Research Article
BibTex RIS Cite

Mekan Pazarlama Yaklaşımıyla Ülke Ve Şehir Logolarının Analizi

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 214 - 229, 30.12.2017

Abstract

Küreselleşmenin artması, son yıllarda
dünyadaki ülkeler ve şehirler için bir rekabet ortamı oluşturmuştur. Kendilerini
uluslararası bir alanda gösterme çabaları, “Şehir Markalaşması” sürecini
başlatmıştır. Bu sayede kendilerine sunulan marka stratejilerini takip eden pek
çok ülke ve şehir; kendi marka kimliğine, logosuna ve sloganına sahip olarak bu
tanımın kullanım alanının genişlemesini sağlamışlardır.











               Bu
çalışmada; marka tanımı yeniden ele alınarak
şehir kimliği ile markası arasındaki ilişkinin marka
stratejisini belirlemedeki rolü saptanmıştır.
Şehirlerin ve ülkelerin kimlik
yaratımının süreci ele alınarak şehir ve ülke logolarının analizi turistik,
ekonomik ve kültürel olarak geri dönüşleriyle incelenmiştir.

References

  • Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 1997, s.199
  • Risitano, Marcello, The role of destination branding in the tourism stakeholders system, The Campi Flegrei case, Department of Business Management Faculty of Economics - University of Naples Federico II, Naples, Italy, s.7
  • Vural, Beste Burcu, Şehir Markası Yaratma Süreci ve Edirne Şehir Markası İçin Bir Model Önerisi, (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi), Edirne, Türkiye, 2010, s. iii, 8, 56, 71-72
  • https://www.theguardian.com/society/2008/oct/01/city.urban.branding (Erişim Tarihi: 25.12.2016)
  • A Shared vision on City Branding In Europe , Eurocities, (2010) www.eurocities.eu (Erişim Tarihi: 25.12.2016)
  • http://www.upthereeverywhere.com/our-work/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://nacional.peru.info/en/content/PeruBrand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.travelmole.com/news_feature.php?id=1140099 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://www.jwt.com/en/cairo/work/egyptlogo/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/so_paulo_attracts.php#.WHKTpbZ96Rs (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.logoworks.com/blog/a-brief-history-of-the-i-love-new-york-logo/(Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://landor.com/thinking/rebranding-the-city-of-melbourne (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.turkeydiscoverthepotential.com/tr/Home/Brand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://brandnorway.visitnorway.org (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.najbrt.cz/en/detail/city-of-prague/1 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/42/City_of_Melbourne_Logo.svg/640px-City_of_Melbourne_Logo.svg.png (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/I_Love_New_York.svg/220px-I_Love_New_York.svg.png (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.najbrt.cz/en/detail/city-of-prague/1 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.cidadedesaopaulo.com (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.stockholmbusinessregion.se/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://goodlogo.com/extended.info/espaa-logo-3045 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/egypt_logo_detail.jpg (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://brandnorway.visitnorway.org/main-logo/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://nacional.peru.info/en/content/PeruBrand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.turkeydiscoverthepotential.com/tr/Home/Brand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 214 - 229, 30.12.2017

Abstract

References

  • Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 1997, s.199
  • Risitano, Marcello, The role of destination branding in the tourism stakeholders system, The Campi Flegrei case, Department of Business Management Faculty of Economics - University of Naples Federico II, Naples, Italy, s.7
  • Vural, Beste Burcu, Şehir Markası Yaratma Süreci ve Edirne Şehir Markası İçin Bir Model Önerisi, (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi), Edirne, Türkiye, 2010, s. iii, 8, 56, 71-72
  • https://www.theguardian.com/society/2008/oct/01/city.urban.branding (Erişim Tarihi: 25.12.2016)
  • A Shared vision on City Branding In Europe , Eurocities, (2010) www.eurocities.eu (Erişim Tarihi: 25.12.2016)
  • http://www.upthereeverywhere.com/our-work/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://nacional.peru.info/en/content/PeruBrand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.travelmole.com/news_feature.php?id=1140099 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://www.jwt.com/en/cairo/work/egyptlogo/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/so_paulo_attracts.php#.WHKTpbZ96Rs (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.logoworks.com/blog/a-brief-history-of-the-i-love-new-york-logo/(Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://landor.com/thinking/rebranding-the-city-of-melbourne (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.turkeydiscoverthepotential.com/tr/Home/Brand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://brandnorway.visitnorway.org (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.najbrt.cz/en/detail/city-of-prague/1 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/42/City_of_Melbourne_Logo.svg/640px-City_of_Melbourne_Logo.svg.png (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/I_Love_New_York.svg/220px-I_Love_New_York.svg.png (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.najbrt.cz/en/detail/city-of-prague/1 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.cidadedesaopaulo.com (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.stockholmbusinessregion.se/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://goodlogo.com/extended.info/espaa-logo-3045 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/egypt_logo_detail.jpg (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://brandnorway.visitnorway.org/main-logo/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://nacional.peru.info/en/content/PeruBrand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.turkeydiscoverthepotential.com/tr/Home/Brand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
There are 25 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Serra Kızıltaş

Publication Date December 30, 2017
Acceptance Date December 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Kızıltaş, S. (2017). Mekan Pazarlama Yaklaşımıyla Ülke Ve Şehir Logolarının Analizi. Medeniyet Sanat Dergisi, 3(2), 214-229.


Creative Commons Lisansı
All papers published by this journal has been licenced by  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı