Portre, resim sanatı içinde en eski tema ve betimlemelerden biri olarak varlık bulmuştur. Portre, 19. yüzyılda fotoğrafın icadı ile birlikte yeni bir biçim ve farklı bir anlam kazanmaya başlarken ‘portre fotoğrafçılığı’ da tüm dünyada popüler bir endüstriye dönüşmüştür. Günümüzde ise portre fotoğrafçılığı, dijital fotoğraf teknolojisinin sunduğu olanaklar ile farklı bir boyut kazanmıştır. Mobil olarak amatör fotoğraf makinelerinin yerini alan akıllı telefonlar ve onlar için tasarlanan uygulamalar ile kolaylaşan “otoportre” çekimleri de, (özçekim/selfie) hızlı bir biçimde sosyalleşme aracı olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu çekim ve paylaşımlar aktiviteden çok bağımlılığa dönüşerek dünyayı sarmıştır. Küresel kültür kişinin kendini ‘gösterme’si ve nasıl ‘görünme’si gerektiği (nasıl göründüğü) üzerine şekillenmeye devam ederken ‘olma’nın yerini ‘görünme’ almaktadır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |