The aim of this study is to compare the primary school courses with the primary school undergraduate program courses. For this purpose, primary school courses were listed and the courses in the undergraduate program of primary school teachers were grouped and comparisons were made. According to the results, it was determined that approximately 40% of the undergraduate program of primary school education is directed towards the improvement of teaching skills and 60% of the undergraduate education is directed towards primary school courses. Although Turkish, Mathematics and Game and Physical Activities courses have an important place among the primary school courses, although the weight of the courses related to these courses in the primary school undergraduate program is low. While the Science and Social Sciences courses are less in the primary school curriculum, they are quite important in the primary school teaching undergraduate curriculum. occupied more space. In addition, it was determined that there was no course in the undergraduate program of primary school teachers to meet the free activities course taught in primary schools.
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği lisans programı dersleri ile ilkokul derslerinin karşılaştırılmasıdır. Bunun için ilkokul dersleri listelenmiş, bu derslere yönelik sınıf öğretmenliği lisans programında bulunan dersler gruplandırılarak karşılaştırmalar yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenliği lisans programının yaklaşık %40’nın öğretmenlik becerilerini geliştirmeye yönelik derslerden, %60’ının ise ilkokul derslerine yönelik olduğu belirlenmiştir. İlkokul dersleri arasında Türkçe, Matematik ve Oyun ve Fiziki Etkinlikler derslerinin önemli bir yer tutmasına karşın, sınıf öğretmenliği lisans programında bu derslere yönelik derslerin ağırlığının az olduğu, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler derslerinin ise ilkokul ders programında daha az olmasına rağmen sınıf öğretmenliği lisans ders programında oldukça fazla yer kapladığı belirlenmiştir. Bunun yanında ilkokullarda okutulan serbest etkinlikler dersini sınıf öğretmenliği lisans programında karşılayacak bir dersin olmadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2017 |
Submission Date | April 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 1 |