Other
BibTex RIS Cite

WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 36 - 48, 30.06.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Web 2.0 değerlendirme araçlarından biri olan Google Formlar uygulaması ile ilgili ilkokul öğrencilerinin ve öğretmeninin görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda Google Formlar uygulaması sosyal bilgiler dersinde kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Şanlıurfa’nın Haliliye ilçesinde bir devlet ilkokulunda 4. sınıfta okuyan 17 öğrenci ve 1 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemi kullanılmış olup öğrencilerden ve öğretmenden açık uçlu ve kapalı uçlu anket formu ile görüş alınmıştır. Nitel verilerinin analizi için betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Nicel veriler ise SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğretmenin ve öğrencilerin Google Formlar uygulamasını genel olarak beğendikleri ortaya çıkmıştır. Öğrenciler Google Formlar uygulamasında beğendikleri yönlerini uygulamanın eğlenceli olması, anlamlı olması, güzel olması, ilgi çekici olması, öğretici olması, bilgilendirici olması, öğrenmede kalıcılığı arttırması, kullanışlı olması, resimlerin yer alması, dönüt alınabilmesi ve soruların kolay cevaplanabilmesi olarak belirtmişlerdir. Öğretmen uygulamada genel olarak beğenmediği bir yönünün olmadığını ifade etmiştir. Ayrıca öğretmen uygulamanın her ortamda kullanılmasını ve yaygınlaştırılmasını istemektedir.

References

  • Abou Afach, S., Kiwan, E., ve Semaan, C. (2018). How to enhance awareness on bullying for special needs students using “Edpuzzle” a web 2.0 tool. Online Submission, 3(1), 1–7. Erişim adresi http://eds.a.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=11&sid=58ef8592-d5c3-4974-ab92- ff2576feef5b%40sessionmgr4008&bdata=Jmxhbmc9dHImc2l0ZT1lZHMtbGl2ZQ%3d% 3d#AN=ED580839&db=eric
  • Altıparmak, M., ve Nakiı̇boğlu, M. (2005). Fen bilimleri eğitimi lisansüstü tez çalışmalarında uygulanan nitel ve nicel yöntemler. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 355-358. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25433/268344
  • Chaiyo Y., ve Nokham, R. (2017). The effect of kahoot, quizizz and google forms on the student's perception in the classrooms response system. Uluslararası Dijital Sanatlar, Medya ve Teknoloji Konferansı (ICDAMT), Chiang Mai, 178-182. doi: 10.1109/ ICDAMT.2017.7904957.
  • Cho, H. (2018). An online survey tool as a learner response system: use of Google Forms in university TOEIC courses. Multimedia-Assisted Language Learning, 21(2), 11–34. Crane, B. E. (2012). Using web 2.0 and social networking tools in the K-12 Classroom. ALA Neal-Schuman.
  • Djenno, M., Insua, G.M., ve Pho, A. (2015). From paper to pixels: using Google Forms for collaboration and assessment. Library Hi Tech News, 32(4), 9-13. https://doi.org/10.1108/LHTN-12-2014-0105
  • Erkul, R. E. (2009). Sosyal medya araçlarının (web 2.0) kamu hizmetleri ve uygulamalarında kullanılabilirliği. Türkiye Bilişim Derneği, 116.
  • Glover, M. J. (2020). Google Forms can stimulate conversations in discussion-based seminars? An activity theory perspective. South African Journal of Higher Education, 34(1), 99–115. Erişim adresi http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=2&sid=94c29799- 0579-45a5-b81d-b3a72d48cdcc%40pdc-v-sessmgr02
  • Google Formlar (2020). https://docs.google.com/forms/d/1xw-33UW- 4BNWtBP6jlxdpl0wiKNHCWbtFSmbqC_S73E/edit?hl=tr adresinden 15.03.2020 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5e modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul.
  • Horzum, M.B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 7(1), 6003-634. Erişim adresi http://www.insanbilimleri.com
  • Hsu, H. ve Wang, S.K. (2017). Using Google Forms to collect and analyze data. Science Scope, 40(8), 64. Erişim adresi http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=14&sid=58ef8592- d5c3-4974-ab92-ff2576feef5b%40sessionmgr4008
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının “yapılandırmacı öğrenme” kavramı bağlamında eleştirisi. Eğitim Fakültesi Dergisi 22(1), 189-210. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/download/article- file/153362
  • Karaman, S., Yıldırım, S., ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. Inet-tr’08-XIII Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirisi, Ankara.
  • Kaynar, T. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil öğretiminde kullanımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul.
  • Malterud, K. (2001). Qualitative research: Standards, challenges, and guidelines. The Lancet, 358(9280), 483-488.
  • Mete, F., ve Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. Erişim adresi http://www.anadiliegitimi.com/tr/issue/49955/616756
  • Semerci, Ç. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ölçme ve değerlendirme (s.1-15), Ankara: Pegem Akademi.
  • Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S., ve Çepni, S. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini kullanmada karşılaştıkları problemler: Trabzon örneği. Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122-141. Erişim adresi http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_VI/haziran/t_s_coruhlu.pdf
  • Tatlı, Z., Akbulut, H. İ., ve Altınışık, D. (2016). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerine web 2.0 araçlarının etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(3), 659-678. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/download/article-file/259175
  • Tavluoğlu, C. (2013). Üniversite kütüphanelerinde web 2.0 araçlarının kullanımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • Turgut, M.F. (1990). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Turhan, O., ve Baş, B. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik Web 2.0 araçları: Poll Everywhere örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1233-1248. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/33016/344695
  • Turner, A. (2019). Google Forms: for library technical services: the technical services department used Google Forms to create a survey that allowed library staffers from other departments to submit requests for technical services assistance. Computers in Libraries, 7(20). Erişim adresi http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=3&sid=94c29799- 0579-45a5-b81d-b3a72d48cdcc%40pdc-v-sessmgr02
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17. Erişim adresi http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/issue/view/106
  • Yılmaz, H. (1996). Eğitimde ölçme ve değerlendirme, Konya: Öz Eğitim Basım Yayın Dağıtım.
  • Yılmaz, M. B. (2017). Dijital değerlendirme araçlarının ortaokul öğrencilerinin derse bağlılıklarına etkisi: İki farklı okulda durum. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1606-1620. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/download/article-file/342248
Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 36 - 48, 30.06.2020

Abstract

References

  • Abou Afach, S., Kiwan, E., ve Semaan, C. (2018). How to enhance awareness on bullying for special needs students using “Edpuzzle” a web 2.0 tool. Online Submission, 3(1), 1–7. Erişim adresi http://eds.a.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=11&sid=58ef8592-d5c3-4974-ab92- ff2576feef5b%40sessionmgr4008&bdata=Jmxhbmc9dHImc2l0ZT1lZHMtbGl2ZQ%3d% 3d#AN=ED580839&db=eric
  • Altıparmak, M., ve Nakiı̇boğlu, M. (2005). Fen bilimleri eğitimi lisansüstü tez çalışmalarında uygulanan nitel ve nicel yöntemler. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 355-358. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25433/268344
  • Chaiyo Y., ve Nokham, R. (2017). The effect of kahoot, quizizz and google forms on the student's perception in the classrooms response system. Uluslararası Dijital Sanatlar, Medya ve Teknoloji Konferansı (ICDAMT), Chiang Mai, 178-182. doi: 10.1109/ ICDAMT.2017.7904957.
  • Cho, H. (2018). An online survey tool as a learner response system: use of Google Forms in university TOEIC courses. Multimedia-Assisted Language Learning, 21(2), 11–34. Crane, B. E. (2012). Using web 2.0 and social networking tools in the K-12 Classroom. ALA Neal-Schuman.
  • Djenno, M., Insua, G.M., ve Pho, A. (2015). From paper to pixels: using Google Forms for collaboration and assessment. Library Hi Tech News, 32(4), 9-13. https://doi.org/10.1108/LHTN-12-2014-0105
  • Erkul, R. E. (2009). Sosyal medya araçlarının (web 2.0) kamu hizmetleri ve uygulamalarında kullanılabilirliği. Türkiye Bilişim Derneği, 116.
  • Glover, M. J. (2020). Google Forms can stimulate conversations in discussion-based seminars? An activity theory perspective. South African Journal of Higher Education, 34(1), 99–115. Erişim adresi http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=2&sid=94c29799- 0579-45a5-b81d-b3a72d48cdcc%40pdc-v-sessmgr02
  • Google Formlar (2020). https://docs.google.com/forms/d/1xw-33UW- 4BNWtBP6jlxdpl0wiKNHCWbtFSmbqC_S73E/edit?hl=tr adresinden 15.03.2020 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5e modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul.
  • Horzum, M.B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 7(1), 6003-634. Erişim adresi http://www.insanbilimleri.com
  • Hsu, H. ve Wang, S.K. (2017). Using Google Forms to collect and analyze data. Science Scope, 40(8), 64. Erişim adresi http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=14&sid=58ef8592- d5c3-4974-ab92-ff2576feef5b%40sessionmgr4008
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının “yapılandırmacı öğrenme” kavramı bağlamında eleştirisi. Eğitim Fakültesi Dergisi 22(1), 189-210. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/download/article- file/153362
  • Karaman, S., Yıldırım, S., ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. Inet-tr’08-XIII Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirisi, Ankara.
  • Kaynar, T. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil öğretiminde kullanımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul.
  • Malterud, K. (2001). Qualitative research: Standards, challenges, and guidelines. The Lancet, 358(9280), 483-488.
  • Mete, F., ve Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. Erişim adresi http://www.anadiliegitimi.com/tr/issue/49955/616756
  • Semerci, Ç. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ölçme ve değerlendirme (s.1-15), Ankara: Pegem Akademi.
  • Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S., ve Çepni, S. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini kullanmada karşılaştıkları problemler: Trabzon örneği. Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122-141. Erişim adresi http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_VI/haziran/t_s_coruhlu.pdf
  • Tatlı, Z., Akbulut, H. İ., ve Altınışık, D. (2016). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerine web 2.0 araçlarının etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(3), 659-678. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/download/article-file/259175
  • Tavluoğlu, C. (2013). Üniversite kütüphanelerinde web 2.0 araçlarının kullanımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • Turgut, M.F. (1990). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Turhan, O., ve Baş, B. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik Web 2.0 araçları: Poll Everywhere örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1233-1248. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/33016/344695
  • Turner, A. (2019). Google Forms: for library technical services: the technical services department used Google Forms to create a survey that allowed library staffers from other departments to submit requests for technical services assistance. Computers in Libraries, 7(20). Erişim adresi http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=3&sid=94c29799- 0579-45a5-b81d-b3a72d48cdcc%40pdc-v-sessmgr02
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17. Erişim adresi http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/issue/view/106
  • Yılmaz, H. (1996). Eğitimde ölçme ve değerlendirme, Konya: Öz Eğitim Basım Yayın Dağıtım.
  • Yılmaz, M. B. (2017). Dijital değerlendirme araçlarının ortaokul öğrencilerinin derse bağlılıklarına etkisi: İki farklı okulda durum. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1606-1620. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/download/article-file/342248
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research articles
Authors

Halise Sibel Çetin 0000-0002-0257-9947

Sayım Aktay 0000-0002-5301-0099

Publication Date June 30, 2020
Submission Date December 22, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Çetin, H. S., & Aktay, S. (2020). WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 36-48.
AMA Çetin HS, Aktay S. WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. MEAD. June 2020;5(1):36-48.
Chicago Çetin, Halise Sibel, and Sayım Aktay. “WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 5, no. 1 (June 2020): 36-48.
EndNote Çetin HS, Aktay S (June 1, 2020) WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 1 36–48.
IEEE H. S. Çetin and S. Aktay, “WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”, MEAD, vol. 5, no. 1, pp. 36–48, 2020.
ISNAD Çetin, Halise Sibel - Aktay, Sayım. “WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 5/1 (June 2020), 36-48.
JAMA Çetin HS, Aktay S. WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. MEAD. 2020;5:36–48.
MLA Çetin, Halise Sibel and Sayım Aktay. “WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 1, 2020, pp. 36-48.
Vancouver Çetin HS, Aktay S. WEB 2.0 DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ İLKOKULDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. MEAD. 2020;5(1):36-48.