Bu çalışmada yeni medya ortamlarında veri paylaşımının artmasıyla ortaya çıkan Big Data’nın (Büyük Veri) toplanması, işlenmesi ve kullanılama sunulması süreci, ekonomi politik bakış açısıyla incelenmiştir. Big Data’yı hacimsel, değer, doğruluk, hız ve çeşitlilik yönlerinden ele alan makale, bu beş özelliğin üzerinden; kullanıcıların serbest zamanlarını değerlendirmek ya da alışveriş yapmak için kullandıkları web siteleri tarafından ekonomik meta olarak konumlandırılmasını ve verilerinin maddi değere dönüştürülmesine dikkat çekmektedir. Bu yolla Big Data’nın teknolojik ilerleyiş süreci, geçmişi ve geleceği göz önünde bulundurularak, verilerin üreticisi olan bireylerin, tüketicisi konumuna geldikleri bu kısır döngü, Amazon şirketi ve şirketin araçları üzerinden tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |