With
technological developments since the 1980s, it can be said that the competitive
environment in the advertising sector has been revived. With the
intensification of the competition environment, it is important to keep the
market share, to confuse the consumer and to create brand loyalty. Marketing
strategies for consumers ' interests and needs, brand loyalty and brand
awareness are of great importance. Two-way communication with consumer
interactive ads has occurred. Creative advertising applications are more
effective than conventional advertising applications that can communicate with
the target audience, making it necessary for advertisers to participate in this
marketing communication.
It
can be said that there are many different applications in advertising media and
new approaches are needed in this field. With the development of technology, creative
advertising applications have been replaced by classic advertising
applications. 4p marketing mix elements used as a method in classical
advertising marketing has been added with creative applications. These
additions are based on communication and consumer interest needs.
1980’lerden bu yana yaşanan teknolojik gelişmeler ile
birlikte reklamcılık sektöründe rekabet ortamının canlandığı söylenebilir.
Rekabet ortamının yoğunlaşması ile pazar payını elde tutmak, tüketiciyi
şaşırtmak ve marka bağımlılığı oluşturmak önem kazanmıştır. Hedef kitle odaklı
reklam uygulamaları, tüketicilerin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik pazarlama
stratejileri, marka sadakati ve marka bilinirliliği açısından büyük önem
taşımaktadır. Tüketici etkileşimli reklamlar ile birlikte çift yönlü iletişim
meydana gelmiş olur. Yaratıcı reklam uygulamaları, hedef kitle ile çift yönlü
iletişim kurabilen klasik reklam uygulamalarından daha etkili olduğu için reklam
verenlerin bu pazarlama iletişimine katılmasını zorunlu kılmıştır.
Reklam mecrasında birçok farklı uygulamaların yapıldığı ve bu alanda
yeni yaklaşımlara ihtiyaç duyulduğu söylenebilir. Teknolojinin gelişmesi ile
klasik reklam uygulamalarının yerini yaratıcı reklam uygulamaları almıştır.
Klasik reklam pazarlamasında yöntem olarak kullanılan 4P pazarlama karması
elemanlarına yaratıcı uygulamalar ile birlikte eklemeler olmuştur. Bu eklemeler
iletişimi ve özellikle tüketici ilgi ihtiyaçlarını baz alan oluşumlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Acceptance Date | May 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |