BibTex RIS Cite
Year 2015, Volume: 1 Issue: 2, 65 - 74, 25.12.2015

Abstract

References

  • Adorno, W. T. (2013). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi (N. Ülner, Çev.).
  • Baudrillard, J. (2008). Gösterge Ekonomi Politiği (O. Adanır, A. Bilgin, Çev.). İs- tanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Baudrillard, J. (2004). Nesneler Sistemi (O. Adanır, A. Karamollaoğlu, Çev.). İstan- bul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Cevizci, A. (2002). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Featherstone, M. (2013). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (M. Küçük, Çev.).
  • İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Güçlü, Abdülbaki - Uzun, Erkan - Uzun, Serkan – Yolsal, Ümit Hüsrev. (2003).
  • Felsefe Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. Gottdiener, M. (2005). Postmodern Göstergeler Maddi Kültür ve Postmodern
  • Yaşam Biçimleri. (O. Adanır, H. Gür, A. Nur, Çev.). İstanbul: İmge Kitabevi. Güngör, N. (2013). İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Lektorsky, V. (1992). Özne Nesne Biliş. (Ş. Alpagut, Çev.). İstanbul: Akış Yayıncı- lık.
  • Seylan, A. (2005). Temel Tasarım. Ankara: M-Kitap.
  • Timuçin, A. (1998). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: İnsancıl Yayınları.
  • Türkoğlu, N. (2010). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim,
  • Tanımlar, Kavramlar, Tartışmalar. İstanbul: Urban Çeviri Hizmetleri Ltd. Şti.

Tüketim Çağında Özne-Nesne Diyalektiği ve Değişen Anlam

Year 2015, Volume: 1 Issue: 2, 65 - 74, 25.12.2015

Abstract

Sanayi Devrimi ile başlayan serüveninde temel gereksinimleri karşılamak üzere üretilen ve bir işleve sahip kılınan nesne, özellikle günümüzde hem haz uyandırıcı yönüyle hem de toplumsal bir statü ve sosyal bir saygınlık kazandıran göstergeye dönüşmüş durumdadır. Başlangıçta bir özne olarak insan, üretim sürecinde aktif, belirleyen, etken ve bu nedenle gerektiğinde satın alan konumunda iken; kültür endüstrisi aracılığıyla kapitalist alışkanlıkların kazandırılması için gösterge, ekonomi politiği vurgulanan nesneler aracılığıyla pasif, belirlenen, edilgen ve satın alınan bir metaya dönüştürülmüştür.

References

  • Adorno, W. T. (2013). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi (N. Ülner, Çev.).
  • Baudrillard, J. (2008). Gösterge Ekonomi Politiği (O. Adanır, A. Bilgin, Çev.). İs- tanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Baudrillard, J. (2004). Nesneler Sistemi (O. Adanır, A. Karamollaoğlu, Çev.). İstan- bul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Cevizci, A. (2002). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Featherstone, M. (2013). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (M. Küçük, Çev.).
  • İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Güçlü, Abdülbaki - Uzun, Erkan - Uzun, Serkan – Yolsal, Ümit Hüsrev. (2003).
  • Felsefe Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. Gottdiener, M. (2005). Postmodern Göstergeler Maddi Kültür ve Postmodern
  • Yaşam Biçimleri. (O. Adanır, H. Gür, A. Nur, Çev.). İstanbul: İmge Kitabevi. Güngör, N. (2013). İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Lektorsky, V. (1992). Özne Nesne Biliş. (Ş. Alpagut, Çev.). İstanbul: Akış Yayıncı- lık.
  • Seylan, A. (2005). Temel Tasarım. Ankara: M-Kitap.
  • Timuçin, A. (1998). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: İnsancıl Yayınları.
  • Türkoğlu, N. (2010). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim,
  • Tanımlar, Kavramlar, Tartışmalar. İstanbul: Urban Çeviri Hizmetleri Ltd. Şti.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Tomak

Ali Seylan

Tarık Yazar

Abdülkerim Turkaya

Publication Date December 25, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Tomak, A., Seylan, A., Yazar, T., Turkaya, A. (2015). Tüketim Çağında Özne-Nesne Diyalektiği ve Değişen Anlam. Medeniyet Sanat Dergisi, 1(2), 65-74.


Creative Commons Lisansı
All papers published by this journal has been licenced by  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı