The aim of this study is to determine the level of 7 and 8th grade students solving skill-based Turkish questions and the factors affecting this. In this study, in which the descriptive survey method was used, the personal information form prepared by the researchers and the skill-based sample Turkish questions published by the Ministry of National Education were used as data collection tools. The sample of the research consists of 327 students at the 7th and 8th grades studying in 2 state secondary schools from Ordu and 3 from Trabzon. Data were analyzed by using the SPSS 26 program. According to the data obtained, a significant relationship was found between the grade level, school average, parental education level, reading books and test-solving habits, and the level of solving skill-based Turkish questions. There was no significant difference in gender factor. The view of most of the students towards the new generation questions “New generation questions are easy questions that seem difficult.” is in the form. Almost all of the students think that the topics covered in the Turkish lesson help to solve the new generation questions and partially help. In addition, more than half of the students stated that they needed to read several times to understand the new generation questions, so it took five to six minutes to solve the question.
Skill-based Turkish questions New generation Turkish questions high-level skills.
ÖZET
Bu araştırmanın amacı 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin beceri temelli Türkçe sorularını çözme düzeylerini ve bunu etkileyen faktörleri tespit etmektir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve MEB tarafından yayımlanan beceri temelli örnek Türkçe soruları kullanılmıştır. Ordu ilinden 2, Trabzon ilinden 3 devlete bağlı ortaokulda öğrenim gören 7. ve 8. sınıf seviyesinde 327 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. SPSS 26 programından yararlanılarak veriler analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre sınıf düzeyi, okul ortalaması, anne-baba eğitim durumu, kitap okuma ve test çözme alışkanlığı ile beceri temelli Türkçe sorularını çözme düzeyi arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Cinsiyet faktöründe ise anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin çoğunun yeni nesil sorulara karşı bakışı “Yeni nesil sorular zor gibi görünen kolay sorulardır.” şeklindedir. Öğrencilerin tamamına yakını Türkçe dersinde işlenen konuların yeni nesil soruları çözmeye yardımcı olduğunu ve kısmen yardımcı olduğunu düşünmektedir. Ayrıca öğrencilerin yarıdan fazlası yeni nesil soruları anlamak için birkaç kere okuma ihtiyacı duyduklarını, bu nedenle soruyu çözmelerinin beş-altı dakika sürdüğünü belirtmişlerdir.
Beceri temelli Türkçe soruları Yeni nesil Türkçe soruları Üst düzey beceriler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |