmaktır. Bu bağlamda, 1990-2010 seneleri arasında 30 tane en çok atıf alan davranışsal denetim çalışması incelendi. Öncelikle, davranışsal denetim alanındaki
geçmiş çalışmalar incelenerek bahsi geçen dört kategoriye ayrıldı. İkinci olarak, bu çalışmalar psikoloji literatürü ve bununla alakalı kavramlar araştırılarak her bir kontekst için sınıflama yapıldı. Üçüncü olarak, yapılan çalışmaların kavramsal çerçevesi, kullanılan değişkenler, ölçüm, yaklaşım ve metodolojisi değerlendirildi. Son olarak, bu çalışmalardan çıkan sonuçlar muhasebe ve denetim literatürü kapsamında incelenerek tablolarda sunuldu.