Research Article
BibTex RIS Cite

PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ

Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 117 - 129, 30.12.2019

Abstract

Alanyazın tarama yöntemiyle, ilgili kaynakların betimsel analizi
yapılarak oluşturulan bu araştırmanın konusu, metaforik bir algı olarak yaşam
boyu gelişim literatüründe yer alan Peter Pan Sendromu kavramının, tanımı,
ortaya çıkış nedenleri ve özellikleri hakkında değerlendirme yapmaktır.
Araştırmada genç nesil olarak belirtilen yaş grubu, 1980 ve sonrası doğan
bireyleri kapsamaktadır. Bu seçim yapılırken gençlerin gelişimsel yönden
değişimlerine etki eden faktörler ve değişimin tarihsel geçmişi ile kuşaklar
arası farkların ifade edilmesi öncelenmiş, dijital devrimin gençlik üzerindeki
etkileri araştırılmıştır.  Aynı zamanda
ergenlik ve yetişkinlik arası bir dönem olarak belirtilen “beliren yetişkinlik”
kavramının, Peter Pan Sendromu ile ilişkisi açıklanmaya çalışılarak “büyümeyi
reddetme” davranışının bireyin, sorumluluk algısına etkisinin değerlendirilmesi
amaçlanmıştır.  





References

  • Akduman, G. Aydoğan, Y. Büyüköztürk, Ş. Çakan, M. Çakmak, E. Çoban, A. Günindi, G. Karayol, S. Koğar, H. Kutlu, Ö. Ömeroğlu, E. Özyürek, A. Yurt, Ö. (2015). Okul öncesi sosyal destek projesinde geliştirilen ölçme-değerlendirme araç ve yöntemlerinin tanıtımı. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi. 2 (1).
  • Arnett, J.J. (2000). Emerging adulthood: A theory of development from the late teens through the twenties. American Psychologist, 55(5), 469-480.
  • Arnett, J.J. (2004). Emerging adulthood: The winding road from the late teens through the twenties. New York: Oxford University Press.
  • Ateş, N. ve Özden, Y. M.(2018). Büyüme korkusu ölçeği’nin (BKÖ) geliştirilmesi: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.10( 24).
  • Bayraç, N. (2003). Yeni ekonominin toplumsal, ekonomik ve teknolojik boyutları. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 4 (1).
  • Bekman, S. ve Koç, A. A. (2018). İnsan gelişimi, aile ve kültür. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları Dalla, R. Marchetti, A. Sechrest, E. White, J. (2010). “All the men here have the peter pan syndrome—they don’t want to grow up”: navajo adolescent mothers’ ıntimate partner relationships—a 15-year perspective. Violence Against Women 16(7) 743-76.
  • Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth, and crisis. New York: Norton.
  • Fukuyama, F. (2003). İnsan Ötesi Geleceğimiz. Ankara: ODTÜ Yayıncılık.
  • Hararı, Y. N. (2018). Hayvanlardan tanrılara sapıens. İstanbul: Kolektif Yayınları
  • Johnson, M. Ve Lakoff, G. (2015). Metaforlar, Hayat, Anlam ve Dil. İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Kiley, D. (1997). Peter Pan Sendromu: Hiç büyümeyen erkekler. HYB Yayıncılık. Ankara.
  • Kürkçü, D. D. (2016). Yeni medya ve gençlik. İstanbul: Kriter Yayınları.
  • Postman, N. (2018). Televizyon: öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Ritzer, g. ( 2017). Toplumun mc donaldlaştırılması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Santrock, W. J. (2014). Yaşam boyu gelişim. Ankara: Nobel.
  • Taş, H.Y. Demirdöğmez, M. Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 7(13)Twenge, J.M. (2018). İ- nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Twenge, J.M. ve Campell, W.K.(2015). Narsisizm illeti. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • http://halklailiskiler.com.tr/Intelden_Genc_Turkiye_Arastirmasi..php
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5c3a511593e246.38408745
  • https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=112&locale=tr
Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 117 - 129, 30.12.2019

Abstract

References

  • Akduman, G. Aydoğan, Y. Büyüköztürk, Ş. Çakan, M. Çakmak, E. Çoban, A. Günindi, G. Karayol, S. Koğar, H. Kutlu, Ö. Ömeroğlu, E. Özyürek, A. Yurt, Ö. (2015). Okul öncesi sosyal destek projesinde geliştirilen ölçme-değerlendirme araç ve yöntemlerinin tanıtımı. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi. 2 (1).
  • Arnett, J.J. (2000). Emerging adulthood: A theory of development from the late teens through the twenties. American Psychologist, 55(5), 469-480.
  • Arnett, J.J. (2004). Emerging adulthood: The winding road from the late teens through the twenties. New York: Oxford University Press.
  • Ateş, N. ve Özden, Y. M.(2018). Büyüme korkusu ölçeği’nin (BKÖ) geliştirilmesi: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.10( 24).
  • Bayraç, N. (2003). Yeni ekonominin toplumsal, ekonomik ve teknolojik boyutları. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 4 (1).
  • Bekman, S. ve Koç, A. A. (2018). İnsan gelişimi, aile ve kültür. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları Dalla, R. Marchetti, A. Sechrest, E. White, J. (2010). “All the men here have the peter pan syndrome—they don’t want to grow up”: navajo adolescent mothers’ ıntimate partner relationships—a 15-year perspective. Violence Against Women 16(7) 743-76.
  • Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth, and crisis. New York: Norton.
  • Fukuyama, F. (2003). İnsan Ötesi Geleceğimiz. Ankara: ODTÜ Yayıncılık.
  • Hararı, Y. N. (2018). Hayvanlardan tanrılara sapıens. İstanbul: Kolektif Yayınları
  • Johnson, M. Ve Lakoff, G. (2015). Metaforlar, Hayat, Anlam ve Dil. İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Kiley, D. (1997). Peter Pan Sendromu: Hiç büyümeyen erkekler. HYB Yayıncılık. Ankara.
  • Kürkçü, D. D. (2016). Yeni medya ve gençlik. İstanbul: Kriter Yayınları.
  • Postman, N. (2018). Televizyon: öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Ritzer, g. ( 2017). Toplumun mc donaldlaştırılması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Santrock, W. J. (2014). Yaşam boyu gelişim. Ankara: Nobel.
  • Taş, H.Y. Demirdöğmez, M. Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 7(13)Twenge, J.M. (2018). İ- nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Twenge, J.M. ve Campell, W.K.(2015). Narsisizm illeti. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • http://halklailiskiler.com.tr/Intelden_Genc_Turkiye_Arastirmasi..php
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5c3a511593e246.38408745
  • https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=112&locale=tr
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research articles
Authors

Elif Akardaş 0000-0002-5550-4455

Publication Date December 30, 2019
Submission Date November 6, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Akardaş, E. (2019). PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 117-129.
AMA Akardaş E. PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ. MEAD. December 2019;3(2):117-129.
Chicago Akardaş, Elif. “PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 3, no. 2 (December 2019): 117-29.
EndNote Akardaş E (December 1, 2019) PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 3 2 117–129.
IEEE E. Akardaş, “PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ”, MEAD, vol. 3, no. 2, pp. 117–129, 2019.
ISNAD Akardaş, Elif. “PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 3/2 (December 2019), 117-129.
JAMA Akardaş E. PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ. MEAD. 2019;3:117–129.
MLA Akardaş, Elif. “PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 2, 2019, pp. 117-29.
Vancouver Akardaş E. PETER PAN SENDROMU: BUGÜNÜN GENÇLERİ VE YETİŞKİNLİKTEN KAÇIŞ. MEAD. 2019;3(2):117-29.