Media anthropology is defined as the study of media using the theories and methods of anthropology. In this study, media anthropology is discussed in the contexts of cultural studies, which is defined as language and culture-based communication research and examines media as a cultural text, and (cultural) anthropology as a social science discipline, which examines culture in people's everyday practices. Given that traditional, social, and digital media have been integrated into people's everyday activities, social relationships, and social changes, the media is an integral part of the social structure and an object of study in anthropology studies as well. Anthropologists examine the role, function, and effects of media on social relations, organization, everyday life practices, and the processes through which individuals adapt to social transformations. They study about society in both traditional settings and on contemporary digital platforms, such as social media. Media anthropology examines the media as a fundamental and transformative component of everyday life and social relations. On the other hand, cultural studies approaches the media as a cultural text and investigates the aspects of culture such as race, ethnicity, religion, and linguicity by examining how subcultures read and interpret media texts differently, establish their position against cultural hegemony, construct their culture, and are represented in the media. Thus, the purpose of this study is to discuss media anthropology, which investigates the interaction between media and culture ethnographically, geographically, historically, and contextually, in the contexts of anthropology and cultural studies along with its definition, concepts, and methodology. The research also offers a general perspective on media anthropology by providing coverage of the fundamental works in the field as well as the literature on national scale including related articles and postgraduate theses.
Medya antropolojisi, antropolojinin kuram ve yöntemleriyle medyanın çalışılması olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada medya antropolojisi, dil ve kültür temelli iletişim araştırmaları olarak tanımlanan ve medyayı kültürel bir metin olarak inceleyen kültürel çalışmalar ile kültürü insanların gündelik yaşam pratiği içinde inceleyen sosyal bilim dalı (kültürel) antropoloji ekseninde tanımları, kavramları, gelişimi, yöntemi ve araştırdığı konular etrafında ele alınmıştır. Geleneksel medyanın, sosyal medyanın ve dijital teknolojilerin insanların gündelik yaşam pratiklerine, sosyal ilişkilerine ve toplumsal değişimlere entegre olması ve dolayısıyla toplumsal yapının bir bileşeni haline gelişi medyanın antropoloji çalışmaları içerisinde yer almasını kaçınılmaz kılmıştır. İnsanı kendi doğal ortamında ve günümüzde sosyal medya uygulamalarıyla dijital ağlarda/platformlarda inceleyen antropologlar, toplumsal ilişkiler, örgütlenme, gündelik yaşam pratikleri üzerinde ve bireylerin sosyal dönüşümlere uyum sağlama süreçlerinde medyanın rolünü, işlevini ve etkilerini araştırmaktadır. Medya antropolojisi medyayı gündelik yaşamın ve sosyal ilişkilerin kurucu ve dönüştürücü bileşeni olarak incelemektedir. Kültürel çalışmalar ise medyayı kültürel bir metin olarak kabul etmekte ve toplumun etnik, dinsel, dilsel, cinsel, ırksal vb. alt kültürlerinin medya metinlerine karşı yaptığı farklı okumalar/yorumlamalarla, kültürel hegemonya karşısında almış oldukları tavrı, yarattıkları kültürü ve bu kültürlerin medyadaki temsilini araştırmaktadır. Buradan hareketle bu çalışmada amaç, medya ve kültür ilişkisini etnografik, coğrafi, tarihsel ve bağlamsal olarak inceleyen medya antropolojisini, antropoloji ve kültürel çalışmalar ekseninde tanımı, kavramları ve yöntemiyle ele almaktır. Çalışmada ayrıca medya antropolojisinin temel eserlerine ve ulusal literatürde medya antropolojisini/etnografisini ele alan makale ve lisansüstü tez çalışmalarına yer verilerek, alanın ulusal alanyazındaki genel görünümü sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | January 5, 2024 |
Acceptance Date | April 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |