Küreselleşmenin artması, son yıllarda
dünyadaki ülkeler ve şehirler için bir rekabet ortamı oluşturmuştur. Kendilerini
uluslararası bir alanda gösterme çabaları, “Şehir Markalaşması” sürecini
başlatmıştır. Bu sayede kendilerine sunulan marka stratejilerini takip eden pek
çok ülke ve şehir; kendi marka kimliğine, logosuna ve sloganına sahip olarak bu
tanımın kullanım alanının genişlemesini sağlamışlardır.
Bu
çalışmada; marka tanımı yeniden ele alınarak şehir kimliği ile markası arasındaki ilişkinin marka
stratejisini belirlemedeki rolü saptanmıştır. Şehirlerin ve ülkelerin kimlik
yaratımının süreci ele alınarak şehir ve ülke logolarının analizi turistik,
ekonomik ve kültürel olarak geri dönüşleriyle incelenmiştir.
Marka Şehir Markalaşması Şehir Markası Yenileme Yer Markalaşması Mekan Pazarlama Marka Şehirler Marka Kimliği
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Acceptance Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |