Murat Bengisu’nun Geçici Haller sergisinde yer alan fotoğraflardan biri, Mavinin Direnişi. Bu fotoğraf, içinde bir ağacın büyümüş olduğu harap, taş bir evi gösteriyor. Bir zamanlar duvarın bir kısmını kaplayan çivit mavisi badananın bir kısmı hala duruyor; renginin yoğunluğu, kompozisyonun geri kalanındaki griler ve kahverengiler arasından güçlü bir şekilde fırlıyor. Geçicilik teması, aslında tüm işlerde ortaya çıkıyor. Eli ayağı tutmayan binalar, ölü hayvanlar, solan çiçekler, ateş resimleri, hepsi bize Hollanda, Almanya, İspanya ve İtalya’nın barok resmindeki Vanitas geleneğini hatırlatıyor; tüm dünyevi şeylerin kibirden başka bir şey olmadığını; gerçekten önemli olan şeyleri ıskalamak olduğunu…
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 7 |