Case Report
BibTex RIS Cite

Mikrograf – Mikroskop Fotoğraflarının Sanatsal Değerinin İncelenmesi

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 66 - 78, 30.06.2017

Abstract











Gelişen bilimsel
tekniklerden biri de mikroskobik tekniklerdir. Mikroskoplar yardımıyla, milimetreden
daha küçük büyüklükteki alanlar görülür hale gelmiştir.  Bilimsel keşif amacı ile geliştirilen
mikroskop düzeneği bakir bir görselliğin kapılarını açmıştır.  Bu görüntülerin elde edilmesi ‘Fotomikrograf
ya da Mikrograf ’ terimlerini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada foto-mikrografın
tanımı, tarihçesi ve gelişimi kronolojik sıraya göre derlenmiştir. Mikroskobik
görüntülerin sanatsal özelliği, sanatın tanım ve özellikleri, ilişkili olduğu
sanat dalları ve görsel sanatlarla aralarında ne gibi ilişkiler olduğunu ve bu
ilişkiyi gösteren örneklerin neler olduğunu bulmaya yöneliktir. Çalışmada
betimsel yöntem uygulanarak, kaynak taraması yoluyla öne sürülen tez
çözümlenmeye çalışılmıştır. 

References

  • A. Berndtson (1975), p. 235: "The theory of catharsis has a disarming affinity with the expressional theory, since it emphasizes emotion, asserts a change in emotion as a result of aesthetic operations, and concludes on a note of freedom in relation to the emotion". Bennett Woodcroft (1857) ‘Chronological index of patents applied for and patents granted for the year 1856’. London: George Edward
  • Eyre and William Spottiswoode, Printers to the Queen's Most Excellent Majesty. Retrieved 28 June 2014. Boubat Edouard (1984), ‘Fotoğraf Sanatı’, Çev: M. Nejat Özcan, İstanbul: İnkılap Kitabevi. Bozkurt, Nejat (1995) ‘Sanat Ve Estetik Kuramları’, 2. Bsk., Sarmal Yayınevi, İstanbul. Bradbury S., Evennett P.J., Haselmann H., Piller H. (1989) ‘Dictionary of Light Microscopy. Microscopy Handbooks’ 15,Royal Microscopical Society, Oxford University Press, Oxford.
  • Bresson, Henri Cartier, ‘Karar Anı’, Türkçesi: Ali Cengizkan, İstanbul, YGS Yayınları. Charles P. Shillaber, (1959) ‘Photomicrography in Theory and Practice’, 5th edition, John Wiley & Sons, Inc., NewYork. Çizgen Gültekin (1998), ‘Fotoğrafın Görsel Dili’, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Darius, J. (1984) ‘Beyond Vision’, Oxford University press, , p.12. Derek R. (1971), ‘Wood, Annals of Science’, Vol. 27, No. 1. Derman İhsan (1991), ‘Fotoğraf ve Gerçeklik’, İstanbul: Ağaç Yayıncılık. Douglas Lawson (1972), ‘Photomicrography’, Academic Press Inc., New York. Fischer Ernst (1995), ‘Sanatın Gerekliliği’, Çev: Cevat Çapan, İstanbul: Payal Yayınevi. Fischer, Emst (1990) ‘Sanatın Gerekliliği’. Çev: Cevap Çapan, V Yayınları, Ankara,. Fritsch G. (1869) ‘Beitrag zur Kenntnis der mikroskopischen Photographie’, Zeitschrift f. Photographie, Jahrg. I, Berlin. Gombrıch, E. H. (1987), ‘Sanatın Öyküsü’, (çev. E. Erduran ve Ö. Erduran), (3.Basım), Remzi Kitabevi. Greenhill Richard, Murray Margaret, Spence Jo (1992), ‘Fotoğraf Sanatı’, İstanbul:Remzi Kitabevi.
  • Güler Ertan, ‘Türk Fotoğrafında 1960 sonrası’. İstanbul, Bilişim Yayınevi, 2005, s,15. Hallett, Michael (1986). Henisch, Heinz, ed. "John Benjamin Dancer 1812–1887: a perspective". History of Photography, an international quarterly. Taylor & Francis Ltd. 10 (3): 237–255. ISSN 0308-7298. Hind H.L. and. Randles W.B (1913), Handbook of Photomicrography, E.P. Dutton & Co., New York. Kandinski, Vasili; Sanatta Zinihsellik Üstüne, Çev: Tevfik Turan, Yapı Kredi Yayınları, 2. Bsk., İstanbul 1993. Karla L. Schultz (1990) ‘Mimesis on the move: Theodor W. Adorno's concept of imitation’, Peter Lang AG, ISBN 3-261-04208-7 Koch R. (1877), ‘Untersuchungen über Bakterien, Beiträge zur Biologie der Pflanzen’, Bd. II, S. 411, Breslau. Köhler, A. (1893) ‘Ein neues Beleuchtungsverfahren für mikrophotographische Zwecke’, Zeit. wiss. Mikroskop., 10, 443 - 440. Litchfield, R.B. (1903), ‘Tom Wedgwood, the First Photographer: An Account of His Life’, page 189ff, Duckworth and Co., London.
  • Loveland, R.P., (1970) ‘Photomicrography – A Comprehensive Treatise ‘ Volume 1 and 2, John Wiley & Sons, Inc.,New York.
  • Mülayim Selçuk, (1994) ‘Sanata Giriş’, 2. Bsk., Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul,
  • Neuhauss R., (1898) Lehrbuch ‘der Mikrophotographie’, 2. Auflage, S. 15,Harald Bruhn, Braunschweig.
  • Ötgün Cebrail, (2009), ‘Sanat Yapıtına Yaklaşım Biçimleri’, Gazi Sanat Tasarım, p. 156.
  • Schaaf, L. (1998) ‘Invention and discovery: first iamge in Beauty of onather order. Photography in secience, 26-75, Yale University Press, , p. 38.
  • Sluder, G; Wolf, D.E (2003), Digital microscopy, eds, Elsevier, Stein, S.T. (1877) ‘Das Licht im Dienste wissenschaftlicher Forschung, Chapter 9, Verlag von Otto Spamer, Leipzig.’
  • Sternberg M. (1884), ‘Photo-Micrographs and how to make them’, James R. Osgood and Company, Boston.
  • Story A.T. (1904), ‘The Story of Photography’, McClure, Phillips & Co., New York.
  • Walmsley, W.H. (1902) ‘The ABC of Photo-Micrography, Tennant and Ward, New York. Walter Clark (1947) ’Photography by Infrared – Its Principles and Applications’, Chapter XI, John Wiley & Sons, New York.
Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 66 - 78, 30.06.2017

Abstract

References

  • A. Berndtson (1975), p. 235: "The theory of catharsis has a disarming affinity with the expressional theory, since it emphasizes emotion, asserts a change in emotion as a result of aesthetic operations, and concludes on a note of freedom in relation to the emotion". Bennett Woodcroft (1857) ‘Chronological index of patents applied for and patents granted for the year 1856’. London: George Edward
  • Eyre and William Spottiswoode, Printers to the Queen's Most Excellent Majesty. Retrieved 28 June 2014. Boubat Edouard (1984), ‘Fotoğraf Sanatı’, Çev: M. Nejat Özcan, İstanbul: İnkılap Kitabevi. Bozkurt, Nejat (1995) ‘Sanat Ve Estetik Kuramları’, 2. Bsk., Sarmal Yayınevi, İstanbul. Bradbury S., Evennett P.J., Haselmann H., Piller H. (1989) ‘Dictionary of Light Microscopy. Microscopy Handbooks’ 15,Royal Microscopical Society, Oxford University Press, Oxford.
  • Bresson, Henri Cartier, ‘Karar Anı’, Türkçesi: Ali Cengizkan, İstanbul, YGS Yayınları. Charles P. Shillaber, (1959) ‘Photomicrography in Theory and Practice’, 5th edition, John Wiley & Sons, Inc., NewYork. Çizgen Gültekin (1998), ‘Fotoğrafın Görsel Dili’, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Darius, J. (1984) ‘Beyond Vision’, Oxford University press, , p.12. Derek R. (1971), ‘Wood, Annals of Science’, Vol. 27, No. 1. Derman İhsan (1991), ‘Fotoğraf ve Gerçeklik’, İstanbul: Ağaç Yayıncılık. Douglas Lawson (1972), ‘Photomicrography’, Academic Press Inc., New York. Fischer Ernst (1995), ‘Sanatın Gerekliliği’, Çev: Cevat Çapan, İstanbul: Payal Yayınevi. Fischer, Emst (1990) ‘Sanatın Gerekliliği’. Çev: Cevap Çapan, V Yayınları, Ankara,. Fritsch G. (1869) ‘Beitrag zur Kenntnis der mikroskopischen Photographie’, Zeitschrift f. Photographie, Jahrg. I, Berlin. Gombrıch, E. H. (1987), ‘Sanatın Öyküsü’, (çev. E. Erduran ve Ö. Erduran), (3.Basım), Remzi Kitabevi. Greenhill Richard, Murray Margaret, Spence Jo (1992), ‘Fotoğraf Sanatı’, İstanbul:Remzi Kitabevi.
  • Güler Ertan, ‘Türk Fotoğrafında 1960 sonrası’. İstanbul, Bilişim Yayınevi, 2005, s,15. Hallett, Michael (1986). Henisch, Heinz, ed. "John Benjamin Dancer 1812–1887: a perspective". History of Photography, an international quarterly. Taylor & Francis Ltd. 10 (3): 237–255. ISSN 0308-7298. Hind H.L. and. Randles W.B (1913), Handbook of Photomicrography, E.P. Dutton & Co., New York. Kandinski, Vasili; Sanatta Zinihsellik Üstüne, Çev: Tevfik Turan, Yapı Kredi Yayınları, 2. Bsk., İstanbul 1993. Karla L. Schultz (1990) ‘Mimesis on the move: Theodor W. Adorno's concept of imitation’, Peter Lang AG, ISBN 3-261-04208-7 Koch R. (1877), ‘Untersuchungen über Bakterien, Beiträge zur Biologie der Pflanzen’, Bd. II, S. 411, Breslau. Köhler, A. (1893) ‘Ein neues Beleuchtungsverfahren für mikrophotographische Zwecke’, Zeit. wiss. Mikroskop., 10, 443 - 440. Litchfield, R.B. (1903), ‘Tom Wedgwood, the First Photographer: An Account of His Life’, page 189ff, Duckworth and Co., London.
  • Loveland, R.P., (1970) ‘Photomicrography – A Comprehensive Treatise ‘ Volume 1 and 2, John Wiley & Sons, Inc.,New York.
  • Mülayim Selçuk, (1994) ‘Sanata Giriş’, 2. Bsk., Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul,
  • Neuhauss R., (1898) Lehrbuch ‘der Mikrophotographie’, 2. Auflage, S. 15,Harald Bruhn, Braunschweig.
  • Ötgün Cebrail, (2009), ‘Sanat Yapıtına Yaklaşım Biçimleri’, Gazi Sanat Tasarım, p. 156.
  • Schaaf, L. (1998) ‘Invention and discovery: first iamge in Beauty of onather order. Photography in secience, 26-75, Yale University Press, , p. 38.
  • Sluder, G; Wolf, D.E (2003), Digital microscopy, eds, Elsevier, Stein, S.T. (1877) ‘Das Licht im Dienste wissenschaftlicher Forschung, Chapter 9, Verlag von Otto Spamer, Leipzig.’
  • Sternberg M. (1884), ‘Photo-Micrographs and how to make them’, James R. Osgood and Company, Boston.
  • Story A.T. (1904), ‘The Story of Photography’, McClure, Phillips & Co., New York.
  • Walmsley, W.H. (1902) ‘The ABC of Photo-Micrography, Tennant and Ward, New York. Walter Clark (1947) ’Photography by Infrared – Its Principles and Applications’, Chapter XI, John Wiley & Sons, New York.
There are 13 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Arzu Erol

Publication Date June 30, 2017
Acceptance Date October 28, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Erol, A. (2017). Mikrograf – Mikroskop Fotoğraflarının Sanatsal Değerinin İncelenmesi. Medeniyet Sanat Dergisi, 3(1), 66-78.


Creative Commons Lisansı
All papers published by this journal has been licenced by  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı