Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 45 - 64, 30.06.2022

Öz

Eğitim sistemlerinin verimliliği temelde sınıflarda, atölyelerde, laboratuvarlarda ve diğer eğitim alanlarında öğretme ve öğrenmenin kalitesine bağlıdır. Mesleki eğitimde istenilen sonuçlara ulaşabilmede gerçek cevap, öğrencilerin öğrenim süreci içinde kazandıkları kuramsal bilgileri uygulamalarla pekiştirme, becerilerini geliştirmelerinin yanı sıra, mezun olduktan sonra görev yapacakları iş yerlerindeki sorumluluklarının, organizasyonun, ilişkilerin ve süreçlerin nasıl işlediğini anlamalarıyla ilişkilidir. Bu çalışma, Raelin’in “Kapsamlı İşe Dayalı Öğrenme Modeli” ni temel almaktadır. Model kolektif ve bireysel olmak üzere iki düzeyden oluşmaktadır. Çalışmada modelin bireysel düzeyi temel alınmıştır. Modelin bireysel düzeyi, iki tür öğrenme (kuram ve uygulama) ve iki tür bilginin (açık bilgi ve örtük bilgi) matrisinden oluşmakla ve bilgi ve eylemi bütünleştirmek için yansıtıcı uygulamaya vurgu yapmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bu modelin bireysel düzeyi kapsamında çocuk gelişimi ön lisans programı öğrencilerinin yaz stajları sürecindeki öğrenmelerini değerlendirmektir. Araştırmaya 12 öğrenci katılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseninde tasarlanmış ve nitel araştırmanın üçgenleme geleneğine bağlı olarak, gözlem, yarı yapılandırılmış görüşme ve belge inceleme stratejileri çalışmanın güvenilirliğini artırmak için kullanılmıştır. Verileri, önceden belirlenen tema doğrultusunda tanımlamak ve yorumlamak için betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmada elde edilen bulgular, öğrencilerin stajları sırasında çeşitli gözlem ve uygulamalar yapmalarına rağmen, kuram ve uygulama arasında köprü oluşturan yansıtıcı uygulamalara yer verilmediğini göstermektedir. 

Kaynakça

  • AAarkrog, V. (2005). Learning in the workplace and the signifcance of school-based education: a study of learning in a Danish vocational education and training programme. International Journal of Lifelong Education, 24(2), 137–147. https://doi.org/10.1080/02601370500056268
  • Argyris, C.ve Schön, D. (1974). Theory in Practice Increasing Professional Effectiveness. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Bailey, T. R., Hughes, K. L. ve Moore, D. T. (2004). Working Knowledge: Work-based Learning and Education Reform. New York, NY: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203463956
  • Billett, S. (2002). Workplace Pedagogic Practices: Co–participation and Learning. British Journal of Educational Studies, 50(4), 457–481. https://doi.org/10.1111/1467-8527.t01-2-00214
  • Bogdan, R.C. ve Biklen, S.K. (2007). Qalitative research for education (5. Baskı). Pearson
  • Cairns, L. (2011). Learning in the workplace: communities of practice and beyond. In M. MallochL. Cairns, ve K. Evans The SAGE handbook of workplace learning. 73-85. SAGE Publications Ltd, https://www.doi.org/10.4135/9781446200940.n6
  • Dalrymple, R., Kemp, C.ve Smith, P. (2014). Characterising work-based learning as a triadic learning endeavour. Journal of Further and Higher Education, 38, 75 - 89.
  • Demirağ ve Hintistan, (2019). İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2(1), 46-55
  • Creswell, J. W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston, MA: Pearson.
  • Creswell, J. W. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Eraut, M. (2004). Informal learning in the workplace. Studies in Continuing Education, 26 (2), 247–273. https://doi.org/10.1080/158037042000225245
  • Gold, J., Thorpe, R., Woodall, J. ve Sadler-Smith, E. (2007). Continuing Professional Development in the Legal Profession: A Practice-Based Learning Perspective. Management Learning, 38(2), 235-250.
  • Henderikus, S. (2007). Theoretical psychology. The international handbook of psychology. Thousand Oaks,CA: Sage.
  • Johnson, R., B., ve Christiensen, L. (2014). Educational Research Quantitative, Qualitative, and Mixed Approaches Fifth Edition. https://ismailsunny.files.wordpress.com/2017/07/educational-research_-quantitat-r-robert-burke-johnson.pdf
  • Kaarby, K. M. E.ve Lindboe, I. M. (2016). The workplace as learning environment in early childhood teacher education: An investigation of work-based education. Higher Education Pedagogies, 1(1), 106–120, https://doi.org/10.1080/23752696.2015.1134207
  • Karatuzla, M. ve Bağçı, E. (2020). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulama Stajlarının Kalite ve Verimlilik Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Health Services and Education, 4 (1), 1-7. DOI: 10.35333/JOHSE.2020.188
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as a the source of learning and development (Vol. 1). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Kolb, D. A. (2015). Experiential learning: Experience as the source of learning and development (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • Korstjens, I. ve Moser, A. (2018) Series: Practical guidance to qualitative research. Part 4: Trustworthiness and publishing, European Journal of General Practice, 24:1, 120-124, DOI: 10.1080/13814788.2017.1375092 Lincoln, Y.ve Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: SAGE. https://doi.org/10.1016/0147-1767(85)90062-8
  • Lucas, B., Spencer, E. ve Claxton, G. (2012). How to teach vocational education: A theory of vocational pedagogy. Center for Real Learning, The University of Winchester.
  • Marshall, B., Cardon, P., Poddar, A. ve Fontenot, R. (2013) Does Sample Size Matter in Qualitative Research?: A Review of Qualitative Interviews in is Research, Journal of Computer Information Systems, 54:1, 11-22, DOI: 10.1080/08874417.2013.11645667
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco, CA Jossey-Bass Publishers.
  • Mezirow, J. A. (1981). Critical Theory of Adult Learning and Education. Adult Education, 32(1), 3-24.
  • Mezirow, J. (1991). Transformative Dimensions of Adult Learning. San Francisco: Jossey-Bass,
  • Qualters, D. (2008). Engaging Faculty Colleagues in Experiential Education, Paper presented at the 2008 Marthas’ Vineyard Summer Institute on Experiential Education, Martha’s Vineyard, MA, June 28, 2008.
  • Mikkonen, S., Pylväs, L., Rintala, H., Nokelainen, P., ve Postareff, L. (2017). Guiding workplace learning in vocational education and training: A literature review. Empirical Research in Vocational Education and Training, 9(1), 1–22. https://doi.org/10.1186/s40461-017-0053-4
  • Nonaka, I. (1991). “The Knowledge-Creating Company.” Harvard Business Review, 69(6), 96–104
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.
  • Raelin, J. A. (2008). Work-based Learning. Bridging Knowledge and Action in the Workplace. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Raelin, J. A. (2010). Work-based learning: Valuing practice as an educational event. New Directions for Teaching and Learning, 2010(124), 39–46. https://doi.org/10.1002/TL.419
  • Schön, D. (1983). The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. New York: Basic Books,
  • Thorpe, R. (1988). An MSc by Action Learning: A Management Development Initiative by Higher Degree. Management Education and Development, 19(1), 68–78, https://doi.org/10.1177/135050768801900108
  • Tikkamäki, K. ve Hilden, S. (2014) Making work and learning more visible by reflective practice,, Research in Post-Compulsory Education, 19:3, 287-301, DOI: 10.1080/13596748.2014.920577
  • Tunç, Y. ve Dal, M. (2018). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüş ve Önerileri: Iğdır Üniversitesi Örneği. Researcher: Social Science Studies, 6(3): 377-403.
  • Tynjälä, P. Toward a 3-P Model of Workplace Learning: a Literature Review. Vocations and Learning 6, 11–36 (2013). https://doi.org/10.1007/s12186-012-9091-z
  • Udo-Akang, D. (2012). Theoretical constructs, concepts, and applications. American International Journal of Contemporary Research, 2(9), 89-97
  • Vogel, R. (2010). Parallel, transformer or collaboration strategy of relating theory to practice?A case study of public management debate in Germany. Public Administration, 88, 680-705. doi: 10.1111/j.1467-9299.2010.01828.x
  • Wright, R. W. (1994). The Effects of Tacitness and Tangibility on the Diffusion of Knowledge-Based Resources. In Proceedings of the 1994 Academy of Management Annual Meeting, Dallas. https://doi.org/10.5465/ambpp.1994.10341650
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8th ed.). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. K. (2014). Case Study Research Design and Methods (5th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yin, R. K. (2018). Case study research and applications. (6th ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Yorulmaz, R., Yıldırım Gürkan, D. ve Dülger, H. (2020). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaz Stajına İlişkin Görüşlerinin Staj Öncesi Ve Sonrası Karşılaştırılması, Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 6(34):2168-2177.
  • YÖK Yüksel Öğretim Kurulu (2002). Meslekî ve Teknik Eğitim Bölgesi İçindeki Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İşyerlerindeki Eğitim, Uygulama ve Stajlarına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik (Resmî Gazete Tarih: 22.05.2002, Sayı:24762).
  • Zhao, Y.ve Ko, J. (2018). Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia Paedagogica, 23(2), 43−58. https://doi.org/10.5817/SP2018-2-4
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma makalesi
Yazarlar

Yasemin Acar-ciftci 0000-0001-7287-4151

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 7 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Acar-ciftci, Y. (2022). BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 45-64.
AMA Acar-ciftci Y. BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. MEAD. Haziran 2022;6(1):45-64.
Chicago Acar-ciftci, Yasemin. “BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2022): 45-64.
EndNote Acar-ciftci Y (01 Haziran 2022) BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 1 45–64.
IEEE Y. Acar-ciftci, “BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, MEAD, c. 6, sy. 1, ss. 45–64, 2022.
ISNAD Acar-ciftci, Yasemin. “BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 6/1 (Haziran 2022), 45-64.
JAMA Acar-ciftci Y. BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. MEAD. 2022;6:45–64.
MLA Acar-ciftci, Yasemin. “BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 1, 2022, ss. 45-64.
Vancouver Acar-ciftci Y. BİLGİ VE EYLEM ARASINDA KÖPRÜ OLUŞTURMAK: ÇOCUK GELİŞİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN YAZ STAJLARINDAKİ ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. MEAD. 2022;6(1):45-64.