Research Article
BibTex RIS Cite

Comparison of Primary School Undergraduate Courses and Primary School Courses

Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 1 - 8, 04.06.2017

Abstract

The aim of this study is to compare the primary school courses with the primary school undergraduate program courses. For this purpose, primary school courses were listed and the courses in the undergraduate program of primary school teachers were grouped and comparisons were made. According to the results, it was determined that approximately 40% of the undergraduate program of primary school education is directed towards the improvement of teaching skills and 60% of the undergraduate education is directed towards primary school courses. Although Turkish, Mathematics and Game and Physical Activities courses have an important place among the primary school courses, although the weight of the courses related to these courses in the primary school undergraduate program is low. While the Science and Social Sciences courses are less in the primary school curriculum, they are quite important in the primary school teaching undergraduate curriculum. occupied more space. In addition, it was determined that there was no course in the undergraduate program of primary school teachers to meet the free activities course taught in primary schools.

References

  • Ada, S. (2001). İlköğretimin birinci kademesinde sınıf öğretmeni yetiştiren okulların programlarının analizi ve karşılaştırılması. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 1-10.
  • Ergün, M. (2015). İsviçre ve Türkiye Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(1), 35-54.
  • Hazır Bıkmaz, F. (2006). Yeni İlköğretim programlar ve öğretmenler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(1), 99-116.
  • Işık, A. D., Büyükşahin, Y., Varan, S., Bilir, A., Akosmanoğlu, E. ve Karakoçan, C. (2014). Sınıf öğretmenliği lisans programındaki alan derslerinin sınıf öğretmenliği becerilerini karşılama düzeyi. XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Tam Metin Bildiri Kitabı, 2, 526-535, Kütahya/Türkiye.
  • Karadağ, R. (2014). Okuma ilgisi, tutumları ve alışkanlığı konusunda yapılmış çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi: YÖK ve ProQuest veri tabanları örneklemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 1-17.
  • MEB. (1992). Öğretmen Yetiştirmede Koordinasyon, Ankara.
  • Yüksel, S. (2002). Yükseköğretimde eğitim-öğretim faaliyetleri ve örtük program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 361-370.

Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Dersleri ile İlkokul Derslerinin Karşılaştırılması

Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 1 - 8, 04.06.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği lisans programı dersleri ile ilkokul derslerinin karşılaştırılmasıdır. Bunun için ilkokul dersleri listelenmiş, bu derslere yönelik sınıf öğretmenliği lisans programında bulunan dersler gruplandırılarak karşılaştırmalar yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenliği lisans programının yaklaşık %40’nın öğretmenlik becerilerini geliştirmeye yönelik derslerden, %60’ının ise ilkokul derslerine yönelik olduğu belirlenmiştir. İlkokul dersleri arasında Türkçe, Matematik ve Oyun ve Fiziki Etkinlikler derslerinin önemli bir yer tutmasına karşın, sınıf öğretmenliği lisans programında bu derslere yönelik derslerin ağırlığının az olduğu, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler derslerinin ise ilkokul ders programında daha az olmasına rağmen sınıf öğretmenliği lisans ders programında oldukça fazla yer kapladığı belirlenmiştir. Bunun yanında ilkokullarda okutulan serbest etkinlikler dersini sınıf öğretmenliği lisans programında karşılayacak bir dersin olmadığı belirlenmiştir.

References

  • Ada, S. (2001). İlköğretimin birinci kademesinde sınıf öğretmeni yetiştiren okulların programlarının analizi ve karşılaştırılması. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 1-10.
  • Ergün, M. (2015). İsviçre ve Türkiye Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(1), 35-54.
  • Hazır Bıkmaz, F. (2006). Yeni İlköğretim programlar ve öğretmenler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(1), 99-116.
  • Işık, A. D., Büyükşahin, Y., Varan, S., Bilir, A., Akosmanoğlu, E. ve Karakoçan, C. (2014). Sınıf öğretmenliği lisans programındaki alan derslerinin sınıf öğretmenliği becerilerini karşılama düzeyi. XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Tam Metin Bildiri Kitabı, 2, 526-535, Kütahya/Türkiye.
  • Karadağ, R. (2014). Okuma ilgisi, tutumları ve alışkanlığı konusunda yapılmış çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi: YÖK ve ProQuest veri tabanları örneklemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 1-17.
  • MEB. (1992). Öğretmen Yetiştirmede Koordinasyon, Ankara.
  • Yüksel, S. (2002). Yükseköğretimde eğitim-öğretim faaliyetleri ve örtük program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 361-370.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Ayşe Derya Işık

Ayşegül Tural This is me

Publication Date June 4, 2017
Submission Date April 2, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Işık, A. D., & Tural, A. (2017). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Dersleri ile İlkokul Derslerinin Karşılaştırılması. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-8.