Interview
BibTex RIS Cite

Türkiye'de ve Türkiye'den Oyun Çalışmaları

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 176 - 183, 30.12.2020

Abstract

Editörlüğünü Dr. Ertuğrul Süngü ve Doç. Dr. Barbaros Bostan’ın yaptığı ve farklı disiplinlerden akademisyenlerin bir araya geldiği Türkiye’de ve Türkiye’den Oyun Çalışmaları, masaüstü oyunlardan dijital oyunlara kadar birbirinden farklı oyunlara, oyunculara ve bunun ürünü olan kültüre odaklanmaktadır. Her geçen gün önemi artan oyun çalışmaları, iletişim bilimleri açısından da önem arz etmektedir. Oyuncular ve oyuncu toplulukları, oyuncular arası iletişim ve oyuncu makine iletişimi ve daha pek çok konuyu iletişim bilimleri çatısında araştırmak ve tartışmak mümkündür. Türkiye’de ve Türkiye’den Oyun Çalışmaları, ülkemizde henüz yeterince ilgi görmeyen bu çalışma alanının tanınıp yaygınlaşabilmesi için önem taşımaktadır. Farklı disiplinlere ait çalışmalardan oluşan eser iletişim bilimlerinin yanında diğer disiplinlere de yol göstermesi açısından önemlidir.

References

  • Akbulut, H. (2009). Gelenekselden Dijitale, Mekandan Uzama Oyun Kültürü. M. Binark, G. Bayraktutan Sütçü ve I. B. Fidaner (Ed.), Dijital Oyun Rehberi Oyun Tasarımı Türler ve Oyuncu. İstanbul: Kalkedon Yayınları: 25
  • Bourdieu, Pierre. (1977). Outline of a Theory of Practice 16, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Huizinga, J. (2080). Homo Ludens Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Mayer, R. E. (2016). Three Genres of Game Research. https://www.designtoolbox.co.uk/strategies/three-genres-of-game-research/ Erişim Tarihi: 10 Aralık 2020
  • Robson, K., Plangger, K., Kietzmann, J., McCarthy, I. & Pitt, L. (2015). Is It All a Game? Understanding the Principles of Gamification. Business Horizons, 58, 411–420. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.bushor.2015.03.006 Erişim Tarihi: 10 Aralık 2020
  • TÜRKİYE OYUN SEKTÖRÜ 2019 RAPORU. (2019). https://www.gaminginturkey.com/turkiye-oyun-sektoru-raporu-2019.pdf Erişim Tarihi: 10 Aralık 2020
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 176 - 183, 30.12.2020

Abstract

References

  • Akbulut, H. (2009). Gelenekselden Dijitale, Mekandan Uzama Oyun Kültürü. M. Binark, G. Bayraktutan Sütçü ve I. B. Fidaner (Ed.), Dijital Oyun Rehberi Oyun Tasarımı Türler ve Oyuncu. İstanbul: Kalkedon Yayınları: 25
  • Bourdieu, Pierre. (1977). Outline of a Theory of Practice 16, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Huizinga, J. (2080). Homo Ludens Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Mayer, R. E. (2016). Three Genres of Game Research. https://www.designtoolbox.co.uk/strategies/three-genres-of-game-research/ Erişim Tarihi: 10 Aralık 2020
  • Robson, K., Plangger, K., Kietzmann, J., McCarthy, I. & Pitt, L. (2015). Is It All a Game? Understanding the Principles of Gamification. Business Horizons, 58, 411–420. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.bushor.2015.03.006 Erişim Tarihi: 10 Aralık 2020
  • TÜRKİYE OYUN SEKTÖRÜ 2019 RAPORU. (2019). https://www.gaminginturkey.com/turkiye-oyun-sektoru-raporu-2019.pdf Erişim Tarihi: 10 Aralık 2020
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Kitap İnceleme
Authors

Kürşat Doğan 0000-0002-3827-482X

Publication Date December 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Doğan, K. (2020). Türkiye’de ve Türkiye’den Oyun Çalışmaları. Uluslararası Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 3(2), 176-183.