Amaç: Dikkat-Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) zekâ ile ilişkili bir nörogelişimsel bozukluktur. Sosyal işlevsellik, akran ilişkileri ve akademik beceriler DEHB’den olumsuz etkilenmektedir. Bu çalışmada, DEHB tanısı konan çocukların Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği-IV (WÇZÖ-IV) ile elde edilmiş zekâ katsayıları yaş ve cinsiyetlerine göre değerlendirildi.
Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel çalışmada, DEHB tanısı, Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal Elkitabı, Beşinci Versiyon (DSM-5)’e göre konuldu. Sözel Kavrama Birleşik Puanı (SKBP), Algısal Akıl Yürütme Birleşik Puanı (AAYBP), Çalışma Belleği Birleşik Puanı (ÇBBP), İşlem Hızı Birleşik Puanı (İHBP) ve Tüm Test Zekâ Puanı (TTZP) olmak üzere beş ayrı birleşik puan elde edilbilen WÇZÖ-IV, tüm hastalara aynı kişi tarafından uygulandı.
Bulgular: DEHB tanılı 18 erkek (%58.1), 13 kız (%41.9) hasta çalışmaya dâhil edildi (p=0.369). Ortalama yaş 109.00±22.74 aydı. WÇZÖ-IV’ün alt ölçekleri açısından kızlar ve erkekler arasında anlamlı farklılık görülmedi (SKBP p=0.524, AAYBP p=0.465, ÇBBP p=0.806, İHBP p=0.717 ve TTZP p=0.977).
Tartışma: Bu çalışma, ilimizdeki DEHB tanılı hastalara ait ilk WÇZÖ-IV verilerini göstermektedir. Sonuçlar, kızlar ve erkekler arasında WÇZÖ-IV alt ölçek puanları açısından farklılık olmadığını göstermektedir. Bu çalışma, ilimizde bu alanda yapılacak diğer çalışmalara veri sağlayabilecektir.
Dikkat-Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu DEHB Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği-IV WÇZÖ-IV Zekâ Katsayısı
Objective: Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) is a neurodevelopmental disorder associated with intelligence. Social functioning, peer relationships and academic skills are negatively affected by ADHD. In this study, we evaluated the intelligence coefficients (IQ) of children diagnosed with ADHD using the Wechsler Intelligence Scale for Children-IV (WISC-IV) according to age and gender.
Materials and Methods: In this cross-sectional study, ADHD was diagnosed according to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Version (DSM-5). Five different composite scores were obtained: Verbal Comprehension Index (VCI), Perceptual Reasoning Index (PRI), Working Memory Index (WMI), Processing Speed Index (PSI), and Full Scale IQ (FSIQ). WISC-IV was applied to all patients by the same person.
Results: Eighteen males (58.1%) and 13 females (41.9%) patients with ADHD were included in the study (p=0.369). The mean age was 109.00±22.74 months. There was no significant difference between the females and males in terms of the subscales of WISC-IV (VCI p=0.524, PRI p=0.465, WMI p=0.806, PSI p=0.717 and FSIQ p=0.977).
Discussion: This study reveals the first WISC-IV data of ADHD patients in our province. The results showed that there was no difference between the females and males in terms of WISC-IV subscale scores. This study will be able to provide data to other studies in this area in our province.
Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder ADHD Wechsler Intelligence Scale for Children-IV WISC-IV Intelligence Coefficient
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Internal Diseases |
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2020 |
Acceptance Date | March 12, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |
Chief Editors
Assoc. Prof. Zülal Öner
Address: İzmir Bakırçay University, Department of Anatomy, İzmir, Türkiye
Assoc. Prof. Deniz Şenol
Address: Düzce University, Department of Anatomy, Düzce, Türkiye
E-mail: medrecsjournal@gmail.com
Publisher:
Medical Records Association (Tıbbi Kayıtlar Derneği)
Address: Orhangazi Neighborhood, 440th Street,
Green Life Complex, Block B, Floor 3, No. 69
Düzce, Türkiye
Web: www.tibbikayitlar.org.tr
Publication Support:
Effect Publishing & Agency
Phone: + 90 (540) 035 44 35
E-mail: info@effectpublishing.com
Address: Akdeniz Neighborhood, Şehit Fethi Bey Street,
No: 66/B, Ground floor, 35210 Konak/İzmir, Türkiye
web: www.effectpublishing.com