Barthes, R. (1981). Camera Lucida: Reflections on Photography. New York: Hill and Wang.
Brookes, P. (2012). The Power of the Image: Life Magazine, Appropriation and the Vietnam War. Visual Culture in Britain, 13(1), 83-99.
Candan, F. & Arıcan, M. Z. (2021). Hareketsiz İmgenin Tekinsiz ve İğrenç Doğası ile Karşılaşmak: Psikanalitik Bir Kavrayış ile Çoşkun Aral'ın Savaş Fotoğraflarına Bakmak. Sakarya İletişim, 1 (2), 161-178.
Cotton, C. (2004). The Photograph as Contemporary Art. London: Thames & Hudson.
Gillespie, M. (2018). The Trauma of Seeing: Photojournalism in Wartime. International Journal of Communication, 12, 2066-2085.
Hogan, M. J. (2000). Hiroshima in history: The Myths of Revisionism. Columbia University Press.
Kılıç, E. (2002). Deprem, Afet ve Psikoloji. Nobel Tıp Kitabevleri.
Köklü, Ş. (2013). Fotoğraf ve Gazetecilik İlişkisi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 405-417.
Barthes, R. (1981). Camera Lucida: Reflections on Photography. New York: Hill and Wang.
Brookes, P. (2012). The Power of the Image: Life Magazine, Appropriation and the Vietnam War. Visual Culture in Britain, 13(1), 83-99.
Candan, F. & Arıcan, M. Z. (2021). Hareketsiz İmgenin Tekinsiz ve İğrenç Doğası ile Karşılaşmak: Psikanalitik Bir Kavrayış ile Çoşkun Aral'ın Savaş Fotoğraflarına Bakmak. Sakarya İletişim, 1 (2), 161-178.
Cotton, C. (2004). The Photograph as Contemporary Art. London: Thames & Hudson.
Gillespie, M. (2018). The Trauma of Seeing: Photojournalism in Wartime. International Journal of Communication, 12, 2066-2085.
Hogan, M. J. (2000). Hiroshima in history: The Myths of Revisionism. Columbia University Press.
Kılıç, E. (2002). Deprem, Afet ve Psikoloji. Nobel Tıp Kitabevleri.
Köklü, Ş. (2013). Fotoğraf ve Gazetecilik İlişkisi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 405-417.
Aydın, İ. (2023). Felaket ve Travmayı Görüntülemek: Prof. Dr. Simber Rana Atay ile Söyleşi. Uluslararası Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 6(1), 162-167. https://doi.org/10.33464/mediaj.1285202