Küreselleşmenin etkisiyle günümüzde iletişim araçları yaşamın tüm alanlarını kuşatmış durumdadır. Göç eden bireyler veya topluluklar için de dijital platformlar göçün tüm süreçleri boyunca iletişim, haberleşme, sosyalleşme, uyum ve dayanışmanın aracı olmaktadır. Diğer yandan söz konusu platformlar ayrımcılık ve çatışmanın ana mecralarındandır. Bu çalışma, göçmenler arasında nitelikli topluluk olarak kabul edilen üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım deneyimlerini konu edinmektedir. Araştırmada amaç, Suriyeli öğrencilerin dijital araçları niçin ve nasıl kullandıkları, sanal ortamda neler paylaştıkları, ev sahibi toplumun onlara karşı tutumlarını nasıl buldukları ve bunları dijital ortamlarda nasıl dile getirdiklerini tespit etmektir. Çalışmada, detaylı verilere erişmek amacıyla nitel yöntem tercih edilmiş, veri toplama araçları olarak yarı yapılandırılmış görüşme ve doküman analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada Suriyeli göçmen nüfusuna uzun süredir ev sahipliği yapan Şanlıurfa Harran Üniversitesi örneklem olarak seçilmiştir. Harran üniversitesi Suriyeli öğrenci nüfusu bakımından ön sıralarda yer alan bir üniversitedir. Araştırma ana bulgularına göre Suriyeli öğrenciler sosyal medyayı iletişim, haberleşme, iş ve meslek, enformasyon, sosyalleşme amaçlı kullanmaktadır. Bulgular dijitalleşmenin göç sahasında etkin olarak yerleştiğine işaret etmektedir. Sosyal medya platformları, göç olgusuna çeşitli boyutlarda yön veren bir araçtır. Bununla birlikte sosyal medya platformları, manipülasyon ve ayrımcılığın bir mecrası olarak da işlemektedir. Göç sürecinde sosyal medyanın etkisinin kapsamlı incelenmesi için farklı toplulukların da araştırılması önem taşımaktadır.
Bu çalışmanın her aşamasında bilimsel araştırma ve yayın etik ilkelerine uyulmuştur.
---
--
---
Today, globalisation has brought communication tools into all areas of life. For migrant individuals or communities, digital platforms are a means of communication, exchange, socialisation, adaptation and solidarity throughout the migration process. On the other hand, these platforms are one of the main channels of discrimination and conflict. This study focuses on the social media use experiences of university students, who are considered as a skilled community among migrants. The aim of the study is to find out why and how Syrian students use digital tools, what they share in the virtual environment, how they perceive the attitudes of the host society towards them and how they express them in digital environments. In the study, the qualitative method was preferred in order to access detailed data, and semi-structured interviews and document analysis techniques were used as data collection tools. Şanlıurfa Harran University, which has been hosting the Syrian immigrant population for a long time, was selected as the sample in the study. Harran University is one of the leading universities in terms of Syrian students. According to the main findings of the research, Syrian students use social media for communication, business and professional purposes, information and socialisation. The findings show that digitalisation is effectively established in the field of migration. Social media platforms are a tool to manage the migration phenomenon in different dimensions. However, social media platforms also function as a medium of manipulation and discrimination. In order to fully analyse the impact of social media in the migration process, it is important to study different communities.
--
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Migration, Sociology (Other), International Migration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | -- |
Publication Date | December 24, 2024 |
Submission Date | October 22, 2024 |
Acceptance Date | October 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |