Book Review
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 1 Issue: 2, 303 - 305, 31.12.2018

Abstract

References

  • Lean, N. (2015). İslamofobi Endüstrisi. (Çev. İ. Yılmaz). Ankara: DİB Yayınları, 308 s.

İslamofobi Endüstrisi

Year 2018, Volume: 1 Issue: 2, 303 - 305, 31.12.2018

Abstract

İslamofobi, özellikle “Batı” toplumları tarafından İslam’la müşerref olmamış kişilere İslam korkusunun aşılanması, bu korkunun gitgide beslenmesi ve İslam’a yönelik öfkenin, nefretin, ayrımcılığın had safhaya ulaştırılması neticesinde ortaya çıkmış bir kavramdır. İslamofobi’nin boyutlarını anlamak için İslam’a yönelik olarak yürütülen korku politikalarına bakmak yeterlidir. TV, sinema, sosyal medya vb ideolojik aygıtlar; bizzat kendilerinin tehlike altında olduğu düşüncesini taze tutmak için kullandıkları korku politikalarının birer aracıdır. Bu araçlar vasıtasıyla ötekileştirdikleri ve damgaladıkları her bir Müslüman aslında kendi toplumlarını bir arada tutabilmek için oluşturdukları ortak düşmanlardır. Bir dönem ortak düşman Yahudilerken, bu çağın istenmeyen ortak düşmanı tabiri caizse cüzzamlıları, Nathan Lean’in bahsettiği üzere Müslümanlardır.

References

  • Lean, N. (2015). İslamofobi Endüstrisi. (Çev. İ. Yılmaz). Ankara: DİB Yayınları, 308 s.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Book Reviews
Authors

Şeyma Tamer 0000-0002-1018-3475

Publication Date December 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Tamer, Ş. (2018). İslamofobi Endüstrisi. Journal of Media and Religion Studies, 1(2), 303-305.

Creative Commons License MEDYA VE DİN ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (MEDİAD) - JOURNAL OF MEDIA AND RELIGION STUDIES

This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.